Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investors søges. Konceptet: mobilt IP (gratis mobiltelefoni)

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
IPE Communication ApS er nu gået i luftet, og sender information rundt til dem der har ønsket at modtage forretningsplan og prospekt i forbindelse med investering

Send venligst

Navn

Adresse

Tlf nr

Til: ck@ipecom.dk

Du vil herefter blive tilsendt: Forretningsplan, prospekt og budget frem til 2009.

For mere information se Evt. www.ipecom.dk

MVH

Christian Kaiser

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:39
Lykkedes I så med at finde de første investorer?
Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 16:19
Ja vi har fundet elleve investorer igennem amino samt en del gode forretnings partnerer.
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 16:21
Tillykke med det!!
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 04:25
Nu er jeg jo bruger af Fon og tænker på vi har jo Skype som frit kan logge på La Fonera''s som er placeret over hele verden...
Har nogen en SMC telefon med Skype kan de logge Gratis på nu hos Fon (uden at værer medlem)...
Jeg har så min PDA/Mobil som jeg kan bruge på Fon med... har Skype på den og en SIP telefon installed (til bla. gratis fastnet opkald).
(Man kan købe trådløse Wifi telefoner på nettet fra 900Kr og op som virker på Fon)

Hvordan er i anderledes end Fon?
Hvad skal få brugere på jeres netværk?

Det eneste jeg kan se folk vil have er gratis 20Mbit som de vil bruge godt af... så hvis i ikke har begrænset det får i nok problemer...
Kunden som skal logge på skal osse betale... 25Kr for 1time?... Fon = Gratis eller 3€ som jo er 22,36Kr (for en hel dag!).

Igen lidt regne... (Mobil snak) 25Kr for 1time er 0,416Kr pr. min "hos ipecom"... og man kan snakke for mellem 0,95Kr og 0,24Kr pr. min på det man har nu via TDC eller hvem man nu ellers har...
Med sin alm. mobil kan man roame rundt uden at tabe forbindelsen... med jeres system skal man stå henne ved en hotspot for at kunne lave et opkald og blive der...

mht. det i ComputerWorld... "Fon levere kun den trådløse forbindelse" ja... men er partner med bla. Skype som levere telefoni (uden man skal betale for at logge på Fon).
Fring virker osse godt på Fon...

Men vil da sige i får en hård kamp...
Fon har jo været i Danmark i over 1år inden i starter (og har ca. 1250 HotSpots lige nu i Danmark)
Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 08:06
Til at starte med er den største forskel på os og Fon, at vores net vil være total dækkende i forhold til deres, der er spredt ud over hele verden i små klatter, man skal rende rundt og lede efter. Til at starte med er det selvfølgelig de 5000 gratis Internet forbindelser der skal få folk til. Når de er væk, er det tanken om at få gratis adgang til det allerede etablerede net, der skal få folk til at melde sig på og udvide nettet.

Ang. Prisen kan du købe adgang til nettet for 199,- Pr. mnd som svarer til 27 øre i timen. Det er klart at det er en anden pris, hvis du kun køber 1 time. på samme måde som at prisen stiger hvis du køber et taletidskort.

Ang. Skype med mere, så har folk præcis de samme muligheder i vores net som de har hos fon.

Ja Fon har været i Danmark i over et år og har over 1000 hotspots, men vi mener ikke at vores firmaer kommer til at ligge i en konkurrence, da vores net er bygget på 2 meget forskelige måder. Vi vil hellere have 100 sendere siddende tæt i kbh k frem for at have 1000 spredt ud over hele DK. Ellers er det meningsløst. Desuden tjener Fon stadig ikke nogen penge, og der kommer til at gå 10-15 år eller mere, før deres net er så tæt at det kan bruges ordenligt i forbindelse med IP telefoni. 

Ang WI-FI mobiltelefon er vi selv igang med at udvikle en mobil telefon, som kommer til at ligge i den helt billige ende (under 500,-) Forventes klar sommeren 2008

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Skrevet kl. 17:04
Kan alle med eks. en SMC Skype telefon logge frit på jeres netværk?
27øre er jo stadig meget når man tænker på man kan snakke for 24øre med M1.
+ det som går til ip telefonen pr. min

Vil i osse dække ude på landet? eller kun større byer?

Fon tjener ikke store penge med har jo bla. Skype og Google i nakken...

Jeg glæder mig til at se jeres telefon når i bliver færdige med den :)

Men i vil jo stadig have det problem med jeres ip telefoni hvis folk går rundt og snakker vil samtalen falde ud (efter 100-300m)
Og hvis ham med den 20Mbit lige vil hente update, musik, film fra nettet bliver det osse surt at samtalen hakker...

"Vi vil hellere have 100 sendere siddende tæt i kbh"

Der bliver pænt med støj når man vil finde en HotSpot at logge på :)

En ide... laver i ikke en udendørs AP?
Nu er jeg eks. så heldig at bo med en mast i haven så der kunne fint sidde en :)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 18:48
Hej Christian

Tillykke med den interessante omtale i Politiken forleden!

Jeg venter spændt på jeres næste træk, og tænker at I skulle tage kontakt til bystyret i Århus, som jo netop i disse dage visionerer voldsomt i medierne omkring opførelsen af en ny bydel.

Hvis I er med der - omkring idéudviklingen på IT-siden - så vil I få en frygtelig masse omtale, og samtidig måske have skabt en art "IPE Valley" om nogle år, når bydelen tager til i form og virke.

Mvh.

René

Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 21:05
René Gade Mikkelsen - Dribling
Jo tak. og lyder som en meget god ide du har der. Tak.

Ken Krejlgaard Poulsen

Kan alle med eks. en SMC Skype telefon logge frit på jeres netværk?

Ja alle der befinder sig i området kan frit logge på mod betaling.

27øre er jo stadig meget når man tænker på man kan snakke for 24øre med M1.
Ja, men. Hos os er det 27 øre i TIMEN altså ca. ½ øre Pr. minut

Vil i osse dække ude på landet? eller kun større byer?

Det vil kun blive i de store byer

Men i vil jo stadig have det problem med jeres ip telefoni hvis folk går rundt og snakker vil samtalen falde ud (efter 100-300m)

Hele formålet med vores net er netop at det skal være total dækkende. Det er også derfor vi starter i så lille et område Kbh.k og udvider derfra. Så du ikke falder ud.

hvis ham med den 20Mbit lige vil hente update, musik, film fra nettet bliver det osse surt at samtalen hakker

Der kommer en begræsning på hvor meget du kan hente ned, netop for at fohindre dette. Bliver dette en stor IP succes, kan der måske lukkes helt for adgang med pc, så det kun er telefoner det bruger nettet.

Der bliver pænt med støj når man vil finde en HotSpot at logge på :)

Igen, signalet vil være så tæt og stærkt så det ikke er et problem

laver i ikke en udendørs AP?

Selvfølgelig, der hvor det er muligt

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Skrevet kl. 00:50
I tager betaling og på Fon er det gratis om man er medlem eller ej...

Sorry læse fejl... Det er billigere end TDC''s min. takst... :)

Hvad er en stor by? eks. er Lemvig, Struer, Holstebro byer der vil få med tiden?
Eller er kun Århus, Odense, Aalborg og København dem der kan glæde sig?

Du får stadig et problem for når du går ryger signalet fra den AP du lige var logget på... så skal den logge på en ny igen...
Så samtalen er afbrudt i måske 30sek også skal man ringe op igen...

ok...

Det jeg mener med støj er alle de sendere der "larmer" med data rundt i luften... især når det er så tæt...
I kan få kanal støj osse...

ok...
Side 4 ud af 7 (63 indlæg)