Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM = Jehovas vidner er de !!!!

Side 11 ud af 13 (121 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Sig mig lige en gang - jeg forstår ikke al den her snak om salg til familie og venner. Så vidt jeg ved, er den slags ulovligt!

DU må IKKE som erhvervsdrivende henvende dig personligt eller telefonisk til private - og så er det fløjtende ligegyldigt hvad du sælger og om det er egyptisk byggeri eller ej!

(undskyld, retter lige)

Det er ikke ligegyldigt hvad du sælger. Der er undtagelser til reglen (aviser, forsikringer og "falck-ting"), emn de er ikke relevante her

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 14:25
Morten du har helt ret. Du glemte bare ordet "uopfordret". Hvis folk spørger så har du lov at svare.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:29
Hej Morten!

Ja - det er jo her "Forbrugeraftaleloven" regulerer dette
- men når det er nævnt her er det nok underhensyntagen til, at det iflg. kapitel 2 - §2  - fremgår:

at det er når der er tale om en uanmodet henvendelse!

Hilsen

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 16:16
Hvor meget mener I så der skal til for at det er en ''opfordret'' anmodning?

Vi kan godt blive enige om, at "lad mig høre om du har noget at sælge mig" vil være acceptabel. Men det er vel ikke nok med et "hvad laver du så til daglig?"

For med al den snak om at man skal tage kontakt til gamle venner og bekendte bliver jeg da noget nervøs over, om det ikke er at opfordre folk til at begå ulovligheder?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:41
Hej Morten !
Hvis du nogensinde har prøvet at leve af "salget" - så vil du vide at salg er - psykologi - du vil endvidere vide at der er mange der udbyder kurser deri - i salget skal man overholde gældende lovgivning - det være sig markedsføring og måde man henvender sig på.

Det "lærer" man på disse kurser endog meget dyre kurser - kurser der anvendes af mange STORE virksomheder - herunder hvorledes man under en samtale der IKKE handler om et salg - enkelt og nemt kan dreje den hen på et emne der kommer til, at handle om et salg - hvad er det nu - er det en uopfordret henvendelse eller er det en udvikling i en samtale der helt naturligt har "drejet" sig mod, at tale om muligheder og produkter?

Ja - hvad mon det er ? 
Vil du trænes i denne salgskunst - jeg kan hjælpe dig med det?

Ps! Hvorfor har man disse STORE linie skift når der skrives her - Hvad gøres forkert?

Hilsen

mvh john sommer

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 17:04
Nej, jeg ønsker bestemt IKKE at trænes i den form for salgsgas - for mig rangerer den type salg på linie med svindel og humbug!

Det kan godt være at du rent juridik kan slippe afsted med det, da det sikkert ikke er dækket af lovens bogstav, men det ligger i lovens ånd, at private skal beskyttes mod den slags salg. Oprindeligt handlede det om dørsælgere og deslige, i dag handler det om lige netop denne type henvendelser.

Jeg finder det dybt forkasteligt, umoralsk og uetisk.

Ja, jeg har prøvet at leve af ''salget'', og jeg gør det for øjeblikket. Men mine kunder kommer igen netop på grund af at jeg ikke insisterer på salg, men lægger vægten på service. Derfor må jeg ind i mellem fortælle en kunde, at det da er en fin dims han vil købe, men han har ikke noget behov for det. Selvfølgelig køber de det ind i mellem alligevel, men sælgere der prakker deres kunder unødige udgifter på, dem kan jeg altså ikke fordrage.
Det samme gælder den type salg her, der maskeres som en venlig henvendelse fra en gammel bekendt, men som hele vejen igennem handler om salg. Det er falskt og min samvittighed ville ikke kunne holde til det.

Men det er jo bare min holdning...

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 18:37
Dato: 15-11-2006 17:03:59 Forfatter: Morten Ellegaard Larsen
Ja, jeg har prøvet at leve af ''salget'', og jeg gør det for øjeblikket. Men mine kunder kommer igen netop på grund af at jeg ikke insisterer på salg, men lægger vægten på service. Derfor må jeg ind i mellem fortælle en kunde, at det da er en fin dims han vil købe, men han har ikke noget behov for det. Selvfølgelig køber de det ind i mellem alligevel, men sælgere der prakker deres kunder unødige udgifter på, dem kan jeg altså ikke fordrage.
Det samme gælder den type salg her, der maskeres som en venlig henvendelse fra en gammel bekendt, men som hele vejen igennem handler om salg. Det er falskt og min samvittighed ville ikke kunne holde til det.

Men det er jo bare min holdning...

Jeg tror faktisk ikke at jeg kan være mere enig. Men jeg tror i bund og grund at det er et spørgsmål om hvordan man vælger at drive forretning og ikke hvilken type forretning man driver.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:57
John
Shift + enter = Alm. linieskift.
Enter (én gang) = Linieskift med mellemrum.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 20:38
Dato: 15-11-2006 18:36:55 Forfatter: wubi.dk
Jeg tror faktisk ikke at jeg kan være mere enig. Men jeg tror i bund og grund at det er et spørgsmål om hvordan man vælger at drive forretning og ikke hvilken type forretning man driver.

Ja, selvfølgelig. Selvom det her indlæg er i MLM-debatten er det ikke ment som en kritik af MLM. Det er udelukkende en kritik af den måde at sælge på! Jeg har mødt den slags sælgere i mange forskellige brancher.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 20:47
Hej Dimtri!
Tak for hjælpen  - det er hvad jeg hidtil har gjort - hvergang jeg ser de store afsnit i kladden. Så det er altså måden man så også kan gøre noget ved det på - så det må jeg så fortsætte med!
Tak skal du have - fortsat god aften

Hilsen

mvh john sommer

Side 11 ud af 13 (121 indlæg)