Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adobe illustrator eller indesign

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nuuk
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvilken program er bedst til at lave reklamer med? 

Indesign eller Illustrator

Mvh 

isak

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:19

Illustrator er  mere til at skabe vektor grafik...

Hvorimod Indesign er til opsætning af sider til blade, reklamer osv...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Nuuk
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:32

okay,  tak.. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:40

Det kommer an på hvilken reklamer det drejer sig om, men umiddelbart vil jeg anbefalde indesign. 

funkywall.dk - Salg af wallstickers og vægdekoration.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu går jeg ud fra at du spørger fordi du skal ud og købe det ene eller det andet produkt.

I den sammenhæng vil jeg anbefale dig at købe en af Collection Suite hvor begge produkter følger med. F.eks. koster Standard/Design suiten med Illustrator, Photoshop, InDesign og Acrobat nogenlunde det samme som hvis du købte to af programmerne for sig selv.

InDesign er det helt rigtige valg hvis du skal lave layouts til f.eks. reklamer.
Men uden Illustrator og Photoshop vil du ofte rende ind i nogle udfordringer hvor du har behov for det vi kalder for postproduction af et grafisk element - f.eks. tilretning af farver i et logo - før du kan sætte det ind i layoutet du er ved at bygge i InDesign.

Så hvis du ikke har Illustrator i forvejen, så vil jeg helt klart anbefale dig at købe både InDesign og Illustrator - og så kan du lige så godt købe en helt pakke med alle de programmer du har brug for.

HVIS du af økonomiske grunde ikke ønsker at bruge penge på alle programmerne, så køb Illustrator. Du kan sagtens lave layouts til "hus-behov" i Illustrator alene.

/Jesper

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:
HVIS du af økonomiske grunde ikke ønsker at bruge penge på alle programmerne, så køb Illustrator. Du kan sagtens lave layouts til "hus-behov" i Illustrator alene.

Endnu et præcist svar i særklasse af Jesper - Lyt til den mand - han er cool.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Hans Stokholm Kjer:
Jesper Norbøll:

Endnu et præcist svar i særklasse af Jesper - Lyt til den mand - han er cool.
mvh Hans

EnigYes Vi er heldige at have en kapacitet som Jesper her på Amino

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:00

Hvis du ikke har penge til en full adobe creative suite, så kan du bruge Corel Draw. Med Corel Draw kan du opsætte sider og lave det grafiske arbejde i et og samme program.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 10:12

Man kan jo også bare sige at InDesign at et program til ombrydning af tekst og billeder, og Illustarator er et program til produktion af grafik. 

Jeg synes det afhænger meget af opgaven. Det er temmelig individuelt hvordan folk bruger programmerne. Hvis jeg ex. skal lave en plakat eller et visitkort så ville jeg ofte foretrække illustrator, men skal jeg lave en folder eller et magasin vil jeg bruge InDesign. 

Jeg gør det som regel op i om der er meget tekst. Er der meget tekst bruger jeg InDesign ... 

Jeg er også en af dem der bruger illustrator som webdesign-program ... (kun i CS5) da jeg synes der er større kreativ frihed ... 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)