Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarselsside - hvordan er reglerne?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja, nu har jeg bare kopieret oplysningerne fra hans hjemmeside.

Har her til aften fået en mail hvor han skriver:

"Hvis vi skal finde en løsning på denne sag kan dette kun ske ved at din hjemmeside bliver taget ned." :-)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 21:41
Nu kan du jo håbe, at han ikke klager til Klagenævnet for Domænenavne pga. det domænenavn du har valgt til din "Advarselsside".

Som jeg vurderer det, har du ikke haft en rimelig og loyal interesse i at registrere domænenavnet og han vil derfor kunne få medhold i et evt. krav om at få overdraget domænenavnet. Du anvender jo hans fulde navn som domænenavn XXX

Jeg håber dog du får dine penge inden det går op for ham. Held og lykke med det!

Hilsen Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:54
Igen fastslår jeg min holdning, som jeg også har fastslået i en anden tråd om et lignende emne:

Det er dybt useriøst at oprette en hade-side mod dine kunder. Du er en virksomhed, og den slags mudderkastning hører hjemme blandt børn og meget umodne voksne privatpersoner.

Jeg kan selv dog blive meget vred, når en kunde behandler mine betalingsbetingelser og ydelser som om at de er luft, og når folk kommer med den ene vanvittige undskyldning efter den anden før jeg opdager at cirkusset aldrig får en ende. Men reaktionen er altid den samme: Når alle almindelige forhandlingsteknikker fejler, så kontaktes konsekvent en inkassoadvokat, som må tage sagen derfra.

Du er selv inde på injurieloven, og siden din hade-side udelukkende indeholder postulater set med dine øjne, så er du i farezonen for selv at få en (retmæssig) sag på halsen. Hvis du til gengæld er 100% sikker og samtidig kan bevise samtlige af dine påstande, så står du dog bedre - juridisk, men ikke moralsk.

Det er desværre en del af at være selvstændig, at kunder ter sig ufatteligt åndssvagt, men som virksomhed har du dog en række midler. Brug disse i stedet for at spilde krudt på at få din harme kanaliseret ud på en så overfladisk måde.

Undskyld, at jeg blander mig :-P

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:59
Dato: 06-03-2007 21:54:16 Forfatter: pbtryk.dk Igen fastslår jeg min holdning, som jeg også har fastslået i en anden tråd om et lignende emne:

Det er dybt useriøst at oprette en hade-side mod dine kunder. Du er en virksomhed, og den slags mudderkastning hører hjemme blandt børn og meget umodne voksne privatpersoner.

Enig. Især det faktum, at du ikke har taget nogen form for retlige skridt svækker seriøsiteten. Endelig skal man nok heller ikke undervurdere risikoen for selv at fremstå usympatisk, når så aggressive virkemidler tages i brug.
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 22:23
Jeg er så småt ved at afvikle Flysulutions, og ville derfor ikke tegne noget abbonement hos et inkasso-firma. Det kan dog blive konsekvensen, hvis ikke han betaler skyldige beløb.

Jeg er 100% sikker, og kan bevise hvad jeg har skrevet, ellers ville jeg aldrig skrive det.

Han er velkommen til at klage til DIFO og få overdraget domænenavnet, de 50kr overlever jeg nok. Valgte det kun grundet SEO.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:22
Hej Paul,

Det du har gang i er sådant noget som forsmåede privatpersoner kan finde på at lave mod Fona eller Bilka. Det er ikke noget, seriøse virksomheder laver, uanset kundernes betalingsevne eller -vilje!

Uanset om du er ved at lukke din virksomhed ned eller ej, så vil din metode - med dit navn - stå på Google i tid og evighed (iøvrigt sammen med dit profilbillede). Når du starter en ny virksomhed op og potentielle kunder søger på dit navn, hvordan tror du så du vil fremstå? Denne gang er det betalingen, der er problemet. Hvad er det med den næste kunde hvor du opretter en hadeside?

Få den side lukket ned (helst i går), lav en aftale med Thorborg om at slette denne tråd og betal det, det koster. Indgå derefter i en dialog med kunden eller send ham til incasso (hvilket kan gøres uden abonnement hos et ganske almindeligt advokatfirma). Det andet er for useriøst og amatøragtigt.
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:29
Jeg lavede engang noget lignende, dog i en undermappe på mit eget domæne.
Det var en forsikringssag, hvor jeg brugte det som bilag i forsikringsankenævnet.

Jeg lagde bilagene i sagen ud på nettet, men slettede dog modpartens personlige oplysninger.
http://thorsweb.dk/sag/
Jeg lavede det for at have noget spændende at gå til pressen med, hvis det blev nødvendigt.
Det kan ikke betale sig, men nogen gange kan man bare ikke lade være.
------------------------------------------------------------
Dit eksempel er et rigtig godt magtmiddel til at gøre problemet til den dårlige betalers.
Så kan han ofre udgifterne til advokaten, hvis han mener han har ret.

Det eneste problem, jeg ser i det, er hvis han starter en helt ny sag på det her.
En erstatningssag for den skade, det kunne have lavet på hans firma.
Den kan han formodentlig køre uafhængig af betalingssagen.
Hvis han så vinder en sag på et større beløb, så hjælper det ikke så meget i den sidste ende
at få pengene for rep. af computeren.

Et andet trick, måske det mest almindelige, er at få fat i computeren igen på en eller anden måde.
Ligegyldigt hvilken måde, så står computeren uhentet hos dig  (hvor den formelt altid har stået )
Hvis du snupper den ud af hånden på ham, og tager den med hjem, så bliver det hans problem
at bevise at han har haft den, og det bliver ikke let, når han ikke har betalt regningen på den.
Henning
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 23:40
Hej Paul,

Det du har gang i er sådant noget som forsmåede privatpersoner kan finde på at lave mod Fona eller Bilka. Det er ikke noget, seriøse virksomheder laver, uanset kundernes betalingsevne eller -vilje!

Uanset om du er ved at lukke din virksomhed ned eller ej, så vil din metode - med dit navn - stå på Google i tid og evighed (iøvrigt sammen med dit profilbillede). Når du starter en ny virksomhed op og potentielle kunder søger på dit navn, hvordan tror du så du vil fremstå? Denne gang er det betalingen, der er problemet. Hvad er det med den næste kunde hvor du opretter en hadeside?

Få den side lukket ned (helst i går), lav en aftale med Thorborg om at slette denne tråd og betal det, det koster. Indgå derefter i en dialog med kunden eller send ham til incasso (hvilket kan gøres uden abonnement hos et ganske almindeligt advokatfirma). Det andet er for useriøst og amatøragtigt.

Mange hilsner
Kim Gam-Jensen

Synes du kommer med lidt af en overfusning. Hvis du læser siden, kan du se at jeg samt min kontordame gang på gang har forsøgt dialog. Hun har ringet til ham MANGE gange, hvor hun er blevet prakket den ene løgn og undskyld på, efter den anden.

Nu skal det ikke virke som om jeg opretter den ene hadeside efter den anden. Dette er forøste side jeg har oprettet, efter jeg i 5 månder har kæmpet for at få mine penge. Kan ikke se hvori din sympati ligger hos en fusker som ham.

Jeg læste et indlæg hvor Thorborg havde gjort det samme, og ville se om dette kunne få pengene ud af ham.

Det er i bund og brund ham der har snydt mig og ikke omvendt!

Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 23:42

Et andet trick, måske det mest almindelige, er at få fat i computeren igen på en eller anden måde.
Ligegyldigt hvilken måde, så står computeren uhentet hos dig  (hvor den formelt altid har stået )
Hvis du snupper den ud af hånden på ham, og tager den med hjem, så bliver det hans problem
at bevise at han har haft den, og det bliver ikke let, når han ikke har betalt regningen på den.
Henning

Gør da på ingen måde sagen bedre, hvis jeg bryder ind i hans hus og stjæler hans computer. ;-)
Sådan arbejder jeg dog ikke.
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 07:55
Hej Paul,

Mht. din "bad standing" side, forstår jeg udmærket din personlige tilgang til dette. Dog vil jeg mene at signalværdien siden viderebringer, ikke gør noget godt for hverken din forretning eller din person. - Jeg har selv, af og til været i en lignende "knibe" som dig. I starten tog jeg det meget personligt, og brugte oceaner af tid på inddrivelse af det skyldige beløb, samt ærgelser både på og efter arbejde.....pas på med det. Sæt en bagatelgrænse for hvornår du vil køre sagen gennem de "rigtige" kanaler. Der er som regl kun en guldgraver i et sagsforløb....De hedder vistnok advokater.

Som svar på dit spørgsmål tror jeg at du skal være opmærksom på begreber som : Injurier, bagvaskelse, samt æreskrænkelse. - 

Go´vind

Med venlig hilsen  

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)