Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon.com VS. Amazon.co.uk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi her i DK skal købe noget over Amazon - hvilken side kan så bedst betale sig at købe fra? .com eller .co.uk? Jeg tænker mht. told/moms/andet.

Eksempelvis skal min Dell Laptop skal bruge et nyt batteri. Jeg har fundet et på Amazon.com, men nu er jeg sgu kommet i tvivl.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:29

Helt klart det engelske Amazon.co.uk!

Da England er inden for EU skal du ikke betale told. Det skal du hvis varen kommer fra USA.

Du betaler samtidig den engelske moms som vist er på 19% eller der omkring. Så du slipper altså for den danske moms på 25%.

Desuden vil fragt omkostninger være lavere og leveringstid kortere hvis du bestiller fra Amazon.co.uk, i forhold til amerikanske Amazon.com.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 16:32

Ah ok.

Men hvordan kan jeg vide, hvad der skal fortoldes, hvis jeg nu bestiller gennem .com siden? Der står nemlig absolut intet om hvad der fortoldes og hvad der ikke gør!

Nogle gange (læs: ofte) kan man finde tingene til billigere penge fra .com siden, og så er det bare et spørgsmål om hvad der skal fortoldes og hvad der ikke skal.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:37

Alei:
Men hvordan kan jeg vide, hvad der skal fortoldes

Ganske simplet! 

Alt hvad der indføres fra lande udenfor EU skal fortoldes.  Toldsatsen kan på nogle vare godt være 0 men du slipper ikke for at pakken altid pålægges 25 % DK moms.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:40

Alt hvad der kommer uden fra EU, skal fortoldes, skat.dk har svarene Smile mener det er alt over 80 kr inkl porto som staten så skal have en bid af.

/Morten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:43

Så vidt jeg ved er der told på langt det meste. Toldsatserne er blot forskellige.

Se f.eks her:

http://www.toldpriser.dk/toldsatser

Og få mere info om told her:

http://www.100svar.dk/toldsatser-mv/

Hvis du vil tjekke den "hardcore" version ud, kan du gå ind på skats hjemmeside her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171189&vId=204309&search=toldsatser*

Hvis du stadig er i tvivl kan du jo altid ringe til skat og spørge.

Dog har jeg selv erfaret, at når først man har indberegnet told og forsendelsesudgifter, så kan det som regel ikke svare sig at bestille forbrugsprodukter fra USA i forhold til England, selvom prisen for produktet er højere i England.

Men der er selvfølgelig undtagelser, så det er altid en god idé at undersøge det først, som du gør nu. :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 16:44

Er det ALT hvad der kommer ind udefra EU der skal fortoldes?

Altså bleer, bukser, sko, computere, biler, røvsved, you name it - kan det virkelig passe, at alt bliver fortoldet?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:45

co.uk helt klart, jeg havde købt nogle bøger netop både på co.uk og .com og ved .com skulle jeg lige af med nogle ekstra klejner på posthuset.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 16:46

Vildt. Jeg tror, at jeg holder mig til .co.uk siden så :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 17:05

misel:
Du betaler samtidig den engelske moms som vist er på 19% eller der omkring. Så du slipper altså for den danske moms på 25%.

På amazon.co.uk betaler du dansk moms dvs 25%.

Jeg mener at huske at reglen i EU er at hvis man har en omsætning over 100.000 kr i et andet EU land, skal man momsregistreres i pågældende land. På den måde slipper man kun for dansk moms ved at finde en udenlandsk webshop som kun få danskere benytter.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)