Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontant

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Der var sikkert andre som mig, der så kontant i tirsdags? :-)

Er der nogle der ved hvordan de svindlere bare kan trække penge fra kundernes konto, uden de er vidende om det?

Synes det lyder vildt underligt? Nets hjælper vel ikke med sådan noget? :-)

Håber i kan afsløre dette, så er jeg fri for at tænke mere på det.

Tusind tak :-)

Mvh

Julie

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:08

Det var det med VIP Ocean, right?

De kan heller ikke trække penge uden at det står på kontoudtoget. Det er nok nærmere ganske uopmærksomme mennesker, der bare ikke har opdaget det.

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 12:10

Man vil altid kunne se hvad der er blevet trukket fra sin konto, enten på netbank eller på kontoudtog.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

Halfdan Timm:

Det var det med VIP Ocean, right?

De kan heller ikke trække penge uden at det står på kontoudtoget. Det er nok nærmere ganske uopmærksomme mennesker, der bare ikke har opdaget det.

Så har man simpelthen for mange penge xD

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:27

Ja man skal jo bare holde øje med sin konto :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:30

Sikkerheden hos PBS/Nets er til grin og har været det i mange år.

Som dataleverandør hos PBS/Nets (hvilket ikke kræver andet end udfyldelse af nogen papirer), så kan man trække penge fra en hvilken som helst konto uden yderligere oplysninger, det eneste der kræves er kontonummeret.

Det er et stort ansvar at pålægge dataleverandøren. Selvom det selvfølgelig kan opdages og ses på kontoudtog, så forestil jer hvad der sker hvis en dataleverandør trækker fx 2000 kr fra hver konto i danmark d. 1 i måneden.

Så har vedkommende jo rigeligt penge til at stikke af og købe beskyttelse i en bananplantage med egen lille militær armé.

OK, der er nok ret få der ville have lyst til at gøre det, men det faktum at det KAN lade sig gøre synes jeg er skræmmende, jeg har personligt nævnt det for PBS/Nets, men det har ikke ledt til yderligere ændring. Det er efterhånden en del år siden jeg forklarede dem det.

Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:47

Det lyder ret vildt det der :-)

Men hvad er en dataleverandør?

Og til I andre der skriver.. Ved jo godt at man kan se det på kontoudtoget :-) men hvordan trækker de bare pengene?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:09

JulieMaliko:

Men hvad er en dataleverandør?

Og til I andre der skriver.. Ved jo godt at man kan se det på kontoudtoget :-) men hvordan trækker de bare pengene?

En dataleverandør er en virksomhed som er godkendt af PBS til at kunne trække penge fra folks konti via PBS systemer. Alle virksomheder kan i princippet blive godkendt til at være dataleverandør, det er blot udfyldelse og underskrift på nogen dokumenter som så efterfølgende behandles af PBS. (kræver mindre fikumdik end det gør at blive kunde som webshopejer hos PBS, altså ganske nemt).

Læs evt. mere teknisk her: http://www.pbs.dk/da/produkter/betalingsservice/vejledning-og-regler/vejledninger/Pages/dataleverandoer.aspx

Pengene trækker man bare ved at indsende et kontonummer til PBS og derefter er lidt snedig/kreativ med angivelse af tilhørende persondata (jeg vil ikke komme nærmere ind på hvordan rent teknisk, da jeg ikke ser nogen grund til at alle og enhver bør have kendskab til dette, førend PBS har gjort noget ved problematikken).

Jeg kan blot tilføje at jeg VED det virker, da jeg selv har testet denne sikkerhedsproblematik på egne konti, samt en jeg fik tilladelse af. Jeg ved dog ikke om det relaterer til den omtalte sag her, jeg ved blot at deres sikkerhed er ikke større end deres samarbejdspartneres moral.

Efter min mening svarer det til at lægge en masse penge på et bord og sige: "Jeg ved godt du KAN tage dem og gå væk med dem hvis du vil, men du MÅ ikke".
Det er alligevel begrænset hvor sikkert det er, man ved selvfølgelig hvem der har taget dem, da kun denne person har haft adgang. Men måske burde man låse pengene inde i stedet...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)