Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står jeg i denne situation - hjælp og erfaring søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet et helt nyt website, og det er kanonflot - når jeg selv skal sige det.  :)

Men der stopper glæden også, for indtil videre har det taget 7 mdr. at få firmaet bag webdesignet til at lave siden færdig med alt hvad det indebærer. Og derer stadig en MASSE hængepartier, som simpelhen bare ikke bliver lavet færdige.

Det skal siges at siden så langt fra kun har kostet 100,- at få lavet og derfor forventer jeg en vis service, og som minimum at siden ka fungere efter aftalen.

Da siden gik i luften og efter sigende skulle være klar, var der min. 1000 ting som PÅ INGEN MÅDE FUNGEREDE! Og som sagt mangler der stadig et hav af detaljer som skal på plads.

Jeg har med vilje undladt at betale sidste rate da jeg gerne vil se at der rent faktisk sker noget for de pange jeg allerede har betalt. Firmaet er bekendt med grunden til at jeg har tilbageholdt beløbet, men der sker bare ikke mere. Og det er utrolig frusterende. Siden kom i luften 1½ mdr. over det aftalte tidspunkt og 4 mdr. over den oprindelige aftale.

Mit spørgsmål går derfor på om jeg er berettiget til at betale det resterende beløb, eller jeg på en eller anden måde har ret til at reducere beløbet. Evt. i forbindelse med tabt fortjeneste eftersom siden ikke er fungere som aftalt?
Skal jeg kontakte en advokat og hører til hvilke sanktioner jeg kan komme med ifb. med at få siden færdig i en fart?
Og sidst medn ikke mindst tænker jeg på om det mon er normalt at det tager så lang tid at få lavet et nyt site. Er denne service - eller mangel på samme - den gængse indenfor branchen.....? (Hvilket jeg bestemt ikke håber at andre også oplever!)

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 16:21

Hej sommerfugl :)

Som udgangspunkt skal du igang med at læse betingelserne for den aftale som i har indgået.

Det er en aftale som du selv har skrevet under på og godtkendt. Hvis der står noget omkring leveringstider mv. og er disse ikke er overhold har virksomheden misligeholdt deres aftale.

Start der og se hvad du kommer frem til. Så kan man overveje advokater og alt muligt andet bagefter :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:25

Uhhfff hvor en omgang. Ja, man kan jo sammenligne det lidt med TV2's Klamphuggerne, hvor håndværkere smutter fra arbejdet, selvom det ikke er færdig, og selvom familien har betalt noget af raten. Det er absolut ikke i orden.

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor meget du har betalt indtil videre, men antyder at det ikke er en billig website du har "anskaffet" dig.

Hvis det har taget 7 mdr. indtil videre, og siden først kom op og køre 1½ måned over deadline og 4 mdr. over den aftalte tidsfrist, så mener jeg på ingen måde at du skal betale det resterende beløb. Det er slf. en rigtig rigtig kedelig situation.

Hvis det var mig, ville jeg sige at samarbejdet stopper nu, og at virksomheden beholder de penge de har fået nu, og ikke får en rød reje mere, fordi det har taget så lang tid. Herefter ville jeg forsøge at finde en anden virksomhed, som måske kan overtage de resterende opgaver som mangler at blive løst.

Alt efter opgavens omfang - som jeg jo ikke kender, så synes jeg at 7 mdr. er lang tid for at lave et website. Jeg designer selv websites CMS og Blogs, dog ikke på fuldtid, så skal ikke kunne sige at det er for lang tid, men det ville jeg dog mene, hvis man sidder og arbejder med det, hver dag.

Nu er jeg ikke advokat, så jeg kan ikke fortælle dig, hvad dine muligheder er, men hvis det er et anseligt stort beløb, så ville jeg nok kontakte en advokat for at høre om dine muligheder overfor det beløb, som du allerede har betalt.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 16:31

Hej

Du kan få en vurdering af en andet web kyndig firma og få et budget på hvad det vil koste at få lavet siden helt færdig. Dette kan du så fremlægge for det nuværende firma - så kan du bruge det til baggrund for du ikke ønsker at betale den sidste rate og bruge pengene på at færdiggøre siden.

men

Den nemmeste løsning er at forklare dit syn på sagen, og forhåbentlig få det sidste bragt i orden. På den måde undgår du evt. ekstra regninger og "bitterhed", fra det nuværende firma.

Jeg synes ikke en advokat er læsningen, da dette sikkert vil koste mere en selve siden og skabe en masse konflikter som i sidste ende ikke vil gavne nogen.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:26

Yes som andre skriver det, burde tag et kig i den aftale/kontrakt i begge indgik i.

Ud over dette er det min personlig mening, hvis du har købt en vare og den ikke virker efter hensigten, jamen så skal der heller ikke betales.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)