Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Realkreditlån

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Super...du får ret, jeg får fred *GGG*
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:48
Poul, jeg tror du har misforstået hvordan en debat og et community som Amino fungerer. Der kommer med jævne mellemrum folk forbi her med tilbud på "helt fantastiske ting" som de gerne vil sælge til os, men dem som ikke er i stand til at forklare hvad det der fantastiske noget går ud på tages som regel ikke særlig seriøst. Det virker simpelt hen mistænktsomt på de fleste af os, at man ikke kan forklare det man vil sælge. Det virker lusket - uanset om det så er det eller ej. Og det afleder flere kritiske spørgsmål.

Amino fungerer som andre communities meget dårligt som kritikløs reklamesøjle. Når produkter eller emner tages op, må man være parart til kritik - ellers skal man ikke bringe dem på banen i en debat. Er man ikke klar til debat, skal man lade være med at gå ind i den.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 17:37
Jeg må desværre give de andre ret.
Jeg pønser lige fortiden på at købe et ret stort hus og er umådelig interesseret i alt med realkreditlån og har overvejet at give jer et ring, så jeg bookede denne tråd for at høre mere da jeg ved at mine medAminoer er bedre til at stille de spørgsmål som jeg ikke et gang tænkte på. Amino er min "bullshit filter" hvis jeg må udtrykke det således.
Dine ikke særlig åbne svar har da gjort at jeg ikke umiddelbart tror at din løsning er noget for mig. Og det er det Mikkels indlæg handler om, hvis du ikke vil svare på spørgsmål, så reklamer ikke på Amino.

EDIT: Til gengæld er Amino et kanont sted at afprøve sit koncept og få relvante spørgsmål og feedback/ider
Hilsen

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:42
Hej Poul

Først i tråden skrev du at du godt kunne se at jeg "ikke havde fanget ideen"

hvilket jeg stadig ikke har.

Men jeg vil da hellere ha forklaringen, end at få ret, for at du kan få fred.

Tilmeldt 30. May 06
Skrevet kl. 18:10
Hej Mikkel

Jeg vil meget gerne debatere og tager også gerne imod kritik. F. eks. er din kritik jo relevant og befordrende for mig og andre som pludselig havner i sådan en "skæv tråd". Selvfølgelig kan man ikke regne med at ens budskaber bliver ædt råt og kritikløst på communities. Den er jeg også med på.

Når det så er sagt, så er der naturligvis også et grænse melem debat og kværuleren. Når jeg nu sidder og læser de tråde som f.eks. "Hans" deltager i, så bærer det jo tydeligt præg af, at han dels har god tid og i højere grad bruger tiden på at kværulerer end selv at bidrage med noget. Ham om det.

Det du peger på, Mikkel, er ganske relevant. For vi har som virksomhed et dilemma, vi forsøger at finde en løsning på. Det kan være nogle har et godt råd til os. Det kan være andre har brug for et godt råd, fordi de står i en ligende situation.

Hvis vi skulle simplificerer vores viden til "en kort" beskrivelse som Hans gerne vil have, ville der ikke længere være tale om ordentlig rådgivning. Det vil bare være information om nogle generelle principper og dem kan han og alle andre jo læse i vores nyhedsaviser. 

Vil man have simpel rådgivning om sine realkreditlån som alle kan forstå og er lige til at gå til, kan man bare gå i sin bank. Men så får man ikke alt at vide. Gjorde man det ville de fleste ikke vælge de lån de faktisk vælger. Det er ikke det vi står for. Vi yder rådgivning om realkreditlån på et andet niveau, hvor kunderne opnår en indsigtsfuld viden der sætter dem i stand til at kunne træffe rationelle og tryge valg.

RealRåd har i alle sine 12 år levet af kunder der anbefaler os til andre kunder. Vi har aldrig brugt anden markedsføring end det og et meget stort antal af vores kunder er fra dengang vi startede. Så det er jo fint. På den anden side, har vi jo gennem debatten om de nye SDO lån erfaret hvor stor et behov der eksisterer blandt boligejere, for ordentlig og uafhængig information om boligfinansieringsmarkedet. Et antal der er stører end dem vi kan nå gennem "mund til mund" og vi føler faktisk at når vi har den viden vi har, har vi næsten en pligt til at informerer flest muligt.

Bent og Hans vil gerne vide hvad det er vi laver. Hvis vi ikke fortæller det, påkalder vi os mistænkelighed som du siger. Vi laver ikke "noget helt fantastisk". Vi yder rådgivning om realkredit og yder aktiv gældspleje af realkreditlån. Vi fremskaffer viden, vi formidler viden og vi anvender viden til vores kunders økonomiske fordele. Det er det.

Hans og Bent vil have at f. eks. en hjertekirurg skal forklare, hvordan man udfører en hjerteoperation. Ikke nok med han skal forklarer principperne, nej han skal sørme også forklarer hvordan man gør helt ned i detaljen. Hvis ikke, så er han useriøs og nok slet ikke hjertekirurg. Selvfølgelig kan man få forklaret principperne men herfra må kirurgen bare sige, "ved du hvad, hvis du skal vide mere må du tage på et universitet, lære sproget, lære mit fagsprog, forstå hvad jeg mener når jeg siger dette eller hint, komme forbi og deltage ved nogle operationer etc.. Hvis du forventer jeg bare skal give dig den korte version, så tror jeg patienten dør".

Så relevant kritik er velkommen men udsigtsløs kværuleren kan ingen være tjent med.

Med venlig hilsen

Poul Stubkjær

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:45
Hej Poul

Til din orientering brugte jeg en halv time på jeres hjemmeside, for at prøve at forstå

hvori det du ikke vil forklare består, alt i mens du skriver "åh min gud" og mener Bent har afsporet

dialogen, og tonen er absurd, blot fordi vi stiller et kritisk, men abosolut relevant kritisk spørgsmål.

Så er det nemmeste også blot at skrive at man er offer for kværulanter, i stedet for blot at komme

med et eksempel indenfor de sidste 5 - 10 år  der understøtter den fremførte teori,

det er jo ikke bare et sæt alufælge til bilen der er i spil, men lån i mio klassen, så et seriøst eksempel

mener jeg ville være særdeles relevant.

Det er vel logisk nok at Du har en interesse i at folk konverterer, og fair nok, da det er dit job.

Men det tjener ikke noget formål at tage på vej, blot fordi der stilles kritiske spørgsmål.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:50
Jeg syntes godt nok du er langt ude Poul. Du taler om detaljerede beskrivelser af hvilke indgreb en kiropraktor laver. Nu ligger landet sådan at jeg selv er rådgiver og når jeg går ud på eks. Amino og svarer på et indlæg som eksempelvis omstrukturering af en virksomhed giver jeg da heller ikke detaljerne men en overordnet beskrivelse af de tiltag man kan lave. 
Det eneste du er blevet bedt om her er at underbygge dit udsagn om at man bør belåne en ejendom fuldt ud for at sikre friværdien i en ejendom. Noget der i mine og mange andres øjne lyder som det rene nonsens.  Så kom venligst med forklaringen, ellers vil jeg fortsat hævde at der er tale om ælle bælle snak og varm luft.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:30
Det er en lidt besynderlig tråd der har udviklet sig her.

Selve baggrunden for tråden - rådgivning om gældspleje - er meget relevant at rådgive om for såvel virksomheder som privatpersoner. Der er mange penge tjent efter skat ved at have en fornuftig struktur i sin økonomi, både som virksomhedsejer og som privatperson. Så langt så godt.

Til gengæld er det meget skuffende at Poul Stubkjær ikke har lyst til at forklare konceptet - eller i hvert fald de dele af konceptet han slynger om sig - her på Amino, men i stedet taler "ned" til de andre Amino-brugere.

Jeg rådgiver hver dag om økonomiske, skattemæssige, organisatoriske og finansieringsmæssige spørgsmål og uanset emnets kompleksitet er der næsten ikke noget i mit arbejde, der ikke lader sig forklare på et eller to A4-ark med nogle få nøgleord, måske nogle tegninger om pengestrømme, organisationsstrukturer m.m. eller måske nogle regnestykker suppleret med mundtlige forklaringer.

Det er ikke så svært at videreforklare noget man selv har forstået indgående.

Ud fra det jeg har set på RealRåds hjemmeside er deres koncept ikke baseret på nogle epokegørende nyheder inden for gældspleje, men nærmere om "gammel vin på nye flasker". De lancerer eksempelvis begrebet om "konverteringstrekanten" som noget nyt og egenudviklet i et nyhedsbrev, men den tegning de har "udviklet" har jeg nu også selv tegnet fra midt i 90''erne hvor den første konverteringsbølge med konvertering af 626-obligationerne gik henover landet, så jeg tror altså ikke der er så meget nyt under solen dér. Jeg vil i hvert fald ikke rende med "æren" for at have udviklet den.

Jeg ved ikke om Poul Stubkjær gemmer på nogle epokegørende nyheder indenfor gældspleje, som han ikke vil ud med, men hvis nyheden består i at belåne friværdien for at reducere sin økonomiske risiko, er der hverken tale om en nyhed eller et tiltag, der i ret mange tilfælde vil medføre en reel riskoreduktion set over tid. Man øger i mange tilfælde nærmere sin eksponering over for økonomiske risici ved at "puste balancen op" ved at låne flere penge med henblik på at foretage pensionsopsparing, investere i værdipapirer el.lign. Det er at øge "gearingen" i ens privatøkonomi, hvilket er risikofrit i opgangstider, men for de af os der ikke har glemt krisetiderne i den første del af 90''erne er det noget der giver anledning til et løftet øjenbryn. Dengang foretog mange lånefinansierede investeringer eller valutaterminsforretninger lidt ud fra devisen (godt hjulpet af bankfolk med lige så dårlig hukommelse som i dag) at det jo stort set ikke KAN gå galt, men det gik altså galt for nogen der fik økonomien lagt i ruiner og som også kostede nogle banker deres eksistensen, da EMS''en brød sammen.

Mange finansieringsinstitutter (banker, kreditforeninger etc.) har igen i dag meget travlt med at rådgive om belåning af friværdier med henblik på at realisere drømme, investere i værdipapirer, indsætte midler på pensionspsparinger etc, men mange gange ligger det under overfladen, at uanset om rådet er godt eller skidt, tjener finansieringsinstituttet på det i form af renter, gebyrer el.lign. Det kan derfor være vanskeligt at vurdere for lægmand, om rådet fra rådgiveren er med henblik på egen eller kundens vinding.

Derfor har et firma som RealRåd sin berettigelse som uafhængig rådgiver, men jeg bliver bekymret over kvaliteten af den rådgivning de kan yde, hvis det mere består i at slynge overskrifter om at "en belåning af friværdien kan reducere risikoen" ud uden at man forstår emnet godt nok til at kunne forklare den her på Amino.

Jeg skal for god ordens skyld nævne, at jeg aldrig er stødt på RealRåd ifm. mit arbejde, men jeg opererer også mest vest for Storebælt og de opererer vist mest øst for Storebælt (hvor gælden generelt også er højere...
Tilmeldt 30. May 06
Skrevet kl. 00:03
Hej Ole, alle I andre og jer der bare følger med! 

Først et svar til dig Ole og så en generel kommentar til denne noget rodede affære:

Du har fuldstændig ret. Vi leverer ikke nogen som helst epokegørende nyheder indenfor gældspleje. Vi levere den samme gode basisviden på baggrund af Søren Ejlertsens "konverteringstrekant", ganske som vi har gjort gennem mere end 12 år. "Vinen" er langtidsholdbar og absolut ikke blevet ringere med årene.

Det ville være trist, hvis folk som dig der er vant til at beskæftige sig med økonomi først nu blev opmærksom på gældspleje. Så nok er det ikke nyt for dig og andre økonomisk kyndige men jeg kan love dig, at det stadig er nyt for et meget stort antal boligejere. Desværre.  

Det er fint du ikke vil tage æren for "konverteringstrekanten" - det vil vi gerne. RealRåds stifter Søren Ejlertsen konkretiserede teorien et par år forud for "Mazda"-konverteringen og omsatte den i  beregningsprogrammet Accurat som han siden udviklede, hvorved han gjorde rentabilitestberegninger af en fuld konvertering, anvendelige. 

Hvis du nu læste vores artikler og rent faktsik læser det vi skriver, så håber jeg det fremgår, at vi er aldeles risikoaverse. Det kommer til udtryk flere steder. Vi skriver netop, at penge der måtte komme ud fra en belåning "må ikke ubevidst bruges på is og slik" og "penge man tager ud fra sin ejendom må ikke anvendes spekulativt". Jeg er helt enig med dig i, at mange af de projekter banker p.t. "lokker" deres kunder til at deltage i, er grænsende til det uansvarlige. 

Hvad jeg naturligvis må spørge dig om er, på hvilket grundlag du kan betvivle kvaliteten af vores rådgivning? Har du nogen sinde modtaget rådgivning? Deltaget i vores undervisningsaftener el. lign.? Det svarer du jo så selv på, idet du aldrig er stødt på os og vi heller ikke på dig!  

Du er velkommen men indtil da er det så ikke et lidt løst grundlag at vurderer os på?   

Og ja, du har igen fuldstændig ret. Det er netop nogle individuelle betragtninger man må gøre sig. Det er derfor generelle, simplificerde eksempler netop ender med at være intet andet en generelle, simplificerede eksempler.

Hold op hvor kan man dog komme galt afsted!

Jeg må give Ole ret deri, at det virkelig er en mærkelig tråd vi har fået skabt her. Det siger sig selv, at når det kan gå så skævt, så må det give anledning til nogen selvrefleksion over, hvordan det kunne ske. Hvad der oprindeligt var tænkt som en føler på, om nogen på Amino kunne tænke sig et foredrag om realkredit og de overvejelser enhver boligejer bør gøre sig i relation hertil, er endt i et kaos af beskyldninger, "øst og vest snak", mistænkliggørelser og påstande.

Det siger sig selv, at når man i det daglige driver en sober forretning med et stort antal trofaste og tilfredse kunder som har været hos os i årevis, 95% af vores nye kunder kommer via anbefalinger fra eksisterende, vi er fuldt rådgiveransvarsforsikrede, vi anmeldte os selv og fik checket vores rådgivningsydelser hos Finanstilsynet da vi started osv. - så er det en chokerende oplevelse, at skulle beskyldes for jeg ved snart ikke hvad. 

Om ikke andet, så har jeg da af denne sag fundet ud af at deltagelse i communities er en diciplin på højde med alt andet der skal læres, prioriteres og forvaltes. Og der er stadig en del at lære, vel og mærket...

&n
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:30
Jeg har i mange år beskæftiget mig med, og formidlet information om, nogle temmelig komplicerede ting for de fleste - teknisk, praktisk eller konceptuelt. Og jeg køber altså ikke helt den der med at fordi det er så kompliceret, så kan det ikke forklares enkelt. Det kan det godt. Særligt de enkelte dele af helheden - som nu den optalte "friværdigbeskyttelse".

Lad mig tage et eksempel fra min egen verden, som jeg kender ordenligt. Hvis du nu spørger mig om det er klogt at bruge subdomæner eller ej, eller hvis jeg i almindelighed skal give dig nogle gode råd om sub-domæner, så kan jeg sagtens argumentere langt og længe for, at det skal ses i en større sammenhæng, og at det er umuligt at sige noget klogt om på en enkelt eller to sider. Men i virkelighedens verden kan jeg sagtens - også på under 2 sider, give et fornuftigt resume af hvad det er for forhold man skal være opmærksom på, og nogle simple tips til vurdering. Det vil sætte de fleste i stand til at forstå grundprincipperne, og forstå argumenterne for at gøre det ene eller det andet.

Jeg ved godt det kan være svært at formidle svære og komplicerede ting på en simpel måde, men det er bestemt ikke umuligt.

Jeg oplever lidt samme type problem med advokater. De fleste skriver i et forfærdeligt sprog, og fastholder  hårdnakket, at sådan bliver det nødt til at være for at være juridisk præcist. Vrøvl! Jeg har også arbejdet med juridisk materiale og kontrakter skrevet af mere skrive-kyndige advokater, som har kunne forfatte juridiske dokumenter, der var lette at læse og forstå og som alligevel var helt igennem iorden juridisk.

Med hensyn til din kritik af Amino og denne tråd synes jeg du skyder ved siden af. Du har selv startet denne debat, i en debat-gruppe hvor der diskuteres "lån og financiering". Der findes også en anden gruppe på Amino der heder "Jeg har et godt tilbud til dig!", som er det sted der bruges til at lave rene annonceringer af produkter eller services - som oftest med en god "Amino-rabat" :)
Side 4 ud af 5 (47 indlæg)