Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Den Perfekte Orkan?"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktiemarkedet fortsætter stadig med at stige, og lytter vi til hvad FED og deres dealerbanker fortæller os, så skal det jo kun gå en vej - opad.

Så hvad er vigtige pejlemærke i markedet lige nu?

Der er TAX day i USA den 15. april. Hvor virksomhederne skal betale SKAT. Derfor har FED haft travlt den seneste tid (læs efter 16. marts) med at holde markedet oppe, da dette er meget vigtigt for den amerikanske økonomi lige nu. USA har brug for alle de TAX-Dollars de overhovedet kan skrabe sammen til at dække deres hul i budgettet på 1,4 Trillion Dollars (1.400.000.000.000 Dollars). Ja, du læste rigtigtSmile

GDP (BNP) i USA er efter min mening lige nu voldsomt under pres. Og jeg tror, at vi vil se et noget lavere tal for 1. kvartal 2011, end hvad økonomerne forudsiger.

Regnskabssæsonen for 1. kvartal "står for døren", og nu bliver det spændende at følge, hvordan virksomhederne har udviklet deres omsætning og bundlinie i et marked, hvor fødevare- og energipriserne har været stærkt stigende igennem kvartalet. Der kan godt ligge en ubehagelig overraskelse for markedet lige her.  

Hvis vi så ser lidt på forholdet mellem offensive aktieindeks og defensive aktieindeks synes jeg, det er spændende at observere, at markedet i marts 2011 begynder at hælde mere og mere mod de defensive indeks.

For mig at se er energi-indeks det sidste indeks, der vil toppe i denne "kunstigt oppustede" økonomiske cyklus, vi er inde i.

Så det fantastiske spørgsmål er: Har energi-aktierne toppet?

Hvad tror du?

Vær ekstra opmærksom

Forvent det bedste - forbered dig på det værste

Kh. Jens L. More

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)