Har lige lavet en hjemmeside for mine svigerforældre, som havde en rigtig dårlig oplevelse med xxxxxxxx. Efterfølgende har de vundet sagen både i byretten og landsretten, men firmaet har bare ændret deres CVR nummer (ikke navn m.m.), så andre vil ikke opdage at de reelt er nogle svindlere. Derfor har vi lavet en hjemmeside for at advare andre. Må man det?
Jeg kan ikke give dig et konkret svar på dit spørgsmål, om du må lave en hjemmeside for at advare andre imod en virksomhed. Men, det er ikke tilladt på Amino at hænge navngivne virksomheder eller personer ud og kalde dem svindlere.
Du kan læse mere om reglerne for Amino's forum her.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Du bør kontakte den advokat i har brugt i forbindelse med retsagerne, han bør kunne rådgive jer omkirng offentliggørelsen af jeres domme på en hjemmeside.
Der er utringsfrihed i Danmark, og det gælder også retten til at ytre sig negativt om nogle. Derfor er din hjemmeside umiddelbart lovlig - så længe du ikke skriver usandheder.
Hvis dit domænenavn kan forveksles med firmaets domæne, eller hvis deres firmanavn indgår i dit domæne, så er det et brud på varemærkeloven, og det kan give dig problemer.
To kendte eksempler på en hjemmeside lignende det du vil lave er:
Når en butik har flere tusinde kunder vil der altid være én der føler sig dårligt behandlet. Derfor er den negative omtale der kommer ud af en sådan hjemmeside ikke altid helt berettiget. Forbrugeren glemmer tit de 99,99% tilfredse kunder...
VOK eksemplet er virkeligt meget brugt, og et godt eksempel på det du vil gøre :) Se fx hvordan google ranker vok, i forhold til vordingborg køkken her