Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gale over PBS!

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Nu er jeg nysgerrig... Hvilke udbyder kan jeg bruge? Så jeg kan åbne min shop og de kan betale direkte med kort. (master, visa, elektron osv.)

Så var jeg sku da fri for PBS. Min målgruppe er primært unge mennesker, og de fleste af dem ejer et visa/mastercard/elektron istedet for direkte DK.

For dankort alene er der kun PBS, så man kan kun håbe at Euroline får held med at bryde monopolet.

For visa/dankort, visa, mastercard, elektron vil Euroline+ePay  være et bud. Jeg har positiv erfaring indtil nu med kundesupport hos begge.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:33

PJEDSTED:

Jeg tager Dankort udenom PBS igennem en svensk udbyder. Der er flere forskellige løsninger hvis man ikke vil have noget med PBS at gøre. Dankort er ikke et system som kun anvendes af PBS:

Du mener nok snarere visadelen af visa/dankort udenom PBS igennem svensk udbyder. PBS er de eneste der kan indløse dankort.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 16:02

Kim Hjortholm:

Richard:

Nu er jeg nysgerrig... Hvilke udbyder kan jeg bruge? Så jeg kan åbne min shop og de kan betale direkte med kort. (master, visa, elektron osv.)

Så var jeg sku da fri for PBS. Min målgruppe er primært unge mennesker, og de fleste af dem ejer et visa/mastercard/elektron istedet for direkte DK.

For dankort alene er der kun PBS, så man kan kun håbe at Euroline får held med at bryde monopolet.

For visa/dankort, visa, mastercard, elektron vil Euroline+ePay  være et bud. Jeg har positiv erfaring indtil nu med kundesupport hos begge.

Hvad jeg kan læse mig til, kræver det en aftale med PBS før at Epay kan bruges?

Euroline virker spændende, kan man bruge dette uden noget andet? Så modtager man selvfølgelig kun de kort som der tilbydes.

Og ydermere kan jeg ikke finde tilmeldingen til Euroline?

Og nogle der har erfaringer med hvad kunder siger til at der bruges Euroline / Epay istedet for PBS? Kunne godt være nogle var mere skeptiske..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:51

Richard:

Ikke korrekt!

For modtagelse af betalingskort kræves der der aftale med 2 partnere;

• Betalingsgateway, f.eks ePay, DIBS, Quickpay ...
  • Indløser af betalingskort, f.eks PBS, Euroline, ...

Hvilke betalingskort der kan indløses afhænger af hvilke kortudbyderen tilbyder at indløse. For sidstnævnte er det så at PBS har monopol på indløsning af "rene" dankort.

For god guide til processen kig her 
http://epay.dk/kom-i-gang-guiden/saadan-kommer-du-i-gang-med-online-betalinger-trin-for-trin.asp

http://epay.dk/kom-i-gang-guiden/5-ansoeg-om-indloesningsaftale-med-indloeser.asp 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 16:59

Kim Hjortholm:

Richard:

Ikke korrekt!

For modtagelse af betalingskort kræves der der aftale med 2 partnere;

• Betalingsgateway, f.eks ePay, DIBS, Quickpay ...
  • Indløser af betalingskort, f.eks PBS, Euroline, ...

Hvilke betalingskort der kan indløses afhænger af hvilke kortudbyderen tilbyder at indløse. For sidstnævnte er det så at PBS har monopol på indløsning af "rene" dankort.

For god guide til processen kig her 
http://epay.dk/kom-i-gang-guiden/saadan-kommer-du-i-gang-med-online-betalinger-trin-for-trin.asp

http://epay.dk/kom-i-gang-guiden/5-ansoeg-om-indloesningsaftale-med-indloeser.asp 

Tak for dette! Det hjalp - da jeg nu kan se jeg har misforstået noget.

Jeg har QuickPay som min BETALINGSGATEAWAY, men venter på Euroline til indløser... Dvs. At jeg kan søge til euroline ( og ifølge euroline, gratis oprettelse og gratis drift, dog mindre gebyr ).. ?? 

Og kan man "blande" Euroline og PBS? Jeg valgte den pakke med DK/VISA hos PBS da jeg søgte, men kunne jo egentlig i bund og grund bruge Euroline samtidig til mastercard?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:26

Richard:
Og kan man "blande" Euroline og PBS? Jeg valgte den pakke med DK/VISA hos PBS da jeg søgte, men kunne jo egentlig i bund og grund bruge Euroline samtidig til mastercard?

Det kan man, du beder blot din betalingsgateway om at route mastercard betalinger til Euroline 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:47

Det er en meget spændende tråd :).

Men hvor mange handler egentlig med Dankort ?
Altså alle de statestikker jeg har set, er det ikke klart om kortet var et Visa/dankort.

De fleste dankort som bliver udstedet er vel visa/dankort, hvorfor jeg tror Euroline/swedbank er lige så godt et alternativ ^?
Eller hvad mener i ?

Altenativt er ikke at have en omsætning i 2 måneder pga. pbs ?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:41

Swedbank er et godt alternativ til NETS når der skal indløses internationale betalingskort, men hav lige in mente, at Swedbank faktisk kører på NETS system. Du skal derfor stadig have et forretningsnummer igennem NETS før du kan benytte Swedbank - og det kan NETS altså også godt finde ud af, at trække lidt i langdrag :-)

Så noget reelt alternativ er der jo egentlig ikke tale om endnu - før de bliver uafhængige af hinanden.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 12:51

Jesper Jepsen:
Swedbank er et godt alternativ til NETS når der skal indløses internationale betalingskort, men hav lige in mente, at Swedbank faktisk kører på NETS system

Det kommer an på hvilken udbyder af betalingsgateway der anvendes - ePay har direkte opkobling til Euroline og det samme gælder hvis også for DIBS (her er jeg dog ikke helt sikker)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:56

Kim Hjortholm:

Jesper Jepsen:
Swedbank er et godt alternativ til NETS når der skal indløses internationale betalingskort, men hav lige in mente, at Swedbank faktisk kører på NETS system

Det kommer an på hvilken udbyder af betalingsgateway der anvendes - ePay har direkte opkobling til Euroline og det samme gælder hvis også for DIBS (her er jeg dog ikke helt sikker)

Vi skal lige være enige om hvad det er vi taler om. Euroline er ejet af SEB, som er en anden svensk bank - der er konkurrent til Swedbank. Så vi taler altså om 2 vidt forskellige indløsere ;-)

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)