Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords og CPC

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg vil meget anbefale at alle starter med at oprette en annoncegruppe til hvert eneste keyword ideres kampagne! I enkelte tilfælde kan der medtages meget tæt relaterede ord, eller stavefejl som man ikke ønsker reflekteret i annonceteksterne. Men man bør aldrig bruge lange lister af forskellige keywords i samme annoncegruppe. 1 keyword, 1 annoncegruppe og mange tekster - det er vejen frem mod den mest optimerede kampagne du kan få.

Hej Mikkel

Mener du at den mest optimerede kampagne man kan få,c max har 100 søgeord???  For det er det maksimale antal annoncegrupper man kan have per kampagne jvf. nedenstående. Eller ialt max 2500 annoncegrupper per konto. Hvad skulle argumentet være for at putte "blå cykler" og "røde cykler" i hver sine annoncegruppe? Man kan sagtens have optimerede annoncetekster alligevel.

Hvor mange annoncegrupper og kampagner kan jeg have?

Du kan have op til 100 annoncegrupper i en kampagne og op til 25 kampagner i en AdWords-konto.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:53

Min erfaring er, at vi kan opnå mere effektive kampagner jo mere opdelt det er. Iøvrigt kan man godt få flere annoncegrupper på en konto - hvis man bruger penge nok :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:10

Mikkel deMib Svendsen:

Min erfaring er, at vi kan opnå mere effektive kampagner jo mere opdelt det er...

Ja det er jo svært at argumentere i mod :-) Men med følgende trick skulle man "alt andet lige" få samme CTR for røde og blå cykler med een annoncetekst som hvis man skriver to: http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=74996 

Medmindre man er ude i noget med rim og versefødder a'la følgende, den er ikke god med blå cykler

Ønsker du cykler røde?

Køb dem hos os for vi er søde!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:30

Meget ofte kan det ikke lade sig gøre at lave ordentlige annoncetekster alene ved at bruge dynamisk keyword insert.

Jeg ved godt at det er frygteligt populært at tilføje tusindvis af ord til sine konti - det er i særlig grad en strategi som Google har brugt meget energi på at promovere. Forståeligt nok, for de tjener fedt på en bedre udnyttelse af deres inventory. Men jeg synes bare langt fra altid at det er den rigtige strategi - meget ofte kan det bedre betale sig at fokusere på nogle få hundrede, frem for mange tusinder. Det vil sige, det kan betale sig for annoncørerne - ikke nødvendigvis for Google, men det er så heller ikke mit job at optimere deres forretning :)

"Portafølge strategien", som nogle også kalder det, kan fungere hvis man arbejder med ekstremt store budgetter. Det er det som bl.a. Digital Frontiers har specialiceret sig i. Men for alle de mindre annoncører - herunder stort set alle Danske, mener jeg som sagt langt fra at portafølge strategien er den mest profitable.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)