Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarselsside - hvordan er reglerne?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft et kæmpe bøvl med en kunde, som nægter at betale sin regning, og har derfor oprettet en side omkring forløbet.

Kunden har her til morgen truet mig med sin advokat, men jeg mener jeg er i min bedste ret til at have siden.
Hvordan er reglerne, og hvordan skal jeg forholde mig?

Siden der er tale om: XXX

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:56
Du skal nok tage fat i en advokat, der er nogle der arbejder gratis rundt omkring - der er nok en i din kommune også.

Et par links:
http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/ytringsfrihed
http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/ytringsfrihed/retten-til-at-ytre-sig-og-lese-andres-ytringer
http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/ytringsfrihed/ytringsfrihed-og-injurier-og-chikane
http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/ytringsfrihed/retten-til-at-ytre-sig-privat

Men er det virkelig det værd? Jeg kan godt forstå du har haft en ubehagelig oplevelse og kunden skal jo også betale, men er det ikke mere konstruktivt at bruge sin tid på noget andet og så lade inkasso o.l. tage sig af indrivelsen af dine penge? Well det skal jeg naturligvis ikke gør mig alt for klog på, jeg er jo selv et brokkehoved der ikke kan holde kæft når jeg bliver trådt på tæerne :D

Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 16:33
Tak for links... Vil læst lidt på dem når jeg får tid. :)
Nu tog siden ikke længe at lave, og tænkte det måske kunne få ham op at stolen, men åbenbart ikke.

Mht. fogedretten, mener jeg at have læst, de ikke kan tage sagen, hvis han mener skyldige er i uoverenstemmelse med aftale. Han har accepteret faktura flere gange, men nu modsiger han sig altså.
Nogen der ved noget om det?

Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 16:35
Spørgsmålet er nok om du kan dokumenterer at han har godtaget faktura, en e-mail er vist nok. Men der skal nok en advokat på banen, jeg ved ikke så meget om den slags.
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 16:45
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 16:47
Han accepterede mundligt da han modtog faktura, så bliver svært at bevise. Dog kan jeg via. min kontordame bevise at han adskillige gange har kommet med løgn på løgn, så hvor meget medhold han får, tvivler jeg på.

Synes det er lidt sjovt han truer med advokat samt erstatning, når han ikke kan finde ud af at betale sine regninger.

Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 16:59
Altså jeg ville nok være pænt ligeglad med trusler om advokat osv. Jeg har efterhånden lært at folk truer meget og gør meget lidt, føst når der ligger en henvendelse fra en advokat ville jeg tage det alvorligt. Folk truer rask væk med at deres advokat kommer efter dem, dem der er seriøse sender advokaten efter dig uden at advare først.

Men hvis du kun har mundtlige udtalelser at holde dig til, ville jeg nok pille siden ned og bare bruge de normale kanaler for at opkræve ham regningen.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:24
Jeg ville fjerne nogle af de nederste kontaktoplysninger som IBAN og lign, jeg kan ikke se hvad andre skal bruge disse oplysninger til. Ellers synes jeg nu siden er helt fin, men det er jo altid kun set fra en side.
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 21:01
Hej Martin,

Jeg har taget oplysningerne med, så han bliver nemmere at finde på Google. ;-)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:03
Jeg synes navn, webadresse email og sådan er okay, men jeg bankoplysninger kan jeg ikke se pointen i. Og tvivler da også på folk søger efter et banknummer på google ;)

Jeg tror bare det stiller dig i en dårlige situation ( uden at kende lovgivningen ) at oplyse den slags informationer.
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)