Hej alle :-) Jeg er en ung gut som har fået øjnene op for reklame, og grafisk design via en praktik uge jeg havde sidste år, hvor jeg lærte en masse om lige netop dette fag. Jeg har arbejdet videre med det og har lavet en masse grafisk siden jeg var der. Jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg går og drømmer om at starte min egen virksomhed. Men er i tvivl om jeg vil kunne blive taget seriøst på arbejdsmarkedet? Jeg vil jo gerne starte dette op før jeg starter på medie grafikker uddannelsen, så jeg kan sige at jeg har erfaringer inden for dette fag, og derved vil det blive lettere for mig at blive optaget på skolen, tænker jeg. :-) Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal starte med at undersøge og gøre, og måske nogen som har personlig erfaring med dette? Jeg siger tak på forhånd :-)
Mvh. Casper Pedersen |
Hej Casper. Jeg kender godt følelsen - Man ved ikke om man bliver taget seriøs, fordi man er ung. Mit råd er, at springe ud i det! Jeg har ikke fortrudt, at jeg startede mit firma Linde-media. Det har både været sindssyg spændende, og jeg har fået nogle oplevelser og erfaringer, som jeg aldrig ville have fået med et alm. studiejob. Det er fedt at styre hele processon. Stå for kontakten til kunderne, lave arbejdet og derefter modtage sin løn.
Det er den vildeste følelse, når man laver et rigtig godt job - kunden er tilfreds - og man får en højere løn end ved de fleste studiejobs, hvis man har gå-på-mod og ikke bare lader projektet stå - Man skal hele tiden lave noget, prøve at forbedre noget og sætte sig mere ind i det faglige.
Mit råd er at sætte dig rigtig meget ind i de forskellige begreber indenfor dit felt, og lav en hjemmeside (få lavet en hjemmeside?) som er troværdig. For mit vedkommende har jeg skrevet en MASSE tekst - også for meget mener nogen, men jeg vil gerne udstråle troværdighed og et højt fagligt niveau, hvilket er meget vigtigt at gøre grundet min alder og lave pris. Det samme synes jeg, at du skal gøre.
Held og lykke Casper.
Du er meget velkommen til at skrive til mig enten her på amino, twitter eller på andreas@linde-media.dk - Det er skide spændende at være selvstændig!