Det er det jeg altid har sagt... Atomkraft er en strålende ting! |
Jeg giver skylden tiltjernobyl og Japan at vi ikke har fået atomkraft eller kom til det i den nærmere fremtid:P
Det er det jeg altid har sagt... Atomkraft er en strålende ting! |
Jeg giver skylden tiltjernobyl og Japan at vi ikke har fået atomkraft eller kom til det i den nærmere fremtid:P |
Nu er det heldigt, at jeg ikke har nogle elektroniske lamper. Så jeg føler mig ikke ramt at denne mærkelige kampagne. "Elektroniske" lamper er ellers energivenlige, så hvorfor skulle man slukke for dem? |
Det har du så tilgengæld gjort med dit indlæg, tillykke med det ;-) Nej den ene time batter ikke meget. Men det er med til at sætte fokus på et problem, og her i huset giver det ihvertfald stof til eftertanke for ungerne omkring energiforbruget. Om de stearinlys der lyder rummet op her til aften udleder mere co2 end lamperne tør jeg ikke spå om. Man skal dog aldrig tro på alt hvad man hører fra Lomborg. |
Vi har fået en elmåler, der indberetter til SEAS, så vi kan se på nettet hvornår vi bruger hvor meget el. Ud over at den er 2-3 dage forskudt, så er det meget lærerigt. Desværre har vi forlængst været besparelserne igennem, så der er ikke meget at hente. Mvh Maria |
Nå ja, det kan jeg godt se nu. Børn får tænkt på miljøet et par timer om året. Så kan det være de strejker i børnehaverne og forlanger sparepærer på stuerne. Inden vi får set os om har de indtaget alverdens magtpositioner og indført fængselsstraf for at slå en skid. Eller ikke? Kom ned fra jeres lyserøde sky, og indse, at der skal en revolution til, hvis vi ønsker noget gjort ved miljø problemet i et hurtigere tempo end lobbyisterne tillader det. Ellers væn jer til det, drop jeres feel-good pis og opfør jer som voksne mennesker.
Fortsat god aften :) |
Hvorfor er det at VI skal droppe et ønske om at gøre noget ved miljø-situationen, bare fordi DU ikke tror på at et budskab om at slukke alverdenens lamper i en time, overalt i verdenen kan gøre en forskel ? Hvis man stopper med at tro på at man kan gøre en forskel, hvor står man så? Intetsigende: Synes du skal se denne video med Martin Thorborg /med hensyn til din attitude omkring at folk skal droppe deres feel-good pis og opføre sig som voksne mennesker/ &feature=player_embedded#at=35">&feature=player_embedded#at=35 |
Mobilabonnement og aviser - #retrostil
Det er sku nok ligesom med el-bilen. Læste i FDM bladet at el-bilen (Mitsubishi) udleder mere Co2 og er dyre pr. km end en Polo Blue motion (Diesel). Også er den lige ca. 75.000 dyre i indkøb.. Der knækker filmen nok lidt for mig, med alt det miljø fis.. Kan godt se at det er den rigtige retning, og ser da også frem til de får lavet en ordenlig el-bil, som ikke udleder mere Co2 end en diesel bil. Men indtil da, må de, for min skyld, blive på tegnebrættet! P.s. Skal da lige sige at jeg bliver er en af de første, der køber solceller til el, når det kan betale sig :) |
De bedste hilsner
Jesper Thorup
Jeg er ikke helt enig. Hvis jeg havde slukket alt lyset herhjemme, samtidigt med at gadelamperne var slukket udenfor, så havde det givet anledning til en god snak med mine unger om det at spare på strømmen. På den måde kan det bruges positivt, til at minde hinanden om at vi forbruger alt for meget energi Jeg er til gengæld enig med dig, at et stort flertal ikke gør noget reelt ved sagen og lader det være status quo. |