Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke blog skal man vælge

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I vores firma har vi overvejet at få en blog, men er i tvivl om hvad vi skal vælge.

Vi har kigget på nogle forskelligede hostede løsninger (ex. e blogger hos Google). Derudover har vi også kigget på om vi skal vælge en vi selv hoster (altså noget open source).

Vi anvender kun .net i huset, så php løsninger er ikke en mulighed.

Det skal være nemt at administrere, god ifht. SEO og så skal det også så den falder naturligt ind i under vores nuværende hjemmeside på en eller anden måde. (Dvs. hvis folk finder vores blog, så skal de ikke have problemer med at finde over til vores website...håber det er forståeligt hvad jeg mener :-) ) 

Er der nogen der kan komme med nogle gode anbefalinger?

Pft.

Mvh. Jannik

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 08:05

Hej Jannik

Hvis Wordpress (baseret på PHP) ikke er en mulighed, så burde du tage et kig på Blogengine: http://www.dotnetblogengine.net.

Alternativt kan du på Umbraco CMS også ganske hurtigt bygge en blog. En af de evt. standardpakker der kommer med seneste version af Umbrace, er faktisk en blog som efterfølgende kan tilpasses som du nu ønsker.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:29

Hej Jannik

Jeg bruger selv blogger fra google, og det er så skønt ikke selv at være ansvarlig for at holde platformen kørende, man skal kun koncentrere sig om at blogge!

Men der er jo selvfølgelig nogle begrænsninger, hvis man ønsker meget specielle funktioner

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Hej,

Jeg vil sige Wordpress.

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:46

Billigste Webhosting:
Jeg vil sige Wordpress.

WP anvender så vidt jeg ved PHP kode, og det var jo ikke en mulighed Indifferent

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:52

Hvis I skal oprette en blog via Umbraco vil jeg anbefale at bruge MSSQL som database og ikke MySQL. Desværre er der forskel på hvordan de to gemmer tid - og jeg fik problemer med at den gemmer to poster af hver ting. Det fede ved Umbraco er at det er et fleksibelt system og laver pæne url'er helt fra starten, men mht blog er der mildest talt ikke mange features indbygget. Der skal en del arbejde til. Der skal også nogen justeringer til for at gøre det helt søgemaskinevenligt. Mht Themes er der ganske få og den er fed hvis man selv vil bestemme hvordan det skal se ud. For at bruge Umbraco skal man have en programmør og designer i maven - eller få en dygtig til at lave det. Jeg kan bestemt ikke påstå det er hurtigt at få tingene i Umbraco til at spille for en newbie, selvom jeg har en teknisk erfaring. Når man først har fundet ud af hvilke dele, der spiller sammen (med timevis af Googlen) og fanget principperne i Umbraco er det dog totalt fedt.  

BlogEngine.NET er let at installere. Bare installér Microsoft WebMatrix først og vælg "Site From Web Gallery". Man kan i teorien også gøre det samme med Umbraco, men det er efter min erfaring også kun teori. Det går let med BlogEngine.NET og den er køreklar med features fra starten. Og så kan den køre uden database som standard, men kan også køre med. Jeg har dog ikke arbejdet nok med den til at vide om den er søgemaskinevenlig eller den kan gøre det. Der er en god del færdiglavede themes man frit kan vælge imellem. Dog ikke nogen jeg synes er totalt super. 

Wordpress kan hurtigt gøres køreklar ved at købe et domæne og webhotel hos eksempelvis UnoEuro og bruge 1-Click install. Den laver grimme URL'er men det kan løses ved at installeres SEO pack etc, men det er pærelet at gøre. Themes er der masser af - også nogen totalt fede. Wordpress er super til dem der ikke er udviklere og som gerne vil have noget hurtigt og let op at stå. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:10

Jeg er meget enig i hvad Gita skriver!

Umbraco kan være bøvlet for den utrænede, der er mange ting omkring SEO der skal tilpasses, og når man snakker blogværktøj, så får man "out-of-the-box" bestemt ikke lige så meget og lige så velfungerende værktøjer, som ved f.eks. BlogEngine eller Wordpress.

Jeg er også selv professionel .NET mand, men bruger alligevel Wordpress til blogs - det er altså et fedt værktøj! Langt hen af vejen tror jeg godt at du kan rode lidt med PHP'en (det har jeg selv gjort) og ellers er der rigtig mange derude som tilbyder god og billig hjælp til Wordpress.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29

Wordpress - selvom det er PHP, er det bare markedets-bedste bud på en blog pt!

Og ret mange, selvom de er .net nørder, overgiver de fleste sig faktisk til wordpress :-)

Dbh Jannik

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:44

Jeg glemte vist at tilføje at det er opsætningen af Umbraco, der ikke altid er let. Hvis det er sat godt op for en bruger - af en professionel - som på Anders Lunds hjemmeside, er brugen af det superlet og dejligt enkelt. 

Mht Wordpress er der vist også nogen steder muligt at køre med PHP på .NET platform. Jeg kender dog ikke evt ulemper ved dette. Jeg ville nok også lige checke hvilken .NET version I kører med først. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

naza:

Vi anvender kun .net i huset, så php løsninger er ikke en mulighed.

Det var dog en utrolig retarderet tilgang til tingene ... den er fuldstændig ligeså blæst som den modsatte (vi kører kun opensource), den slags religion hører ikke til i erhvervslivet med mindre man går rundt med hovedet oppe i røven!

Den bedste blog-platform på markedet hedder Wordpress, hvis jeres virksomhedspolitiker stikker noget i vejen for at bruge det bedste værktøj der er tilgængeligt til en given opgave så er der en fejl i jeres virksomhedspolitiker, og de bør ændres, helst idag inden i går konkurs.

Den slags stivnakkethed er netop det der gør at små virksomheder som vores kan løbe om hjørner med de store mastodonter. Kan jeg lide Opensource og PHP? Ja selvfølgelig kan jeg det ... hader jeg .NET og Windows? Nej på ingen måde ... jeg har bare forskellige steder hvor jeg bruger de forskellige værktøjer, hvilke præferencer jeg har for de forskellige ting beror primært på mine egne erfaringer. Hvis jeg kommer ud i en situation hvor jeg ikke selv har haft berøring med teknologierne spørg jeg folk til råds, og så lytter jeg.

Derudover hvis du ikke vil have en PHP Løsning, så er du mig bekendt tvunget til at hoste en .NET løsning selv, for alle eksisternede online hosting platforme er mig bekendt PHP Baserede :-)

Derudover er det noget fis at sige at du kun anvender .net ... giv mig 10 min på jeres kontor, så skal jeg udpege de første 10 steder hvor det ikke passer, hvilet os kører f.eks. din router? din telefon? din switch?

Min pointe ... please be openminded :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)