Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et socialt ansvarligt Danmark????

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Altså det betyder jo ikke at løn er gået ned set forhold for 10 år siden, for årene før steg løn mv

men hvorfor er samfundet så vanvigtigt at når det ikke går frem ad hele tiden , er vi pludselige fattigere , vi er bare ikke rigere end sidste år

Hej Mikkel

Med en inflation på ca. 2,5% pr år, samt at den gennemsnitlige lønstigning kun har være på omkring de 1,5 %, så har det reelt gjort at den alm. arbejder er blevet fattigere.

Men dertil kommer så at nogle velfærds goder er blevet billigere, såsom biler. Her under mærker som Suzuki, hyndai osv.

At vi skriger op om at vi er blevet fattigeree, skyldes netop at vi så ikke har råd til at bo i fx almennyttige boliger, so der over de sidste 5 år er steget op mod 150-175%, som egentligt kun gør at de svageste bliver smidt ud, og er blevet boligløse....Og det var næppe meningen med de almennyttige boliger.

Det som det egentlig drejer sig om, er at vi skal betale mere, for mindre. Og derfor skaber vi et større sosialt skel, hvor man fastholder en masse mennesker i de nedre sociale lag.

Endvidere så er der sket den udvikling at omkring 14000 ufaglærte jobs bliver nedlagt om året, som igen gør, at man smidder en masse mennesker uden boglige fagligheder på gaden, eller i små 10 kvm klubværelser. Og det betyder så at vi som samfund faktisk ligeså godt kan droppe at uddanne på ordblinde fx. da de alligevel ikke vil kunne klare sig i et fremtidigt DK.

/Kenneth

Ps. har intet imod ordblinde er selv en, hvorfor jeg ikke har nogen uddannelse.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:54

Sigurd:

Mikael christiansen:
velfærd er når de social ydelser stiger lige som løn stiger

Det er blevet afskaffet med sats-forliget. Nu stiger overførselsindkomster kun med samme hastighed som inflationen. Ideen er selvfølgelig at udhule værdien af overførselsindkomsterne over tid - men uden at vælgerne opdager det. Indtil videre går det meget godt med den sidste del ;-)

husk der er flere på pension og der er flere på SU og folk arbejder tit lidt ved siden af til en lavere skat og den lavere skat betaler dem der arbejder fuldt ud, i alt stiger hvad der bruges på velfræd og det er da også et problem at det ikke gå tilbage med pension for de ekstra på pension skal vi andre betale

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:00

Kenneth:

Mikael christiansen:

Altså det betyder jo ikke at løn er gået ned set forhold for 10 år siden, for årene før steg løn mv

men hvorfor er samfundet så vanvigtigt at når det ikke går frem ad hele tiden , er vi pludselige fattigere , vi er bare ikke rigere end sidste år

Hej Mikkel

Med en inflation på ca. 2,5% pr år, samt at den gennemsnitlige lønstigning kun har være på omkring de 1,5 %, så har det reelt gjort at den alm. arbejder er blevet fattigere.

Men dertil kommer så at nogle velfærds goder er blevet billigere, såsom biler. Her under mærker som Suzuki, hyndai osv.

At vi skriger op om at vi er blevet fattigeree, skyldes netop at vi så ikke har råd til at bo i fx almennyttige boliger, so der over de sidste 5 år er steget op mod 150-175%, som egentligt kun gør at de svageste bliver smidt ud, og er blevet boligløse....Og det var næppe meningen med de almennyttige boliger.

Det som det egentlig drejer sig om, er at vi skal betale mere, for mindre. Og derfor skaber vi et større sosialt skel, hvor man fastholder en masse mennesker i de nedre sociale lag.

Endvidere så er der sket den udvikling at omkring 14000 ufaglærte jobs bliver nedlagt om året, som igen gør, at man smidder en masse mennesker uden boglige fagligheder på gaden, eller i små 10 kvm klubværelser. Og det betyder så at vi som samfund faktisk ligeså godt kan droppe at uddanne på ordblinde fx. da de alligevel ikke vil kunne klare sig i et fremtidigt DK.

/Kenneth

Ps. har intet imod ordblinde er selv en, hvorfor jeg ikke har nogen uddannelse.

Kan ikke rigtigt se problemet jeg ved godt løn steg og atter steg før krisen , men folk forventer kun fremgang at det går nedad i kort tid betyder ikke vi gået 10 år eller mere tilbage.

kender godt de tal du fremlægger men de betyder intet , da årene før steg det mere så ialt , er det bare fordi ingen vil gå tilbage og alle vil bare have mere ,

jeg er træt af at høre alle vil have mere , det er kun pga. fordi vi  lever i et forbrugs samfund med biler og andet luksus og alle tænker meget kortsigtet , tænk vis vi gik 10 år tilbage sikke en katastrofe for samfundet, dette mener jeg ikke vil være en katastrofe , med sundt for samfundet at der ville brugs mindre benzin mv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Mikael christiansen:

Kan ikke rigtigt se problemet jeg ved godt løn steg og atter steg , men folk forventer kun fremgang at det går nedad i kort tid betyder ikke vi gået 10 år eller mere tilbage.

Hej Mikkel

Faktisk er det værre end de 10 År vi er gået tilbage.

Vi er faktisk gået så langt tilbage at en alm. familie ikke har råd til at købe et hus, og vælger de at bo i almennyttig bolig, så vil de blive stavnsbundet, da huslegestigningerne her ligger på mellem 10-19 % om året. Den øvre grænse er lovbestemt.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:56

Kenneth:

Mikael christiansen:

Kan ikke rigtigt se problemet jeg ved godt løn steg og atter steg , men folk forventer kun fremgang at det går nedad i kort tid betyder ikke vi gået 10 år eller mere tilbage.

Hej Mikkel

Faktisk er det værre end de 10 År vi er gået tilbage.

Vi er faktisk gået så langt tilbage at en alm. familie ikke har råd til at købe et hus, og vælger de at bo i almennyttig bolig, så vil de blive stavnsbundet, da huslegestigningerne her ligger på mellem 10-19 % om året. Den øvre grænse er lovbestemt.

/Kenneth

jeg heder altså Mikael

lyder da godt det er gået tilbage og at du også ved det  , men huske der til det er ikke alle  det er gået tilbage alle ikke bor til leje er det gået frem ned ad med penge , kig f.eks. nogle steder f.eks. lejerbo der stiger lejen ikke eller andre stder  , men at alle ikke kan få mere er kun sund fornuft .

huske det kan ikke gå frem ad lige alle steder , der er altid enkle taber i samfundet der bor det forkerte sted eller ikke har det arbejde med største løn stigning mv.

men ved godt der er steder stiger meget og nogle steder falder meget , det jeg ikke forstår hvorfor nogle ikke kan klare at alle skal have lige frem gang eller tilbage gang , jeg forstår det ikke

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 22:19

Hej Kenneth

Kenneth:
da huslegestigningerne her ligger på mellem 10-19 % om året

Lovgivningen om almene boliger siger at, hvis en almen afdeling beslutte at lade huslejen stige mere end 10 %, skal huslejestigningen godkendes af kommunalbestyrelsen i den kommune hvor afdelingen er hjemmehørende.

Den generelle huslejestigning på landsplan i almene boliger ligger under 5 %, typisk ligger den på 2 -3 % altså tæt på inflationen.

Men du har ret i at huslejestigningen kan komme noget højere op, specielt i forbindelse med revoveringsprojekter, hvor det som udgangspunkt har været meningen at det skulle kunne financieres delvist med hjælp fra Landsbyggefonden.

Desværre har vores kære politikere gennem årerne (specielt i perioden 2002 - 20006) løbende besluttet at Landsbyggefondens midler skulle være medfinancierende til andre ting end det oprindelige  formål, det til trods for at det er beboerne i de almene boliger der har indbetalt pengene til Landsbyggefonden - men der er en anden historie.

MVH

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Hej Mikael

Først undskyld navneforvekslingen.

JEg ser gerne en dokumantation, fra lejerbo, nu vi er ved det.

Jeg har kendskab til at de har sat deres administrations udgifter op med op til 8 % om året.

Ligeså så har lejerbo fået ekstrem meget af den såkaldte fond, som fx jeg har betalt til, og som vi så ikke kan få noget ud af, vi jo netop har en sund boligforening.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Hej Villumsen

Så er jeg åbenbart ekstem uheldig.

For så har århus kommune tilladt prisstigniger i den dur.

Jeg kan sige at jeg idag betaler over det dobbelte af hvad jeg gjore i 2003.

Og har kendskab til flere i her i Århus som der har oplevet det samme.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Hej Lars Nielsen

Politiske ideologier er en endeløs diskussion. Det har været diskuteret i århundreder, så chancen for at vi her på Amino, selv med en dybdegående diskussion, løser noget som helst er naiv.

Jeg vil blot minde dig om, at definitionen på velfærd i Danmark generelt er misforstået.
Velfærd betyder, ganske simpelt, hvor vel (betydning: godt) vi værdes. Vi færdes ikke bedre af, at staten hapser 10 % af vores løn og bruger på noget, som vi ellers selv ville have købt for det tilsvarende beløb. Udvikling af velfærd kan kun ske igennem økonomisk udvikling eller faldende priser. En stigning i skatten vil ikke give øget velfærd, men blot mindre personlig frihed over privatøkonomien.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:41

Da venstre kom til magten i 2001 blev vi lovet skattelettelser! Dem har jeg også fået nu! Jeg får ca 50,- mere udbetalt pr måned! :-) Jeg har en el-regning... Der er kommet grønne afgifter på. Jeg har en datter i vugge stue..hun skal have mad i vuggestuen til 500,- pr måned.... og der er skåret en pædagog mere væk...

Jeg er godt klar over at velfærd er mange forskellige ting, og at der nok ikke kommer så meget ud af denne debat, men jeg blev irriteret på ministeren kl 19 da hun sagde at regeringen tænkte på velfærd! Jeg har set en statistik fra region Hovedstaden der viser at de psykiatriske midler er skåret ned med 23% fra 2001 til 2009. Jeg ved godt at statistikker kan fortolkes på mange måder, og det kunne i princippet godt være at de gjorde tingene 23% mere effektivt.... Det tror jeg bare desværre ikke på... Jeg tror nærmere at vi taber nolge flere af de svageste på gulvet.

Jeg læste lige et andet indlæg om en Cowboy der ville flytte til Thailand. Jeg deler hans bekymring om udviklingen i det danske samfund.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)