Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af magasin, hvordan?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Nikolaj, jeg har lige sendt en PM afsted til dig

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:05
Hej Nicolaj

Hvis det var mig, ville jeg lave bladet omkring et koncept med karriere, hvor iværksætteri kunne indgå som ét element. Så får du
1) Pludselig en målgruppe, der hedder alle unge, ikke bare de måske 10%, der overvejer at blive iværksættere
2) Mulighed for at tegne lukrative annoncekontrakter med de største danske virksomheder, der hungrer efter god arbejdskraft.

Der findes vist allerede et meget omfangsrigt blad, der hedder noget med karriere, men det er mere vejledningsagtigt og udkommer kun en gang om året, så jeg tror bestemt, at der vil være plads til et koncept a la dette.

Bare et par tanker.

PS: Mangler du forfattere til artikler i bladet, så er jeg interesseret.

mvh

Kristian

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:11
Hej Kristian!

Mange tak for dit indlæg.

Det er jeg rigtig glad for.

Jeg skriver dine ideer ned, og vil tage dem med i overvejelserne. Karriere skal selvfølgelig være en væsentlig del af magasinet, og det var godt du lige nævnte det:-)

Jeg kommer helt sikkert til at skulle bruge en masse skribenter, og jeg har skrevet dit navn ned, og vil vende tilbage, så snart det bliver relevant!

Mange tak!

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:19
Hej, ideen med magasinet er god, men det stiller store krav til udførelsen at lave en balancegang mellem iværksætteren og chili (el. lign.), ikke for meget af det ene og ikke for lidt af det andet. faren ved dette bliver hurtigt at læserne syntes det er hverken eller, men igen det afhænger fuldstændigt at udførelsen.
dog taler det til din fordel at der er en hel del fokus på netop det at starte virksomhed mens man studerer og mange universiter har efterhånden lavet nogle tiltag på disse områder, så prøv at kontakte dem, jeg ved der bla. er noget der hedder Væksthuset+ og Stardust på DTU, andre universiteter har lignende programmer.

dansk iværksætterforening har en afdeling der hedder Studievirksomhed - http://www.studievirksomhed.dk/
og de har også en blog her http://www.studievirk.dk/

udover selve ideen:
hvor stort oplag regner du med?
kan du selv skrive artiklerne?
hvor mange ansatte skal der til?
og hvilke krav sætte disse udgifter til dit oplag/dine reklameindtægter..

når du har tænkt over dette så prøv og vurder om det for snævert et fokus/marked (hvilket i høj grad selvfølgelig også afhænger af om du vil leve af det eller om det er mere "sidebeskæftigelse"/hobby-præget)

når du som Hans foreslå har tænkt over nogle ideer til faste artikler/sektioner så prøv at komme med en kort beskrivelse af dem så bliver det lettere at kommentere på ideen.

mvh
Kristian K. Holst

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:30
Hej:-)

Tak for dit indlæg.

Jeg arbejder på fuld tryk med at skrue konceptet sammen, og undersøge mulighederne.

Når jeg er lidt mere sikker på hvad jeg vælger, poster jeg igen!

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:30
Og selvfølgelig også stort tak, for dine forslag. Jeg tager det selvfølgelig med! Sætter stor pris på det!

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 06:36
Jeg er 20 år, så at skulle ud og starte et magasin for alle aldre, der blandt andet kommer ind på innovation i større virksomheder er utopi - Synes jeg.

Det var nu heller min tanke. Jeg beskrev bare de typer af artikler der er i det bladet fra ase hvor enkelte handler om kreative medarbejdere i større virksomheder. Innovation er noget som langt flere ny opstartede og mindre virksomheder har fokus på -  dermed også iværksættere.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 08:50
Dato: 01-03-2007 06:35:49 Forfatter: switch

Det var nu heller min tanke. Jeg beskrev bare de typer af artikler der er i det bladet fra ase hvor enkelte handler om kreative medarbejdere i større virksomheder. Innovation er noget som langt flere ny opstartede og mindre virksomheder har fokus på -  dermed også iværksættere.

:-) Jeg var lidt for hurtig!

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:21
Hej Nikolaj,

Jeg har lige kigget din tråd igennem, og synes umiddelbart, at idéen er rigtig god. Jeg må indrømme, at jeg ikke kender markedet for sådan et blad, men jeg forestiller mig at man kunne lave et rigtig spændende blad med en række forskellige vinkler på iværksætteri via gode råd, spændende og relevante interviews, kig på forskellige brancher, uddannelser m.m. og alt dette kunne som du selv nævner krydres med nogle lidt sjovere/skæve indlæg/underholdning samt noget superlækkert grafik og layout.

Det kræver nogle dygtige og engagerede skribenter/journalister, som har idéer til, hvordan man kan anskue dette fra en spændende vinkel og måske opsøge alternative kontakter eller grave dybere ned i historierne for netop at adskille sig fra allerede eksisterende magasiner.

Hvis det bliver en succes - eller måske i forbindelse med første udgave - kunne man også overveje at lave en eller anden form for event, møde el. lign. hvor man måske kunne præsentere nogle interessante foredragsholdere og de unge med iværksætteri i tankerne eller allerede opstartede iværksættere kunne mødes og sparre med hinanden og dele ud af oplevelser og erfaringer.

Jeg er selv nystartet selvstændig og kender lidt til de frustrationer der følger med, men kender derfor også til lysten til at skabe noget selv samt de små/store succesoplevelser, som gør det hele værd :)

Jeg arbejder som freelance grafiker, og har en lille drøm om at være med til at opbygge et magasin, så hvis du har brug for en sådan, vil jeg sandsynligvis være interesseret, og du er meget velkommen til at kontakte mig.

Jeg er spændt på at høre mere om din idé og forretningsplan.

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:51
Hej alle.

CreativEyes - Har sendt dig en mail.

Nå, jeg har nedfældet konceptet efter en del forsøg:

"Et underholdende magasin der henvender sig til unge mellem 16-28 med interesse for uddannelse, karriere, erhvervslivet og iværksætteri. Med artikler, reportager, interviews og andet vil magasinet være et inspirerende, underholdende og fagligt berigende medie for de unge, der har et ønske om eller allerede beskæftiger sig med en uddannelse og erhvervslivet -herunder med centralt fokus på iværksætteri."

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)