Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lille stykke html og css (ekstra menu)

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil have 2 menuer på min side.

Jeg har været ved at prøve på at tilføje det men kommer ikke til at se rigtigt ud.

Her er nogle billeder af kode og problem.

(css)

(html)

(problem)

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:33

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 19:40

Det hjælper ikke en hujende hattephis at du bringer et billede af problemet uden at beskrive problemet, som DU ser det!

Vi er ikke tankelæsere.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:41

Menu nummer 2 går ned af, jeg vil have den til at gå hen ad, så den er magen til den anden:D

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 19:45

Og BTW (by the way) så ville det være ok at skrive koden som tekst, så man (jeg!) kan copypaste den ind i favoriteditoren.

Så kan man (jeg) redigere i koden og returnere et forslag til hvordan det evt. kunne gøres.

Billeder kan man (jeg) kun rive i passende stykker og lægge et sted hvor de kan gøre nytte ...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:46

Testbloggen.dk/Kasper:
Menu nummer 2 går ned af, jeg vil have den til at gå hen ad, så den er magen til den anden:D

Har slet ikke kigget på din kode, men udfra det du skriver her, kunne det lyde som om det bare er noget float der skal sættes?

Altså fx. en css egenskab:   float:left;     på dine menupunkter

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:50

Forstår ikke hvad du mener CMS.

Men her er koden:

html:

<!-- Tray -->    <div id="tray">
        <ul>            <li id="tray-active"><a href="#">Homepage</a></li> <!-- Active page -->            <li><a href="#">Live demo</a></li>            <li><a href="#">About product</a></li>            <li><a href="#">Testimonials</a></li>            <li><a href="#">Download</a></li>            <li><a href="#">Purchase</a></li>        </ul>                <!-- Search -->        <div id="search" class="box">            <form action="#" method="get">                <div class="box">                    <div id="search-input"><span class="noscreen">Search:</span><input type="text" size="30" name="" value="Search" /></div>                    <div id="search-submit"><input type="image" src="design/search-submit.gif" value="OK" /></div>                </div>            </form>        </div> <!-- /search -->
    <hr class="noscreen" />    </div> <!-- /tray -->

<!-- Tray -->    <div id="tray2">
        <ul>            <li id="tray-active"><a href="#">Homepage</a></li> <!-- Active page -->            <li><a href="#">Live demo</a></li>            <li><a href="#">About product</a></li>            <li><a href="#">Testimonials</a></li>            <li><a href="#">Download</a></li>            <li><a href="#">Purchase</a></li>        </ul>                
    <hr class="noscreen" />    </div> <!-- /tray -->

css:

#tray {position:relative; width:960px; height:45px; background:url("../design/tray.gif") 0 0 no-repeat; overflow:hidden; font:bold 90%/1 "tahoma",sans-serif;}    #tray ul {margin:0 20px; list-style:none;}    #tray li {display:inline;}    #tray li a {display:block; float:left; padding:17px 20px 17px 18px; background:url("../design/tray-separator.gif") 100% 0 no-repeat; text-decoration:none;}    #tray li a:hover {background:url("../design/tray-hover.gif");}    #tray li#tray-active a {background:url("../design/tray-active.gif");}
    #tray 2 {position:relative; width:960px; height:45px; background:url("../design/test.gif") 0 0 no-repeat; overflow:hidden; font:bold 90%/1 "tahoma",sans-serif;}    #tray 2 ul {margin:0 20px; list-style:none;}    #tray 2 li {display:inline;}    #tray 2 li a {display:block; float:left; padding:17px 20px 17px 18px; background:url("../design/tray-separator 2.gif") 100% 0 no-repeat; text-decoration:none;}    #tray 2 li a:hover {background:url("../design/tray-hover 2.gif");}    #tray 2 li#tray-active a {background:url("../design/tray-active 2.gif");}

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:50

Nu blev det vist lidt uoverskueligt?

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 19:51

Kan evt. sende hele filen over mail.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 20:11

Hej Kasper,

Prøv evt. at indsætte følgende:

#tray2 li { display: inline; } :-)

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)