Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Respons på brochure

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Dette er jo et fantastisk forum. En samling af folk med kompetencer indenfor så mange forskellige områder. Helt unikt og utroligt brugbart når man har brug for konkret sparring.

Jeg har før set at folk er søde til at hjælpe med respons på reklamemateriale. Nu vil jeg høre om I gider kigge på en brochure jeg har lavet. Den kan ses her: www.wideeyes.dk/reklame1.pdf 

Mine primære bekymringer er om det klart fremstår hvad det er jeg laver, og hvad værdien er? Er den for generel? Eller er det nødvendigt at prøve at finde et enklere budskab, der måske er mere tilpasset en specifik målgruppe?

Jeg glæder mig til jeres respons.

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 08:36
det ser da genialt ud!!

Bare kom i gang. der er masser af potentiale men også andre flere op opgaven

Men bedst kvalitet er også ofte lig med meget Tung video materiale.

Men tag da forbi "Eddie - C" og hør om det var noget de var interesseret i..

Jens

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:42
Hej Jens

Jamen tak for det )

Mht størrelsen på filerne, så er det faktisk ikke så galt. Størrelsen på de panoramabilleder du ser som en del af mine interaktive rundture (kig evt under produkter på www.wideeyes.dk ) er altid på max 200kb. Det gælder bare om at finde de rette teknikker til at komprimere billederne uden at tabe kvalitet. Og det er jeg ret god til.

Mht. fuldskærmsbilleder så fylder de nødvendigvis heller ikke så meget.

I dagens danmark burde alle altså kunne være med .o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:49
Først er det jo vigtigt du ved hvem målgruppen er og hvem den skal sendes ud til.

Jeg synes første afsnit har lidt for mange tekniske termer, som mange hjemmesideejere ikke ville forstå, f.eks. HDR. Derudover er din 360 grader x 360 grader en smule forvirrende også, men det skal vel forståes sådan at man både kan panorere til siden og opad.

Hvis målgruppen ikke er tekniske folk ville jeg skrive teksten om så den er lettere læselig. Men at hive et eksempel med indover som du har gjort synes jeg er en rigtig god ide.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 09:35
Nogle hurtige fra hoften:

- Fjern dit punktum i den øverste overskrift
- Vend den lodrette tekst om, således at du læser den fra neden og opad; alternativt flyt den over til højre. Så forstyrrer du ikke læseretningen.
- din lodrette tekst er meget tæt på kanten. Vær opmærksom på at tryksagen kan blive svær at skære, hvis du får lavet den digitalt. Enkelte firmaer har endog problemer med at skære så nøjagtigt selv ved offset.
- Vælg en mindre mondæn skrifttype, eksempelvis Bookman Old Style blot for at skille dig lidt ud fra mængden af TimesNewRoman-brugere. De er i samme stil, men fødderne er pænere på Bookman.
- Lidt flere farver

Håber, at du kan bruge mine kommentarer

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 10:05
Hejsa! :-)

Jeg vil da lige smide et par kommentarer ind...
Jeg er ked af at sige det, men din flyer fanger bare slet ikke mit øje... jeg synes den minder om en brugsanvisning til en boremaskine (eller andet teknik som jeg ikke forstår mig på... ) Nu håber jeg ikke at jeg fornærmer dig, det er ikke ment som en fornærmelse.

Jeg har faktisk ikke læst teksten, blot dannet mig et indtryk af opsætningen.
Jeg vil mene der mangler kontraster... farver og skrifttyper. Og så er jeg en af dem der bare stejler totalt når jeg ser times new roman!  Jeg synes den er sååå keeeedelig... Du kunne jo evt. bruge Verdane som du også har valgt til din hjemmeside... Den er meget skønnere at se på og meget mere læsevenlig, synes jeg. 

Hold dig til en justering... Så du Vestrejusterer det hele overskrifterne kan du så lade sig skille ud ved at være i en anden skrifttype, fed tekst, større typer eller anden farve (kan kombineres). Det vil give et bedre blikfang og gøre teksten mere læsvenlig.

Hvor er dit logo?!?!  Det skal du selvfølgelig også have med (det kunne kobles på den lodrette tekst). Lav gerne en større konstrast mellem den lodrette tekst og den oprindelige tekst.Evt. med en mere markant skrifttype eller du kan evt. lave den som hvid tekst på en sort baggrund, det vil give kontrast og skille det ud fra resten af teksten, så du opnår en tydelig afgrænsning fra den oprindelige tekstdel og øjet derfor ikke bliver forstyrret under læsningen.

Nå.. det blev til en hel del.. jeg håber du kan bruge det.. jeg er ikke proffesionel, så om der er hold i det jeg skriver må guderne vide... men det var mine tanker om din flyer.. Held og lykke med den *G*

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 11:49
Hej Morten

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte :-) Du har et produkt, som jeg syntes ser rigtigt prof ud...bare detaljen med "radaren" der følger med rundt når man panorerer er ret genial! Billederne er super flotte, og det er så nemt at bruge og bevæge sig rundt at jeg næsten vil tro min mor kan finde ud af det (og det siger en del). Det er den opfattelse jeg får når jeg prøver det på din side.

Når jeg kigger i din reklame, læser jeg ikke teksten, tænker det er ligegyldigt for mig, og ender sikkert med at smide den hurtigt ud. Det skyldes flere ting. For det første mængden af tekst...der er alt for meget. Udvælg nogle vigtige ting, og put så al informationen om på eks. bagsiden.

Skrifttypen vil jeg foreslå at benytte en sans (altså uden fødder, som dem i dit logo/payoff og som du bruger til teksten på din side). De signalerer generelt lidt mere moderne og trendy produkter/virksomhed

Endelig - som du også har gjort - skal der nogle billeder på, så man kan se produktet.

Farver...hvor er farverne? Du bruger jo orange og grå/brun på din side, lad det gå igen i din reklame...det samme gælder logoet og navn...ind med det!

...og endelig så brug pengene (hvis du har dem) på at få det trykt/printet i en ordentlig kvalitet og på noget godt papir.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:49
Hejsa

Tak for Jeres input. Og nej jeg bliver ikkr fornærmet. Jeg ville ikke bede om kommentarer hvis jeg ikke var klar til at tage den konstruktive kritik der følger med. Hvis jeg bare var ude efter at folk skulle klappe mig på ryggen og sige "godt gået Morten" så havde jeg vist den til min bedstemor............

Det ser ud som om jeg skal lege lidt mere med skriftyperne. Tak for det råd. Super input og jeg kan godt se hvad I mener.

Hvis der er nogen der gider tage et kig på det rent tekstmæssige så vil jeg også blive rigtig glad. Min primære bekymring er om brochuren er for generel?? Skal teksten være mere konkret mht. fordele overfor den enkelte målgruppe?? Hvad får du/I ud af at læse den? Bliver I klogere af hvad det er jeg laver, og hvorfor I kunne have brug for mig?? Gør det jer nysgerrige for at se eksempler eller ryger den bare i papirkurven som det meste andet? I så fald hvad kan jeg gøre for at forhindre dette? Skal jeg lægge en lille pose slik med?? )

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:57
Torskens vægt er ligegyldig, hvis den ikke hugger på blinket

Når du disponerer teksten til et salgsbrev, er det klogt at bruge AIDA-modellen.
Attention - skaf læserens umiddelbare opmærksomhed - Blikfang, gerne gennem noget overraskende
Interest - væk læserens interesse og ønske om at vide mere - gerne gennem en "clifhanger", som først udløses i brevets slutning
Desire - lav læseren om til en kunde ved at han begærer dit produkt - vid, hvad læseren tænker, før han tænker det - løs hans problemer
Action - gør det let at komme i kontakt med dig - lov f.eks. at du følger op - eller lav en "snip" der kan indsendes og give en fordel.

Jeg bliver ikke fanget af din tekst. Måske ligger der en lille clifhanger i dit tekniske billede for teknisk interesserede. Der er ikke noget, der får mig til at tænke "so ein Ding müssen wir auch haben". Actiondelen kunne styrkes af et løfte om opfølgning. Her kunne din egen visuelle identitet også styrkes af logo. Du slutter af med, at man skal spørge efter Morten. Det kan være med til at gøre brevet mere personligt, men så ville jeg have foretrukket, at hele brevet var skrevet "fra Morten", og at der var et lille foto af Morten. Det vil styrke det personlige. Alternativt kan det vel være ligemeget, hvem der tager telefonen, når en potentiel kunde ringer. Den vil vel blive bragt over til Morten ret hurtigt alligevel?

Jeg ville lave teksten kortere, stille den op i spalter, bruge en skrifttype uden seriffer - f.eks. Arial Narrow (hvis du sidder på en windows-maskine).
Jeg ville lave billedet mindre og placere det øvers til højre i sin egen lille "box" sammen med den forklarende tekst.
Jeg ville lave en lille box med citater fra tilfredse referencer: "Nu kan vores kunder opleve vores brudesuite hjemme fra skrivebordet." Hot Elly - hotelejer.

Måske kunne du helt eksklusivt få lov til at lave en rundtur et meget spændende sted, hvor der normalt ikke er adgang - f.eks. (hvis du havde været lidt hurtigere - Jagtvej 69, KBH) - denne rundtur kunne man så få adgang til ved at bestille et unikt password hos dig og dermed afgive sin e-mailadresse eller andre kontaktoplysninger.

Når du skriver teksten om, skal du konstant være opmærksom på, hvordan din målgruppe vil læse det. Altså skru op for deres termer, og skru ned for dine egne.

God arbejdslyst og held og lykke.

mvh Hans

Edit - skrevet før Mortens seneste indlæg, men svarer alligevel delvist på det.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:03
Dato: 09-03-2007 11:49:10 Forfatter: WideEyes - Virtual Tours
 Skal jeg lægge en lille pose slik med?? )

Ja,da.
Få produceret nogle vingummier, der er udformet som et kamera.

Lav en sjov "brugsanvisning", der fortæller om, hvordan vingummien tager en 360-grader-tur i min mund.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)