Torskens vægt er ligegyldig, hvis den ikke hugger på blinket
Når du disponerer teksten til et salgsbrev, er det klogt at bruge AIDA-modellen.
Attention - skaf læserens umiddelbare opmærksomhed - Blikfang, gerne gennem noget overraskende
Interest - væk læserens interesse og ønske om at vide mere - gerne gennem en "clifhanger", som først udløses i brevets slutning
Desire - lav læseren om til en kunde ved at han begærer dit produkt - vid, hvad læseren tænker, før han tænker det - løs hans problemer
Action - gør det let at komme i kontakt med dig - lov f.eks. at du følger op - eller lav en "snip" der kan indsendes og give en fordel.
Jeg bliver ikke fanget af din tekst. Måske ligger der en lille clifhanger i dit tekniske billede for teknisk interesserede. Der er ikke noget, der får mig til at tænke "so ein Ding müssen wir auch haben". Actiondelen kunne styrkes af et løfte om opfølgning. Her kunne din egen visuelle identitet også styrkes af logo. Du slutter af med, at man skal spørge efter Morten. Det kan være med til at gøre brevet mere personligt, men så ville jeg have foretrukket, at hele brevet var skrevet "fra Morten", og at der var et lille foto af Morten. Det vil styrke det personlige. Alternativt kan det vel være ligemeget, hvem der tager telefonen, når en potentiel kunde ringer. Den vil vel blive bragt over til Morten ret hurtigt alligevel?
Jeg ville lave teksten kortere, stille den op i spalter, bruge en skrifttype uden seriffer - f.eks. Arial Narrow (hvis du sidder på en windows-maskine).
Jeg ville lave billedet mindre og placere det øvers til højre i sin egen lille "box" sammen med den forklarende tekst.
Jeg ville lave en lille box med citater fra tilfredse referencer: "Nu kan vores kunder opleve vores brudesuite hjemme fra skrivebordet." Hot Elly - hotelejer.
Måske kunne du helt eksklusivt få lov til at lave en rundtur et meget spændende sted, hvor der normalt ikke er adgang - f.eks. (hvis du havde været lidt hurtigere - Jagtvej 69, KBH) - denne rundtur kunne man så få adgang til ved at bestille et unikt password hos dig og dermed afgive sin e-mailadresse eller andre kontaktoplysninger.
Når du skriver teksten om, skal du konstant være opmærksom på, hvordan din målgruppe vil læse det. Altså skru op for deres termer, og skru ned for dine egne.
God arbejdslyst og held og lykke.
mvh Hans
Edit - skrevet før Mortens seneste indlæg, men svarer alligevel delvist på det.