Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords og CPC

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oprettet 7 annoncer til 7 foredrag. Alle bestemt af området.....

Min max CPC er sat til 5 kr. og enkelte søge ord er nu blevet deaktiveret....men kan aktiveres igen ved at hæve til 6 kr.

Det mærkelige er, at der er enkelte ord som sundhed, tyk og overvægtig der kræver at jeg går helt op på 30 kr. for at aktivere dem....

Er dette normalt? Syntes det er lidt voldsomt

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 17:23
Hej Kenneth

Grunden til at dine søgeord er blevet deaktiveret er fordi at de performer for dårligt. Når Google beder dig hæve dit bud til 30 kr. vil jeg mene at det fordi at du skal kompensere for en dårlig "Quality Score".
Mit bud på din dårlige Quality Score kunne være:

• For lav CTR fordi dine annoncer bliver vist ved irrelevante søgninger. Har du fx tilføjet ordet "sundhed", som et bredt søgeord så vil du også blive fundet på søgninger på "børne sunhed". Generelt skal du overveje om dine søgeord er relevante nok for dem der søger på sunhed/tyk/overvægtig (+ et eller andet ord som du ikke kender til).

• For lav CTR fordi dine annoncetekster ikke er gode nok.

Husk at placeringen af din annonce bestemmes ud fra: Max CPC * Quality Score.

Tag derfor og kig nærmere på hvad dækker over:
https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=10215&topic=10818

En stor del af Quality Score er klikraten (CTR). Gør alt for at optimere denne. Læs mere om dette her:
https://adwords.google.com/support/bin/topic.py?topic=9361

Håber det kan bruges.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 19:01
mange tak martin....det kan bestemt bruges.

Lige et spørgsmål i den forbindelse. Kan jeg skrive noget generalt som fx sundhed, fedme, overvægt, slankekur

eller skal jeg skrive

Sundhed fedme

sundhed overvægt

sundhed slankekur

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:55
Jeg tror ikke det er din CTR der er problemet, men de sider dine annoncer sender brugerne hen til. Siderne skal være optimeret til hver af annoncerne, de ord du annoncerer for skal være på siderne, og der eri det hele taget en række kvalitets-krav til dise sider.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:03
Hej Kenneth

Det er VIGTIGT, at din landing page indeholder eller er TÆT beslægtet med de søgeord, du skriver i din annonce... SPECIELT med de søgeord du har valgt, da konkurencen er ultra hård indenfor disse neop disse søgeord.

Det kan også tænkes, at Google ikke bryder sig om, at reklameteksten nederst på din side er meget tæt på baggrundsfarven på din forside og derfor i praksis næsten usynlig. Når den slags bliver opdaget bliver man typisk straffet hårdt i både de ordinære søgeresultater som i AdWords.

Det giver ikke så meget mening netop at skrive

Sundhed fedme

sundhed overvægt

sundhed slankekur

da det ikke vil være naturligt for for folk at taste ind

Mvh, Christian 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 21:05
Christian,

Du mener vel, at det ikke er naturligt i en almindelig, læselig tekst, som er rettet imod de besøgende og ikke søgemaskinerne. Og dét, at de står i den rækkefølge og ude af kontekst kan (retmæssigt) få søgemaskinerne til at tro, at ordene er placeret på siden for at optimere den til søgemaskinerne (netop fordi folk kan finde på at søge på ordene).
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:59
Hej Mikkel: Jeg gik i gang med at svare på spørgsmålet inden du havde posted dit svar, så derfor ligger svarene så tæt op af hinanden. Det er da godt, at vi er enige ;o)

Lasse: Ja, du har forstået det helt rigtigt.

Jeg respekterer Marcel for det, han laver som kollega, så det jeg kommer med her udelukkende en forklaring på, problemet, som Kenneth er løbet ind i.

OM det er det, der er problemet (eller en del af det) kan kun afprøves ved at teste det.

Mit udgangspunkt er følgende: Jeg har den STØRSTE respekt for, hvor intelligent Google er blevet. Forestil dig en "hjerne", hvor over 1000 COMPUTERE arbejder sammen om at skabe det resultat, du modtager på et splitsekund HVER gang du søger.

Og den er sikkert den løsning i verden, der betjener sig mest af kunstig intelligens. Jeg siger dig: Denne maskine kan GODT finde ud af at lægge 2 og 2 sammen.

Google accepterer, at vi lægger en lille tag på vore kunders hjemmesider for at henvise til vores hjemmeside, så folk, der har fået en god oplevelse kan finde ud af mere. Det er rimeligt set ud fra alle synsvinkler.

Der hvor Google kan straffe hjemmesiden er, når man i sine udgående links prøver at spamme med flere forskellige søgeord til samme site, hvor konkurrencen er hård og samtidig prøver at skjule disse links i en farve, der "blender ind" i baggrunden.
Mvh, Christian

Mvh, Christian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:31
Nu føler jeg godt nok, at google tager røven på mig.

Efter at alle kampagner er sat op og det hele fungere er der ca. 6 ord der er inaktive set over alle 7 kampagner. Igår var der så pludselig 15 ord der skulle sættes op til 6 kr. som minimum. Det godkender jeg...(har ikke andet valg) og idag er der så ca. 30 ord der er inaktive!!!!!

Hvad sker der dog

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24
> Nu føler jeg godt nok, at google tager røven på mig.

Mit bedste råd i den forbindelse er:  Lær at leve med det!
HVis man arbejder med markedsføring i Google - på den ene eller den anden måde, så er lige præcis den følelse du sidder med nu noget man må leve med at få med jævne mellemrum. Kan man ikke klar det - så må man droppe Google. Sur røv, men sådan er det.

Det lyder somom at du fortsat har får dårlig match mellem de ord du vælger, og de ord du sender folk hen til. Dette kan evt. værre yderligere forværret af dårlige klikrater (CTR). Hvis du arbejder hård nok på at forbedre begge dele, kan der godt rettes op på det
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:54
Hej Kenneth,

Ja det kunne være du skulle benytte dig af en Google Adwords Professional, der kan hjælpe dig med administration af annoncerne.. Der findes mange af dem - og i mange forskellige prisklasser, fælles for alle bør dog være at de er på forkant med de nye regler om Quality Score og derved kan spare dig for en masse høje klikpriser.

Jeg er ovenud tilfreds med den nye Quality Score, Da det gør os der sidder med Google Adwords til dagligt til uundværlige fagfolk.

Her et svar fra Google på de høje clickpriser

"Prisen på din annonce for et bestemt søgeord afhænger af
dets kvalitetsresultat, der er et udtryk for dets relevans, der er bestemt af
dit søgeords klikfrekvens (CTR), annoncens relevans, søgeordenes hidtidige
effektivitet, og andre relevansfaktorer. Jo højere dit søgeords
kvalitetsresultat er, desto lavere pris skal du betale, når nogen klikker på
din annonce.

Hvis AdWords-systemet finder frem til, at din annonces
kvalitetsresultat er ekstremt lavt, skal du betale en højere pris for klik,
uanset hvor mange andre annoncører, der byder på et bestemt søgeord. Dette
gælder også, selvom ingen anden annoncør byder på dette søgeord. Hvis en
annonce har en meget lav kvalitet eller relevans, kan du blive debiteret op til
den maksimumpris pr. klik, du har angivet for annoncen.

Google opretholder en høj kvalitetsstandard for vores
annoncer. Systemet er udviklet til at gavne dig og alle AdWords-annoncører ved
at bevare annoncerne relevante for søgeord og for de brugere, der søger på dem.

Relevante annoncer opnår større opmærksomhed for brugerne
og flere kvalitetsklik, og dette er til gavn for alle. Den bedste måde at få
mest ud af dit AdWords-budget på er som altid at stræbe efter søgeord, annoncer
og kampagner med den bedst mulige kvalitet"

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)