Jeg vil nu mene, at webshoppens udgifter til stadighed er mindre end en fysisk forretnings. Er du klar over hvad kvadratmeterprisen er for et butikslokale på en nogenlunde befærdet hovedgade i en vilkårlig bymidte? Langt mindre end selv det dyreste webhotel du kan finde... Og taget i betragtning at selv den største "IT-spasser" kan opsætte en osCommers shop på under en uge, så finder jeg det meget relevant at lovgivningen er striks og at den kontrolleres... Dertil er det alt for let at "gemme" sig på nettet. Det tager ikke megen tid at starte op under et nyt navn, mens en forretning i en alm provinsby har en fast dyr fysisk placering og er kendt på enten godt eller ondt blandt borgerne = kunderne... Næææ... webshoppens konkurrenceevne er i mine øjne langt større end den fysiske forretning på rigtig mange punkter. |
Dato: 06-03-2007 12:59:02
Forfatter: Mikkel deMib
Iøvrigt, hvis I virkelig vil se skræmmende eksempler på ''overbeskyttelse'', så tjek det nye lovforslag i USA, der går under navnet the ''Spy Act''. Det burde ligge på nettet et sted - jeg har fået den tilsendt som PDF. Det er satme skræmmende. Såvidt jeg kan læse bliver cookies, alle former for redirects, cloaking, cross site ad-targeting (som f.eks. alle de store netværk benytter - inkl Google!) og meget mere ulovligt. Nu gælder Amerikansk lov heldigvis kun i USA, men hvis man er rodet ud i den slags kan det fremover godt blive umuligt at rejse ind i USA - eller meget dyrt, i hvert fald. Bødestørrelsen for overtrædelse ligger, ifølge lovforslaget, på mellem $1 og 3 millioner PR. OVERTRÆDELSE!
Øhhh ro på mennesker... hvad sker der for amerikanerne der?
Ved du hvor langt det lovforslag er? Tænker om det er et som netop er kommet på banen, eller et som er på vej gennem sidste clearing inden det vedtages endeligt?
Bliv gratis medlem