Hej. Jeg har overvejet at starte et mindre magasin op, men hvad skal jeg huske på? Selve ideen: Et erhvervs- og iværksættermagasin for unge. Emner kan være "Hvilken uddannelser er målrettet det private erhvervsmarked?" "Hvordan kan jeg få uddannelse og opstart af firma til at hænge sammen?" "Unge iværksætter historier" behøver ikke udelukkende være positive. "Hvilket studiejob er bedst, hvis jeg ønsker at være iværksætter" 4 ganske hurtige tanker. Jeg har ofte selv tænkt på, at det kunne være interessant at læse iværksætterhistorier om jævnaldrende, samt artikler omhandlende erhvervslivet og iværksætteri, set med unge øjne. Hvad synes I om ideen. Er der et marked? Jeg kunne forestille mig, at det ikke er verdens største marked, men kan det lade sig gøre? Jeg tror jeg kan få lov til at smide en bunke magasiner, på en masse uddannelsessteder, cafeer osv. Det skal desuden være muligt at få magasinet tilsendt for et lille beløb. Jeg vil evt. arbejde på at få en masse rabatter til læsere af magasinet(både indenfor underholdning, men selvfølgelig mest indenfor værktøjer der kan hjælpe dem) Indkomsterne skal så være annoncer i magasinet(igen, målgruppen er både ung og erhvervsinteresserede, og det må give en del potentielle annoncører.) Det var lige nogle hurtige tanker. Brainstorm med mig:-) Hvad synes I? Gode råd? Kom med det! |
Opstart af magasin, hvordan?
http://www.startvaekst.dk/MinForretningsplan http://www.vcg.dk/forretningsplan.htm http://www.100svar.dk/laering_frame.asp?id=31&sprog=DK www.connectdenmark.com/download.aspx?docId=240 Start her og mens du arbejder på planen vil svaren på mange af dine spørgsmål blive besvaret undervejs. |
Hej. Tak for dit svar. Men hvad mener I? Er det en god idé? Ville I, unge mellem 16-28(30) år læse et magasin der blander erhverv, uddannelse og iværksætteri i en kommerciel gryde? |
Hm, jeg synes den er meget svær. Som tekstforfatter tror jeg ikke, at jeg ville tage mig tid til at læse en iværksætterhistorie om en landmand (med mindre jeg var ude på at kapre kunder) og omvendt. Så jeg tror der ligger en udfordring i, at dit magasin kan blive meget bredt. Omvendt kan der måske ligge en force i magasinet, hvis det bliver styret i en retning, så alle historierne giver nogle generelle råd og tendenser uanset branche. Tror du får problemer med at sælge nok kopier i hard copy, men så er det jo godt at de elektroniske medier er opfundet. Lav en abonnementsordning med pdf-downloads, podcasts og blogs. Der kan eventuelt være et gratis område med begrænset funktionalitet og så en lav månedlig fee for fuld adgang. Meeen du kommer vel til at ligge lidt i konkurrence med amino? :-) DBH Christian Uhl |
Lad mig lige ridse lidt op, og tilføje mine nyeste tanker. Magasinet skal være gratis, skal kunne findes på uddannelsessteder, cafeer osv. Indtægterne sker gennem annoncer i bladet. Indholdet skal omhandle erhvervslivet og iværksætteri, og uddannelse indenfor disse områder - Målgruppen er 16-28 år. Det skal altså være et magasin målrettet unge, der er interesseret i iværksætteri samt de mere kommercielle erhverv. Selv synes jeg ideen er vild god:-) Og skiller sig ud fra de nærmeste konkurrenter (iværksætteren - omhandler kun iværksætteri. Samt Chili, som er et ungdomsmagasin der omdeles på uddannelsesstederne - har et indhold med henblik på underholdning). Sagt kort; Jeg ville læse det! |
Du bør lave dig en liste over, hvilket indhold, du vil putte i bladet. Jeg gider ikke læse 4 historier om "én der startede virksomhed, fik problemer, løste problemerne og nu har det godt" hver gang. Hvis du skal fange målgruppen - igen og igen - er du nødt til at have noget målgrupperelevant stof. Så for mig at se ligger din opgave i at kunne formidler iværksætterstof, uden at det bliver lige så tørt som i Iværksætteren, samt at formidle underholdningsstof uden at det dræner dit magasin for troværdighed. Tænk igennem hvilke faste rubrikker, du vil have med. Du skal også finde en passende vægtning af notitser, nyheder og reportager. - nåja, du skal vel også have styr på økonomien i det. mvh Hans |
I stedet for at lave et magasin for unge om unge iværksættere ville jeg vælge en lidt bredere målgruppe og lave et magasin til alle iværksættere. Som du selv er inde på tror jeg ikke markedet er så stort hvis magasinet primært henvender sig til unge. Jeg mener en meget væsentlig del vil være at få nogle erfarende iværksættere og ideskabere med i artiklerne. Med gode tekstforfattere og et stilet design tror jeg godt det kan blive en succes. Jeg vil helt sikkert tage en kopi med hjem ![]() |
Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
Hej. Tak for indlæg. Jeg er 20 år, så at skulle ud og starte et magasin for alle aldre, der blandt andet kommer ind på innovation i større virksomheder er utopi - Synes jeg. Der skal nok også en smule underholdning ind i bladet, eller en sjov vinkel på nogle af tingene. Det må absolut ikke blive for tørt:-) Konstruktiv kritik, gode ideer og gode råd modtages med kyshånd! |
Hej alle. Jeg er ved at undersøge en masse, lave forretningsplan, samle informationer ind. Det hele er rigtig spændende:-) Mit mål er først at lancere magasinet i København på handelsskoler, handelshøjsskoler samt erhvervsakademier. Der er selvfølgelig meget arbejde før noget som helst er en realitet! Er der nogle af jer, der har nogle gode forbindelser til folk med kompetencer indenfor: Layout(design af magasinet), trykkeri eller til en annoncevirksomheder (Der kan stå for at samle annoncører ind - Har kontaktet Media People i dag), som kan hjælpe mig på vej, med nogle gode priser? Forslag, inputs - ALT modtages meget gerne:-)! Rigtig god aften alle sammen! |
Jeg kan også godt bruge nogle frække priser på online flash magasiner, som fx http://dotminded.dk/dotpaper.html Desuden kan jeg også bruge et rigtig godt tilbud på hjemmeside og logo. Helst så billigt så muligt - Siden skal være rimelig simpel, og jeg har en idé til logo. Intet er fast endnu, men jeg vil meget gerne høre om nogle priser, så jeg kan komme nærmere et budget. |