Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overbeskyttets forbrugerne på nettet.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-03-2007 12:12:10
Forfatter: Søren Kruse

Man pålægger webshops udgifter som fysiske butikker ikke skal tage hensyn til. Dermed skal man budgettere med en vis andel kommer retur, og prisfastsætte derfra. Det betyder at forbrugerne kommer til at betale mere for varerne og dermed mister fordele. Dermed mindske man webshoppens konkurrenceevne.

Jeg vil nu mene, at webshoppens udgifter til stadighed er mindre end en fysisk forretnings. Er du klar over hvad kvadratmeterprisen er for et butikslokale på en nogenlunde befærdet hovedgade i en vilkårlig bymidte? Langt mindre end selv det dyreste webhotel du kan finde...
Og taget i betragtning at selv den største "IT-spasser" kan opsætte en osCommers shop på under en uge, så finder jeg det meget relevant at lovgivningen er striks og at den kontrolleres...

Dertil er det alt for let at "gemme" sig på nettet. Det tager ikke megen tid at starte op under et nyt navn, mens en forretning i en alm provinsby har en fast dyr fysisk placering og er kendt på enten godt eller ondt blandt borgerne = kunderne...

Næææ... webshoppens konkurrenceevne er i mine øjne langt større end den fysiske forretning på rigtig mange punkter.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:08
Dato: 06-03-2007 12:59:02
Forfatter: Mikkel deMib
Iøvrigt, hvis I virkelig vil se skræmmende eksempler på ''overbeskyttelse'', så tjek det nye lovforslag i USA, der går under navnet the ''Spy Act''. Det burde ligge på nettet et sted - jeg har fået den tilsendt som PDF. Det er satme skræmmende. Såvidt jeg kan læse bliver cookies, alle former for redirects, cloaking, cross site ad-targeting (som f.eks. alle de store netværk benytter - inkl Google!) og meget mere ulovligt. Nu gælder Amerikansk lov heldigvis kun i USA, men hvis man er rodet ud i den slags kan det fremover godt blive umuligt at rejse ind i USA - eller meget dyrt, i hvert fald. Bødestørrelsen for overtrædelse ligger, ifølge lovforslaget, på mellem $1 og 3 millioner PR. OVERTRÆDELSE!

Øhhh ro på mennesker... hvad sker der for amerikanerne der?
Ved du hvor langt det lovforslag er? Tænker om det er et som netop er kommet på banen, eller et som er på vej gennem sidste clearing inden det vedtages endeligt?

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:35
Dato: 06-03-2007 12:42:47 Forfatter: Mikkel deMib > Men jeg mener at man kvæler mulighederne for handel på nettet

Hvad mener du med det? Jeg synes bestemt ikke jeg kan se nogle tegn på at Internethandlen bliver kvalt - det går jo fremad på fulde drøn

fair nok, kvæle mulighederne er nok for stærkt et udtryk. men som jeg ser det er der tale om begrænsninger. Jeg kan godt forstå at forbrugerne skal beskyttes. Desuden er det nok meningen at det skal ses som en ekstra tryghed, som skal få flere til at handle via nettet.

Men synes stadig, at det er urimeligt, at kunden blot kan fortryde og få penge tilbage på både varens pris og forsendelse.

Vh

kruse

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:37
Jeg ved godt at man ikke har samme udgifter som fysiske butikker kan have, men det er jo ingen grund til at man skal pålægges en strammere lovgivning.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:38
lidt info om I-SPY-ACT:

http://searchsecurity.techtarget.com/originalContent/0,289142,sid14_gci1088149,00.html

http://searchsecurity.techtarget.com/sDefinition/0,290660,sid14_gci1093105,00.html

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:48
Oscar, såvidt jeg kan se er det lovforslag jeg sidder med nyere, og mere radikalt, end dem du henviser til, som er fra 2005. Den jeg sidder med er dateret feb 08/2007 og såvidt jeg forstår er dette lovforslag ret langt i processen mod at blive vedtaget.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:52
Dato: 06-03-2007 13:47:41
Oscar, såvidt jeg kan se er det lovforslag jeg sidder med nyere, og mere radikalt, end dem du henviser til, som er fra 2005. Den jeg sidder med er dateret feb 08/2007 og såvidt jeg forstår er dette lovforslag ret langt i processen mod at blive vedtaget.

Er det et fortroligt dokument, eller kan du / vil du dele det med os?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 14:06
Dato: 06-03-2007 12:59:02
Iøvrigt, hvis I virkelig vil se skræmmende eksempler på ''overbeskyttelse'', så tjek det nye lovforslag i USA, der går under navnet the ''Spy Act''. Det burde ligge på nettet et sted - jeg har fået den tilsendt som PDF. Det er satme skræmmende. Såvidt jeg kan læse bliver cookies, alle former for redirects, cloaking, cross site ad-targeting (som f.eks. alle de store netværk benytter - inkl Google!) og meget mere ulovligt. Nu gælder Amerikansk lov heldigvis kun i USA, men hvis man er rodet ud i den slags kan det fremover godt blive umuligt at rejse ind i USA - eller meget dyrt, i hvert fald. Bødestørrelsen for overtrædelse ligger, ifølge lovforslaget, på mellem $1 og 3 millioner PR. OVERTRÆDELSE!

Det der.. Det må da simpelthen være din spøg ?! :O

Du er 100% sikker på, at det ikke er et eller andet opfundet lovforslag fra en eller andeen privat parson!?..
det lyder jo HELT vildt ? :O

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:44
Er der stadig ikke nogen der har på skrift, at en e-butik også skal kreditere returfragt?

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:12
Hvis jeg tager bil til Bilka og køber noget jeg
senere fortryder, tager jeg bilen tilbage. Jeg får refunderet mine
penge, men ikke min benzin, hvilket er fair nok. Så hvorfor skal
forbrugerne på nettet have betalt deres transportomkostninger.

Du kan også godt få din benzin refunderet, det er naturligvis op til den ansvarlige på arbejde på det tidspunkt du er der. Men det er muligt.

Jeg syntes at reglerne er udemærkede, desuden er det en god ide at yde en ordentlig service til folk. Kunden der ved hun kan returnere sine varer omkostningsfrit er mere tryg ved at handle med dig. Hvis de til gengæld skal slås for at få hvad de har ret til, kommer de nok ikke igen og så er der jo alt det med at folk taler sammen... på godt og ondt.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)