Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endelig fik jeg bestilt et skilt til vejen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Det er vel ok, hvis du er tilfreds.

Min pris med tryk på begge sider ville være kr. 770,- + lev/håndtering, så det sniger sig også der op af.

Men tillykke med du endelig tog dig sammen - det er typisk sådanne småting man hele tiden udsætter...

Der skulle jeg lige have vidst jeg har købt det gennem lasertryk.dk og jeg kunne ikke få armene ned da jeg fandt det så billigt

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 18:46

Henning:
I skal nok få det af se det bliver sendt til mig d.27-4 og så skal jeg lige sætte det op selv man er vel iværksætter.

Håber du vil poste et billede i tråden :)

Henning:
Nej de var ikke løbet tør for dem på 2x3 m men når man bor i naturskønne omgivelser, og med en masse fredede arealer, så må man have så meget pli at man ikke går amok, og få det hele til at ligne en skilteskov men frisko reklamer ha ha

Af ren nysgerrighed - er det så lovbestemt hvor stort et skilt må være eller er det helt op til ens egen vurdering, hvad man mener der virker bedst?

Dbh. Chris
LED Lys 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 19:39

Så må vi håbe du har fået armene ned om et halvt år, når det er falmet Wink

Til den pris skal du nok ikke regne med at det holder ret længe.

Ang. størrelser på skilte er det enten lokalplanen, eller retningslinier udstedt af kommunen der bestemmer størrelse og/eller placering. Men de fleste steder er der frit slag, men et skilt skal ikke bare være så stort som muligt, det vigtigste ud over designet er at det passer til huset eller hvor det nu skal placeres.

Mvh. TeddyC

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:26

Teddy Carlsen:

Så må vi håbe du har fået armene ned om et halvt år, når det er falmet Wink

Til den pris skal du nok ikke regne med at det holder ret længe.

Ang. størrelser på skilte er det enten lokalplanen, eller retningslinier udstedt af kommunen der bestemmer størrelse og/eller placering. Men de fleste steder er der frit slag, men et skilt skal ikke bare være så stort som muligt, det vigtigste ud over designet er at det passer til huset eller hvor det nu skal placeres.

Mvh. TeddyC

Det gør jeg heller ikke men jeg tror det holder lidt længere end 6 mdr. Jeg bestemte i starten af året at hele året skulle bægeret være halvt fuld og ikke halvt tomt, så selv om der kun skulle gå 6 mdr før det ligner noget der er løgn, så har skiltet tjent sig hjem 100 gange, det er jo trods alt ikke mere end 2 timers løn. Pris og kvalitet må jo hænge sammen.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:33

Chrisss2010:

Henning:
I skal nok få det af se det bliver sendt til mig d.27-4 og så skal jeg lige sætte det op selv man er vel iværksætter.

Håber du vil poste et billede i tråden :)

Henning:
Nej de var ikke løbet tør for dem på 2x3 m men når man bor i naturskønne omgivelser, og med en masse fredede arealer, så må man have så meget pli at man ikke går amok, og få det hele til at ligne en skilteskov men frisko reklamer ha ha

Af ren nysgerrighed - er det så lovbestemt hvor stort et skilt må være eller er det helt op til ens egen vurdering, hvad man mener der virker bedst?

Dbh. Chris
LED Lys 

Jeg tror ikke der er nogle regler her for skilte, så længe det ikke bliver vulgært

HL

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:44

Et skilt i den størrelse ville koste omkring 800-900 kr. hos os i MediaMouse - dog afhængigt af hvilken form for tryk der benyttes og pladetypen. Men prisene på pladeskilte varierer generelt rigtig meget alt efter hvem du indhenter tilbud fra. Jeg har set sådanne tilbudt til priser på omkring 500 kr. og så ellers op på den anden side af 1.400 kr.

Omkring regler for skiltning, så er det forskelligt hvad der gælder. Det er oftest lokalplanen som dikterer hvad der må sættes op af skiltning. Nogle steder, som f.eks. i København er der forskellige retningslinier der er defineret helt ned til områder eller decideret matrikel.
Her i Allerød har vi tre forskellige retningslinier - den ene gælder for gågaden/bymidten, den anden gælder for industrikvarterene og så er der en overordnet for det som ikke er omfattet af de to andre. F.eks. må man ikke lave anden skiltning på facaderne i gågaden end udfræsede bogstaver / logo, med mindre man får en skriftlig godkendelse fra udvalget på baggrund af en ansøgning og vurdering af denne.

Men et godt generelt råd til alle vil være følgende:
Sørg for at søge om tilladelse på forhånd - Før du sætter skiltet op.

Vi har prøvet nogle gange bl.a. i København, at en kunde har sagt til os at der er givet grønt lys og vi så har monteret folier på ruderne (hvilket der en del steder også skal søges om tilladelse til) eller sat skilte op. Men hvor det viser at kunden ikke har fået en godkendelse endnu. Resultatet har så været at kunden pludselig har fået besked på at det skal fjernes igen, netop fordi der ikke er givet tilladelse.
- Og i de situationer er det ofte meget svært efterfølgende at få en godkendelse igennem, så tingene kan blive sat op igen.

Så det er altså noget lettere at få en tilladelse inden, end at skulle ud og have en "tilgivelse" efterfølgende Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:10

@ Jesper

Tak for dit indput

Kan du svare på hvor lang tid et trykt pvc skilt holder der står ude i al slags vejr

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange ting som dikterer holdbarheden.

Men når vi snakker om skilte printet med fuld-farve (CMYK), så er der selve farven, folien farven sidder på, skiltepladen og efterbehandlingen.

Jeg ved ikke hvilket udstyr LT benytter, men jeg vil gætte på noget Eco Solvent farve af en eller anden art. Det er kemisk set lysægte i en 2-3 år ved normal gennemsnitlig lyspåvirkning udendørs.

Vi kører med Solvent farve som - igen kemisk set - er lysægte op til 4 år.

Dertil kommer så folien som der trykkes på. De fleste benytter en 5 års folie - og det er så igen baseret på gennemsnitlig påvirkning af vejr/temperatur m.m.

Men det er altsammen teori - noget andet er hvordan det kan holde i praksis.
Vi har produceret skilte, folier og print til forskellige ting igennem de sidste 11 år - og i en hel del af tilfældene har tingene kunne holde længere end de teoretisk set ville gøre. Men vi har dog også oplevet skilte som er blevet "brænd af" af solen på blot et enkelt år. Det har så i de fleste tilfælde været fordi de har siddet på fasader hvor solen har kunne skinne direkte på skiltet en stor del af dagen.

Der er også andre tilfælde - f.eks. ved skilte som står tæt på en vej - at skiltene har fået slidt overfladen (og derved trykket) hurtigere end forventet. Simpelthen pga. støv, vand, sne og salt fra vejen som bliver sprøjtet op af skiltet.

Så i en del af tilfældene lægger vi en tynd U/V eller antigrafitti -laminat på skiltene, for at beskytte overfladen endnu mere. U/V-laminaten har den fordel at den filtrerer en del af den U/V-stråling fra, som ellers over tid vil blege farven. Men den beskytter samtidig også skiltet imod mekanisk slid i form af støv, ting der ryger hen over skiltet m.m. Antigrafitti laminaten har ikke nødvendigvis U/V-filter, men til gengæld er den god til skilte som hænger "udsat". Vi bruger den bl.a. til en del skilte i København og lignende steder, hvor sprittusser, spraydåser og tilsvarende har det med at sætte deres præg på skiltene i løbet af døgnets mørke timer.
I nogle andre helt specielle tilfælde, typisk ved skilte produceret med kombination af forskellige teknikker, benytter vi en to-komponent lak i stedet for laminat.

Selve PVC-pladen er sig selv ret holdbar. Du skal dog være opmærksom på at PVC bliver sprødt lige så snart det bliver frostvejr. Så hvis skiltet får et slag imens det er frostvejr, så kan du godt risikere at det simpelthen flækker. Men til gengæld er PVC-pladerne ret lette i forhold til f.eks. metal eller acryl - og så er de også billigere.

Så alt i alt, så vil jeg skyde på at dit skilt vil kunne holde i omkring 3 år hvis det ikke står alt for udsat. Men det kommer primært an på om hvilken trykfarve der er benyttet og så om der er kommet laminat eller lak på - det tror jeg dog ikke at der er til en pris på 1.000 kr.

Lang smøre, så nu vil jeg slippe tasterne og holde noget påskeferie Geeked.

/Jesper

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 17:25

Henning:
. . . og få det hele til at ligne en skilteskov med Frisko reklamer

Har du virkelig betalt næsten 1.000 kr. for et Frisko-skilt?
Jeg ville have penge for at sætte et sådan skilt op. Hmm

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:

Et skilt i den størrelse ville koste omkring 800-900 kr. hos os i MediaMouse

Hvorfor gav jeg så 1200kr ? Skype-Wondering

Anyway ... Jespers skilte de holder ... det jeg købte sad udenfor i sne, slud, regn og sol, var udsat for kemikalier fra rengøringsfolk og håndværkere med alt for store armbevægelser, derefter blev de lagt i en våd garage et år og bagefter blev det sat op i et vindue indendørs med direkte sollys i smasken og varme fra radiatoren, fugt fra ruderne og rimelig voldsomme temperatur svingningerne og ligenu står det i vinduet mellem mit kontor og fordelingsgangen på kontorfællesskabet ... primært som et mindre om "dengang" ... men det er STADIG så pænt, farveægte og nyt at se på at folk stadig spørger om vi hedder "MC Solutions" :p

(vi købte skiltet i foråret 2008 ... og jeg glemte lige at tilføje at det også har tilbragt 9 måneder på en altan i 11 sals højde i Ørestanden Kbh :p)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)