Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan - kilder til branchebeskrivelse og statistik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Jeg skriver på en forretningsplan, og har brugt en del tid på at undersøge branchen, konkurrenterne, indtjeningsmuligheder etc. Men det er lidt svært at finde gode, konkrete og pålidelige kilder.

Jeg har rodet meget rundt på nettet, og bl.a. kikket på konkurrenters hjemmesider. Det er også muligt at finde avisartikler og anden beskrivelse, men fælles for de fleste kilder er, at de er meget overordnede og mange af dem er også meget subjektive (virksomheden, der gerne vil se større ud, end den er eller avisartiklen, der gerne vil få det til at se værre ud, end det er).

CVR registret; her kan man slå enkeltvirksomheder op, og man kan i databanken se antallet af virksomheder, og man kan så købe sig til yderligere oplysninger. Bl.a. kan man købe regnskaber til DKK 37 pr. stk. Jeg kan ikke lige huske lovgivningen, men jeg mener at man skal op i et A/S af en hvis størrelse før regnskabet skal offentliggøres, og for mit vedkommende er der tale om en branche med mange meget små virksomheder (enkeltmand og ApS), så der er nok ikke meget at hente.

Danmarks statistik; Statistikbanken er alt for high-level til mit brug og jeg synes ikke jeg kan finde information på underbrancher.

Brancheforening; her har jeg ikke fundet noget. Man kunne prøve at kontakte dem direkte, men jeg tror, at de holder oplysningerne tæt ind til kroppen.

Er der nogen, der har købt udtræk fra CVR registret? Er det detaljeret nok, til at kunne bruges til noget? Hvilke informationer indeholder, det udtræk, man køber?

Jeg vil meget gerne høre om nogen af jer har erfaringer, gode råd eller bare skøre idéer til, hvordan man kan finde kilder. Alt modtages, også brainstorming.

Jeg kan lige tilføje, at der er tale om en smal etableret branche med mange små virksomheder, der opererer fysisk i hele landet.

Tak!

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:30
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:25

Tak for svaret, den vil jeg lige kikke lidt på.

Det ser i øvrigt ud til, at også ApS'er skal sende årsregnskab til CVR registret. Jeg har købt et par stykker. De er ikke så detaljerede, men sætter dog konkrete tal på konkurrenternes omsætning, overskud, aktiver og passiver.

Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:46
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 23:02

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)