Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 år, starte i reklame branchen? Er det muligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg er en ung gut som har fået øjnene op for reklame, og grafisk design via en praktik uge jeg havde sidste år, hvor jeg lærte en masse om lige netop dette fag. Jeg har arbejdet videre med det og har lavet en masse grafisk siden jeg var der. Jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg går og drømmer om at starte min egen virksomhed. Men er i tvivl om jeg vil kunne blive taget seriøst på arbejdsmarkedet? Jeg vil jo gerne starte dette op før jeg starter på medie grafikker uddannelsen, så jeg kan sige at jeg har erfaringer inden for dette fag, og derved vil det blive lettere for mig at blive optaget på skolen, tænker jeg. :-) Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal starte med at undersøge og gøre, og måske nogen som har personlig erfaring med dette? Jeg siger tak på forhånd :-)

Mvh.

Casper Pedersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper. Jeg kender godt følelsen - Man ved ikke om man bliver taget seriøs, fordi man er ung. Mit råd er, at springe ud i det! Jeg har ikke fortrudt, at jeg startede mit firma Linde-media. Det har både været sindssyg spændende, og jeg har fået nogle oplevelser og erfaringer, som jeg aldrig ville have fået med et alm. studiejob. Det er fedt at styre hele processon. Stå for kontakten til kunderne, lave arbejdet og derefter modtage sin løn.

Det er den vildeste følelse, når man laver et rigtig godt job - kunden er tilfreds - og man får en højere løn end ved de fleste studiejobs, hvis man har gå-på-mod og ikke bare lader projektet stå - Man skal hele tiden lave noget, prøve at forbedre noget og sætte sig mere ind i det faglige.
Mit råd er at sætte dig rigtig meget ind i de forskellige begreber indenfor dit felt, og lav en hjemmeside (få lavet en hjemmeside?) som er troværdig. For mit vedkommende har jeg skrevet en MASSE tekst - også for meget mener nogen, men jeg vil gerne udstråle troværdighed og et højt fagligt niveau, hvilket er meget vigtigt at gøre grundet min alder og lave pris. Det samme synes jeg, at du skal gøre.

Held og lykke Casper.

Du er meget velkommen til at skrive til mig enten her på amino, twitter eller på andreas@linde-media.dk - Det er skide spændende at være selvstændig! 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:29

Jeg har selv startet med samme tvivl som dig selv.

Mit råd:

Gå ud og tilbud dine evner gratis til nogle virksomheder, og få deres reference - det vil sætte gang i din udvikling:)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 21:39

Hey there.

Først: Lyder vanvittigt spændende. Klart potentiale med den rette spand gå-på-mod! 

Dernæst: Glem din alder. Jeg tror på, at hvis du "kan dit kram", så vil dette rende forud for din alder. Intet skal ses som værende en hindring. Selvfølgelig vil du - som nævnt ovenover - skulle starte i det små....ja, måske endda i det "gratis". Få et omdømme, skaf en netværk (essentielt som ung iværksætter) og få nogle referencer. 

Al held fremover,

Tobias Elkjær

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 12:42

Det tror jeg bestemt det er. Hvis Simon Mørch kunne starte som 14-årig i marketingbranchen, så kan du vel også gøre det samme, bare i en anden branche. 

Det handler meget om netværk og referencer. Tilbyd dit arbejde gratis, få nogle referencer og de referencer skal naturligvis kunne findes på dit website.

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:57

Hej Casper.

Yes! Kom igang :-)

Som de andre skriver, så skal du bare ud og vise at du kan noget nu. Så skal de nok tage dig seriøst.

Nu spørger du primært indtil, hvad du skal undersøge på forhånd. Hmm, nu er 'grafisk design' jo rimelig bredt, så hvis jeg var dig ville jeg vælge en niche. Tag fx. Visitkort-design. Så undersøg alt om visitkort grafik. Hvilken fil skal det være, hvad skal opløsningen være osv.

Så det du skal gøre, er egentlig at finde ud af, hvad du nøjagtig vil. Så når du ved det, så undersøg det.

Hvis du har svært ved at finde ud af hvad du vil, så prøv noget forskelligt.. Design en brochure, et visitkort, en hjemmeside, et logo og en landingpage.

Hvis jeg var dig ville jeg tage et kig på at blive mester i at designe landingpages. Altså for eksempel en side, man kommer ind på, hvor man skal tilmelde sig til et nyhedsbrev. Den kan designes på en milliard forskellige måder, men at mestre den disciplin, er sku' værdifuld. Og ikke mange gør det, i forhold til at designe logoer.

Så prøv dig frem :-) Skriv endelig, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:24

Går du på et gymnasium nu ?

eller hvad?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:32

Hej Casper

Jeg kan sagtens forstå din tanke om, at markedet måske ikke vil tage dig seriøs i så ung en alder.

Jeg laver selv grafisk design og websites for private og virksomheder - og er endda udlært salgsassistent i en computerforretning, så har absolut ingen uddannelse inden for faget. Dette afskrækkede mig dog ikke for at prøve.

I starten fik jeg et par opgaver for nogle af mine forældres bekendte, som begge havde en virksomhed som skulle have en website. Det var et stort arbejde i starten. Da jeg lavede de to første side, var jeg 15/16 år gammel, og siden er der kommet flere og flere opgaver og jobs. Til sidst begyndte jeg selv at kontakte virksomheder, og fik bl.a. et job igennem til en køreskole, fotograf, kurerfirma, musikbands osv.

Det eneste jeg havde som baggrund for dette, var den viden omkring arbejdsprocessen og teknikkerne, samt min erfaring fra når jeg sad i fritiden og "legede" med programmerne og teknikken.

Det er bare med at komme i gang, og evt. kontakte nogle små enkeltmandsvirksomheder til at starte på - gerne nystartede, eller nogle virksomheder du har lagt mærke til, ikke gør så meget i at lave reklame for sig selv.

Det er i hvert fald mit råd herfra. Kom endelig i gang og hold dig ikke tilbage. Måske får du nogle negative oplevelser, men glem dem og gå efter de positive :D

Held og lykke med uddannelsen og dit grafiske design! 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 16:17

Tusind tak, jeg vil helt sikkert bruge dine råd.

Jeg har indtil videre kun arbejde med logo'er og visitkort primært, men har også hjulpet med at lave en del reklamer for horsens biograf (Megascope) da min mor er medejer af den. Jeg vil helt sikkert prøve at få en hjemmeside op at køre i løbet af min sommerferie, så jeg kan komme igang.

Mange tak for din opbagning :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Mar 11
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nezuz: Nej jeg er lige blevet færdig med folkeskolen, og derefter skal jeg på 10'ende klasse. I håb om jeg kunne finde en familie at bo hos i USA i løbet af det år :)

Anders Helbo: Tusind tak for dit svar og dine råd. Jeg kan se jeg har startet på samme måde som dig, jeg har også lavet en del reklamer mm. via min mors kontakter. Feks. for Horsens biograf, Horsens ny teater, også har jeg fået lov til at være med til en del arbejde fra Super-Ego.

Jeg vil helt sikkert prøve kraftigt på at få min egen hjemmeside op i løbet af min sommerferie, også håber jeg på at det jeg har lavet for andre kan bruges som fremvisnings materiale

Mvh.

Casper :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)