Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords og CPC

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :
> Ja det kunne være du skulle benytte dig af en Google Adwords Professional

Jeg må kraftigt anbefale at man holder sig væk fra GAP''er og i stedet for benytter sig af uafhængige rådgivere, hvis man vil betale for rådgivning. Det eneste du kan være sikker på at få med en GAP''er, er en person der ved hvordan GOOGLE helst vil have du bruger AdWords - IKKE nødvendigvis hvordan AdWords bruges på den måde der er bedst for dig. Der er en meget stor forskel :)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:10
Dato: 17-03-2007 02:59:35
Forfatter: Mikkel deMib
> Ja det kunne være du skulle benytte dig af en Google Adwords Professional

Jeg må kraftigt anbefale at man holder sig væk fra GAP'er og i stedet for benytter sig af uafhængige rådgivere, hvis man vil betale for rådgivning. Det eneste du kan være sikker på at få med en GAP'er, er en person der ved hvordan GOOGLE helst vil have du bruger AdWords - IKKE nødvendigvis hvordan AdWords bruges på den måde der er bedst for dig. Der er en meget stor forskel :)

Jeg er ikke helt enig i din udtalelse her Mikkel :)

Jeg synes det er useriøst at antyde, at man ikke yder korrekt rådgivning for kundens bedste ve og vel, fordi man er GAP'er.

Ligeså lidt som der ikke er nogle, der på trods af deres GAP status, samarbejder med Google (som mange Telemarketing cowboydere ellers antyder), lige så lidt er GAP'er "i lommen" på Google.

Jeg kan ikke tale på andres vegne, men jeg tvivler på, at der er særlig mange GAP'er, Individuals eller Qualified Companies, der arbejder ud fra Googles ønske om at maksimere Googles bundlinie.

En GAPs bekendelser:
Jeg er GAP (Individual, godt på vej til at blive Qualified Company), men arbejder stadig 100 % på kundens side! Jeg rådgiver, vejleder og udarbejder løsninger efter kundens ønske, og vejleder om alle muligheder - dem der er inden for Googles retningslinier, såvel som dem der IKKE er - samt oplyser åbent om de forholdsregler og risici der måtte være.
Selvom jeg er GAP, arbejder jeg hård på at skabe gode resultater for mine kunder, så de sparer flest mulige penge, og får mest muligt målrettet trafik. Det er både i kundens interesse og endnu mere i min egen! Jeg ved hvordan man presser systemet til det yderste - og kender også smuthullerne.

Jeg er HELT enig i at en GAP status i sig selv ikke er ensbetydende med man er ekspert på området!! Og jeg er helt enig i, at GAP ikke kvalificerer en person til, at kunne tilbyde samme høje standard af rådgivning som du eller jeg kan tilbyd! Jeg ser selv flere kampagneopsætninger fra GAP firmaer, jeg kun kan ryste på hovedet af.

Er du i tvivl om en GAP's kvalifikationer, foreslår jeg, du ser på deres referencer, og selv sætter dig lidt i området, og ringer og får en snak... eller snakker med Mikkel eller mig.

Men at generalisere GAP'er som du gør her - arbejdende ud fra Googles interesser - synes jeg svarer lidt til at sige, at man, fordi man er døbt og konfirmeret, nødvendigvis lever et hengivet kristent-religiøst liv ud fra Faderhusetet værdier:)

En af de mere irriterende ting jeg dog kan nævne ved at være GAP er, at mange revisorer og advokater tror at vi ER Google og ringer for at få hjælp:)

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:36
Du kommer bare ikke udenom, at du har visse forpligtelser overfor Google sålænge du indgår i aftalen om GAP - herunder at overholde deres guidelines. Sådanne aftaler er jeg som ikke GAP''er ikke underlagt. Jeg kan til enhver tid gøre det som er bedst for kunden UDEN at bryde eller kompromitere min aftale med Google - for jeg har ingen sådan aftale.

Som Google selv skriver på reglerne for programmen:

"You: (i) are responsible for your acts and omissions; (ii) must not violate any Google policies, Google terms and conditions, applicable laws or regulations; (iii) must not practice any deceptive, illegal, unethical, false or misleading practices with regard to your participation as a Google Advertising Professional; ...." (mine frenhævninger)

Jeg synes det er rimeligt tydeligt, at du som GAP er forpligtet til at overholde alle Googles guidelines - ikke bare for AdWords men "any Google policies ...!"". Så hvis du rådgiver dine kunder om "tricks" som går imod Googles guidelines (og det ved du ligeså godt som jeg at man af og til bliver nødt til hvis man skal gøre det som er bedst for kunden) ja så bryder du med din aftale med Google. Så, som GAP''er står du med det valg at du enten kan være en dårlig råådgiver for kunden og overholde aftalen med Google - eller skide på aftalen med Google og være en god rådgiver for dine kunder.

Personligt bryder jeg mig ikke om at løbe fra de aftaler jeg indgår. Det kan godt være jeg nogle gange synes Google er åndssvage, men jeg synes de trods alt fortjener den respekt at man overholder de aftaler man indgår med dem. Jeg undlader at indgå aftaler jeg ikke har tænkt mig at overholde og derfor er jeg ikke GAP''er. Jeg står 100% på kundens side, og bryder ingen aftaler med Google derved.

Hvis man skal fungere som rådgiver overfor kunder synes jeg man bør være uafhængig - og det er GAP''er ikke.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:30
Jeg mener stadig ikke din disckvalificering af GAP''er som gode rådgivere er berettiget.

Der er meget lave indgangsbarrierer for at sælge Google Adwords. Alle webbureauer, webmastere og 12 årige kan i princippet sælge Google AdWords.

Med GAP programmet, skal man som min. bestå en eksamen fra Google og samtidigt opfylde en række indtjeningskrav via sit Google Client Center, hvilket giver en potentiel kunde et fingerpraj om, at man også har opbygget en vis erfaring med Google AdWords systemet (det ved jeg godt du ved, det er blot til oplysning for andre:)).

Langt størstedelen af de kunder der vil bruge Search Engine marketing som markedsføringskanal, vil kunne få dækket deres annonceringsbehov og få professionelt opsatte kampagner, samt god og retvisende rådgivning i deres SEM.

Så er der korrekt nok en mindre andel, hvor der skal/kan bruges nogle alternative metoder. Ifølge retningslinerne du også viser, må en GAP ikke udøve disse metoder – det mener jeg ikke er lig med man ikke kan give korrekt rådgivning herom, og altså ikke udelukker evt. at skulle pege i andres retninger der kan hjælpe med disse metoder, hvis man mener det skulle være nødvendigt.

Igen, vil jeg genre understreget at jeg ikke siger, at GAP status i sig selv er et kvalitetsstempel for at man får den bedst mulige service. GAP kan give en falsk tryghed i og med der ikke er indført kvalitetskontrol af GAP’ers arbejde – den risiko er findes også hos personer/virksomheder der ikke har GAP status.

Der er både fordele og ulemper ved GAP, som jeg mener du ikke gør opmærksom på, i din diskvalificering af GAP’er. Blandt fordele mener jeg, at GAP''er kan give virksomheder der søger helt etisk korrekte løsninger en tryghed. Bland ulemperne er, at en GAP ikke kan udøve enkelte metoder, der kan have fordel for nogle.

Jeg har overvejet Pros and Cons i min beslutning og valgte stadig at blive GAP. Jeg mener stadig jeg med god samvittighed kan stå 100% på kundens side og udøve uafhængig, korrekt og optimal rådgivning - jeg synes også resultaterne for mine kunder giver et klart billede heraf.

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:50
Jeg bryder mig ikke om at gradbøje helt klare aftaler, for det sender et underligt signal til kunderne. Jeg synes en aftale er en aftale, uanset hvem man indgår den med.

Og netop når du som GAP''er siger at du er villig til at gradbøje betingelserne fra Google, ja så falder dit argument om at man kan være mere sikker på "etisk" markedsføring helt til jorden. Hvad er iøvrigt "etisk" markedsføring? Er det at følge medier som Googles regler - eller er det at gøre det som er bedst for en kunde? Ja, jeg er ikke i tvivl, men det må man nødvendigvis være som GAP''er, eller hvis man hyrer en GAP''er.
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:14
Måske er det på sin plads at gøre opmærksom på forskellen mellem GAP (Google Advertising Professional) og så GAQP (Google Advertising Qualified Professional) her - for den er meget væsentlig i forhold til de retningslinier, der skrives om her. De retningslinier, der citeres her, stammer IKKE fra GAQP men fra GAP ( https://adwords.google.com/select/AP_Terms.html). Og det er de betingelser, som ALLE der benytter Google AdWords ProCenter (Kundecenter) har accepteret og er underlagt. Enhver, der arbejder med AdWords og forvalter flere konti, kan få adgang til ProCenter - se: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=7725&hl=da 

Så er der GAQP, som kræver en "eksamen". Jeg har tidligere skrevet om den her: http://www.blog.concept-i.dk/den-der-google-eksamen/  Betingelserne for en GAQP er NØJAGTIG de samme som for enhver anden, der benytter ProCenter/Kundecenter til at administrere AdWords kampagner. Eneste forskel er, at man skal overholde nogle regler for, hvordan man må benytte det særlige logo for GAQP.

Summa summarum: Bruger man Googles ProCenter/Kundecenter til AdWords, er man underlagt samme "etiske regler" som en GAQP. Og som jeg gerne understreger: En status som GAQP er ingen garanti for, at man er bedre til at køre AdWords kampagner for andre end en person, der ikke er GAQP. At være GAQP dokumenterer kun én ting: En vis erfaring målt i tid og omsætning. Man kan sagtens være en skovl til AdWords alligevel

Dette indlæg ikke for at hudflette eller fluekneppe - men i den "etiske" del af debatten er det vigtigt at slå fast, at alle med et ProCenter/Kundecenter er præcist lige så bundet som en GAQP. Naturligvis er de uafhængige ikke brugere af Google AdWords ProCenter, for så er der jo ikke uafhængighed - det ved jeg godt. Men det er sikkert ikke alle, der ved det.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:05
Nu var det ikke for at starte en diskussion, omkring GAP eller GAQP, men mere et forslag til Kenneh, der i hans problemstilling forsøger at afdække høje clickpriser, og grunden til disse hvilket er et spørgsmål jeg mener, at enhver der har taget Google Adwords eksamen, må have kendskab til.

Så lad diskussionen om det er etisk eller moralsk korrekt at være certificeret eller ej ligge, og hjælp hellere Kenneth videre med hans problemstilling.

Jeg kan starte, med et forslag til det konkrete tilfælde:

Da Quality Score, måles på mange faktore, kan dette muligvis hjælpe dig Kenneth:

Kenneth forsøg eventuelt at "sortere fra" i søgeord der har dårlig CTR, og lad så Annoncen få en god Quality Score, prøv dernæst at tilføje de "dårlige" søgeord et efter et engang om ugen, indtil det går galt - så har du et nogenlunde billede af hvor meget de "gode" ord kan trække.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:50
Jeg ser desværre mange - også GAP''er, som opsætter kampagner med mange keywords i samme annoncegruppe. Det er et godt eksempel på en kampagneopsætning som er god for Google, men rigtig dårlig for kunden :) - og således et rigtigtig godt eksempel på at man bestemt ikke får garanti for en skid ved at benytte GAP''ere

Jeg vil meget anbefale at alle starter med at oprette en annoncegruppe til hvert eneste keyword ideres kampagne! I enkelte tilfælde kan der medtages meget tæt relaterede ord, eller stavefejl som man ikke ønsker reflekteret i annonceteksterne. Men man bør aldrig bruge lange lister af forskellige keywords i samme annoncegruppe. 1 keyword, 1 annoncegruppe og mange tekster - det er vejen frem mod den mest optimerede kampagne du kan få.

Hvis man kører flere keywords i samme annoncegruppe vil de dårlige keywords skade de gode og man vil ende med en "lunken" kampagne, og det bliver meet svært a styre de forskellige quality elementer.
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:59
Helt enig med Mikkel,

Men det dækker vidst ikke kun GAP / EJ GAP - men det store spektrum af alle certificerede.

Nogen malere, er dårligere til at male end andre.
Nogen revisorer, trækker mindre repræsentation fra end jeg selv ville gøre.
osv osv.

Men ideen med 1 Annonce pr keyword, er ligeledes et alternativ du kan forsøge Kenneth. ;-)

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:27

Du mener vel mange annoncer pr keyword Christian ? 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)