Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag og B-indkomst

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille freelancejournalist/forfatter/foredragsvirksomhed ved siden af mit normale job.

Jeg kører indtægter herfra over cpr, da det ikke er det store der kommer ind. Dog er det nok til at jeg vil høre jer, hvad jeg egentlig kan trække fra.

Jeg har købt en PC for 3 år siden - kan jeg afskrive noget af værdien - eller det hele?

Jeg har et lille kontor i privaten - kan jeg trække noget fra der?

Kan jeg trække telefoni fra - selvom det er via min 'private' mobil?

Med venlig hilsen

CC

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 22:47

Med mindre du er momsregistret, så tror jeg ikke du skal sætte næsen for højt op efter at trække noget som helst fra.. og selv hvis du er moms registret, så er der vist en minimal grænse for hvor SKAT betragter det som hobby virksomhed.. og så kan du alligevel ikke trække noget fra..

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03

Hej.

Selvom du ikke er momsregistreret, har du mulighed for fradrag.

Skat accepterer normalt et underskud de første 2-3 år, men herefter skal der så

være overskud på bundlinien.

Så jo, der er bestemt muligheder.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Hej Cliff

1) Den ville jeg nok droppe, det kan være svært forsvare en 3 år gammel PC, og dens værdi, reelt set er den ikke noget værd.

2) Det er meget svært at få skat til at acceptere lejeværdi af kontor i privat ejendom, jeg ville få en revisor eller skats vurdering af det. Og man skal her ikke frygte skat.

3) Erhvervsmæssigt samtale fra en privat tlf er fradragsberettigt, dog er abonomantet det ikke.

/Kenneth

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:19

Peter har fuldstændig ret.

Som jeg læser dit indlæg er der dog tale om overskud. Spørgsmålet går mere på, hvad du må trække fra, inden du kommer frem til dit resultat. Husk at selv om du ikke er momsregistreret, er du regnskabspligtig. Dvs. at du skal opgøre dit skattemæssige overskud og angive det i rubrik 111.

Hvis du trækker noget fra til telefon, internet og pc skal du betale multimedieskat (skat af 3.000 kr./år). Så du skal gøre op med dig selv, hvor store dine omkostninger til dette er, for at vurdere om det kan betale sig.

Har du udgifter til f.eks. kontorartikler og porto i forbindelse med dit erhverv, er de selvfølgelig fradragsberettiget.

Kontor i privaten er lidt mere kompliceret. Der er flere forhold der skal tages hensyn til, for at give et konkret svar.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:23

Kenneth:

3) Erhvervsmæssigt samtale fra en privat tlf er fradragsberettigt, dog er abonomantet det ikke.

Momsmæssigt skal der foretages en vurdering, men da du ikke er momsregistreret er det ikke på tale her.

Enten trækker du alle dine multimedieudgifter fra, og bliver multimediebeskattet, eller også kan du ikke trække noget fra.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Michael V. Kristensen:

Kenneth:

Momsmæssigt skal der foretages en vurdering, men da du ikke er momsregistreret er det ikke på tale her.

Enten trækker du alle dine multimedieudgifter fra, og bliver multimediebeskattet, eller også kan du ikke trække noget fra.

mvh
Michael

Hej Michael

Nu forstår jeg ikke lige det du skriver her.

Nu er personen ikke momsreg. Og derfor er alt jo privat ejet, og derfor kan man ikke blive multimedie beskattet.

Har man udgifter såsom tlf samtaler, så er det en udgift vedr. den ekstra indtægt. og derfor fradrags berettigt.

En revisor må godt rette mig her.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Mar 11
Skrevet kl. 19:43

Kære alle,

Tak for jeres hurtige respons!

Jeg er ikke momsregistreret, da der stadig er for lidt omsætning.

Og jeg havde ikke lige tænkt over det med mulitmedieskat - men er der flere der støtter Kenneth i at alt (jo) er privateje og derfor ikke skal mulitmediebeskattes? Jeg har jo nok brugt lidt telefon igennem året - dog svært at bevise selvfølgelig... Men min bredbåndsforbindelse må vel også gælde som sådan...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

MM-skatten har ikke noget med momsregistreringen at gøre.....så Michael har ret i sine

betragtninger.

Det har heller ikke noget at gøre med, om det er privateje......i princippet kan du jo

sælge effekterne ind i dit firma........og så bruge disse privat/firmamæssigt.

MvH

Peter 

Tilmeldt 27. Mar 11
Skrevet kl. 13:38

Kære alle, Tak for jeres svar!

Jeg kan ikke lige gennemskue om jeg skal give point eller lignende..? eller kører det helt af sig selv...?

/CC

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)