Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

17 år snart og vil åbne en webshop :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Amino'er

Jeg bliver 17 her til sommer og har længe haft i tankerne om at åbne en webshop, mens jeg studere / læser videre på mine studier. 

Jeg ved bare ikke særlig meget inden for leverandøre fra andre lande osv.

Jeg ved jeg skal have værge tilladelse, da jeg ikke er myndig og at der er webdesignere, som kan hjælpe på websitet / hyres til at designe det.

Men lidt hjælp til hvordan jeg kan komme videre herfra.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:01

Har du fundet branche? Ellers så start med at lægge dig fast på en branche, find ud af hvordan du vil skille dig ud fra det som allerede findes. Og undersøg så hvad der er af danske leverandører på markedet.

Imens skal du købe Martin Thorborgs E-pusher, det er det eneste rigtige hvis du vil lave en webshop.

Når du har styr på det prøver du at lave en liste over krav til designet, samt dine ideer til hvordan det skal se ud, og leder så efter en webdesigner, f.eks. på amino freelancer. Har du slet ingen ideer til hvordan designet skal se ud kan du nok finde noget hjælp herinde.

Se evt. også om du kan få en ældre amino til at hjælpe dig med lidt gode råd hen af vejen, mon ikke der er en venlig sjæl i dit nærområde som gerne hjælper dig lidt i gang, evt. mod at du hjælper ham lidt i hans forretning en weekend eller gør noget andet godt for ham. Så kan du måske undgå nogle af de begynderfejl som alle laver når de starter noget nyt.

Selv med værges tilladelse kan det vist være svært at få et cvr nummer, men søg lidt herinde, så vil du finde en række historier om hvordan det er lykkedes alligevel.

Det var sådan lige hvad jeg kunne finde på.

/Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Hvis du gerne vil have noget ligende http://elektronik-stjerne.dk/ 

så kan jeg Finde et unikt tilbud til dig 

Ved godt min side er meget langsom men det bliver ordnet snart :D 

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 21:07

Tak for dit svar Rasmus :)

Gav mig et godt overblik og retningslinje mod mit mål.

Designet er tænkt på og inden for hvilken branche, skal jeg lige have undersøgt nærmere inden for den branche.

Kunne måske være bedst at vente til jeg er 18 år, men det må tiden vise.

Tak igen Rasmus.

/ Kristianlim

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:18

Hej Kristian,

Du kan altså sagtens gå igang inden du er 18, det er ikke noget problem. Men som Rasmus siger, så lig dig fast på branche/produkt, det er det vigtigste i din webshop. Gå lidt ind og snus på www.alibaba.com.

/Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Skrevet kl. 21:22

Du kan evt. starte småt op inden du bliver 18.

Undersøg markedet du vil arbejde i, få måske et weekend job i en butik i samme branche, så du kan lære mere om produkterne.

Du kan så småt begynde at sælge mindre partier, så længe du holder dig under 50.000 kr i omsætning om året behøver du ikke tænke i moms, og cvr, men husk at du stadig skal betale skat af hvad du måtte tjene.

Hvis du vil sælge computer og computertilbehør kan du måske starte småt op med at købe og sælge lidt brugt grej i den blå avis, eller lave en blog hvor du beskriver de nyeste produkter på markedet, har tests og artikler, på den måde kan du opbygge en fangruppe som du kan kommunikere med når du åbner butikken, så kan du også nå at finde ud af hvis branchen ikke er helt så spændende som du troede. Hvordan du starter småt op er op til dig selv, men jeg tror det er vigtigt at komme i gang og arbejde sig lidt hen imod målet, og begynde at samle erfaringer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Hej jeg tænkte på om hvis man køber de ting hjem fra kina skal man ikke betale told så?

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 22:33

Jo det skal man desværre. Og andre afgifter på bestemte varer 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Skrevet kl. 22:37

Jo, som sagt skal du betale told. Men du skal også betale moms, både af varens pris, fragt og told... Det kan godt blive så dyrt at varen er billigere at købe i DK.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 13:48

Ja det må jeg lige undersøge nærmere.

Igen er jeg på udkig efter en samarbejdspartner som vil få det op at kører sammen med mig.

Blandt mine venner, er der ingen der er inden i sådan noget, de tænker kun på Fodbold... :)

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)