Hej,
Hvilken program er bedst til at lave reklamer med? Indesign eller Illustrator
Mvh isak |
Illustrator er mere til at skabe vektor grafik...
Hvorimod Indesign er til opsætning af sider til blade, reklamer osv...
Hej,
Hvilken program er bedst til at lave reklamer med? Indesign eller Illustrator
Mvh isak |
Illustrator er mere til at skabe vektor grafik... Hvorimod Indesign er til opsætning af sider til blade, reklamer osv... |
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant
Det kommer an på hvilken reklamer det drejer sig om, men umiddelbart vil jeg anbefalde indesign. |
funkywall.dk - Salg af wallstickers og vægdekoration.
Nu går jeg ud fra at du spørger fordi du skal ud og købe det ene eller det andet produkt. I den sammenhæng vil jeg anbefale dig at købe en af Collection Suite hvor begge produkter følger med. F.eks. koster Standard/Design suiten med Illustrator, Photoshop, InDesign og Acrobat nogenlunde det samme som hvis du købte to af programmerne for sig selv. |
Endnu et præcist svar i særklasse af Jesper - Lyt til den mand - han er cool. mvh Hans |
Enig |
Hvis du ikke har penge til en full adobe creative suite, så kan du bruge Corel Draw. Med Corel Draw kan du opsætte sider og lave det grafiske arbejde i et og samme program. |
Man kan jo også bare sige at InDesign at et program til ombrydning af tekst og billeder, og Illustarator er et program til produktion af grafik. Jeg synes det afhænger meget af opgaven. Det er temmelig individuelt hvordan folk bruger programmerne. Hvis jeg ex. skal lave en plakat eller et visitkort så ville jeg ofte foretrække illustrator, men skal jeg lave en folder eller et magasin vil jeg bruge InDesign. Jeg gør det som regel op i om der er meget tekst. Er der meget tekst bruger jeg InDesign ... Jeg er også en af dem der bruger illustrator som webdesign-program ... (kun i CS5) da jeg synes der er større kreativ frihed ... |