Jeg vil stadig meget gerne høre fra personer der kan hjælpe med: - Artikler! Har du ideer til artikler og/eller vil du skrive en? - Hjemmeside. Simpel hjemmeside + design. Helst CMS - Så billig så muligt:-) - Annoncefirmaer, der kan hjælpe med at skaffe annoncører (Som www.media-people.dk) - Design af logo - Ideer har jeg:-) Alt andet modtages også meget gerne! |
Opstart af magasin, hvordan?
Jeg har gjort mig et par tanker omkring artikler til dit blad, og her er et par idéer: Anmeldelse af virksomheder (ligesom filmanmeldelser) - emner som arbejdsforholdene, måden, virksomhederne tager imod nye unge ansatte på - hvordan er medbestemmelsen, hvordan med det sociale osv. - eller hvordan er kantinemaden og frynsegoderne? Portrætter af ildsjæle - både de traditionelle iværksættere, kulturpersonligheder og folk, der arbejder med velgørenhed. Karriere-styling - lav en artikelserie, hvor forskellige stylister styler en person til forskellige karrierer. Branche-tema - hvert nummer kan rumme et tema om en bestemt branche: Portrætter af de største virksomheder, hvilke uddannelser kræves, hvordan bliver man iværksætter inden for branchen, interviews med nogle personer fra eller med kendskab til den pågældende branche. Mht. annoncører: Som jeg tidligere har nævnt, er der et marked blandt større virksomheder, der vil profilere sig som ansættelsessted. Lav en demo af bladet med en flot forside og nogle få artikler, og tag det under armen og gå ud og snak med HR- eller rekrutteringsafdelingerne i de største danske virksomheder. Da bladet er nyt, kan du jo give dem ret vide rammer for, hvilket indhold de gerne vil putte i eventuelle annoncer - er det mest branding, eller har de konkrete stillingsannoncer? Giv dem evt. hjælp til at formulere annoncerne så de rammer målgruppen. Du kan også prøve at tage en snak med nogen fra et rekrutteringsbureau; det kan være, der er viden at hente der. Evt. kan du outsource mødebookningen vedrørende annonceringen, men selve mødet skal du selv tage, så du får skabt en relation, der kan give et længere samarbejde, og får vigtig feedback på projektet. mvh Kristian |
Hej Nikolaj Når du nu er så flink at nævne mit firma, vil jeg da gerne være med, Send mig en PM så skal jeg give dig et godt tilbud på en digital udgave af dit magasin;-) Jeg vil også gerne være behjælpelig med dit magasin da jeg selv har lavet magasin til samme aldersgruppe, hvor vi fik 35.000 ugentlige læsere på 10 måneder. Dog var det kun i digital udgave som vi sendte ud på mail. Det er en god måde at starte op da du holder dine udgifter nede og er nemt at distribuere. Vi er på nuværende tidspunkt igang med at hjælpe et nyt digitalt ungdomsmagasin til verden. Det er også kun digitalt, men har allerede ca. 20.000 i email kartotek så måske jeg kunne sætte jeres medier sammen. Lige et godt råd med på vejen til alle som går med drømmen om at starte sit eget magasin. Gør det digitalt i starten det koster meget lidt at lave og nul kroner at distribuere. Skriv selv og find freelancere som gerne vil have deres navn ud til så mange som muligt. Tag derefter og bland det med artikler som allerede er på nettet. Det kunne være Bio, DVD, musik, bog, spil osv. anmeldelser. Det kan være alle mulige sider med artikler som behandler det samme område som dit magasin omhandler. Idéen for hjemmesiden for at give dig content kunne være et stort fedt "sponsorered af" link i bunden af artiklen. Alt er muligt og der er massere af fedt content at hente derude! Alle som er interesset i gode råd - send mig endelig en PM og jeg hjælper gerne med at lave den digitale del til en MEGET billig Amino pris. |
og det lyder mildest talt - spændende. Bare synd magasinet kun kommer i kbh til at starte med. Du sender bare nogle eksemplarer til Grindsted Handelsskolen, så skal jeg nok promote dem for dig derinde :) Held og lykke med projektet! |