Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk at slukke lyset mellem 20.30-21.30 i aften

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Stick out tongue

Simon Thougaard Frandsen:

Dejligt at få lidt fokus på ren energi så er det bare om at få smidt bannere op med (Ja tak til Atomkraft) gerne med kraftige spots på Stick out tongue 

Det er det jeg altid har sagt... Atomkraft er en strålende ting! Surprise

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:49

Jeg giver skylden tiltjernobyl og Japan at vi ikke har fået atomkraft eller kom til det i den nærmere fremtid:P

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 20:27

lassevesterskov:
sluk alle elektroniske lamper mellem klokken 20.30 og 21.30 for miljøets skyld.
Nå det så er sagt, så lad os se hvad folk egentlig synes om konceptet ?

Nu er det heldigt, at jeg ikke har nogle elektroniske lamper. Så jeg føler mig ikke ramt at denne mærkelige kampagne.

"Elektroniske" lamper er ellers energivenlige, så hvorfor skulle man slukke for dem?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:12

Intetsigende:

Jeg har ikke tænkt mig at latterliggøre mig selv for andres børn, og i denne sag hellere ikke hvis jeg havde nogle selv. 

Kan være at jeg tænder et ekstra i den time, alene for at vise hvor dumt jeg synes dette tiltag er.

Det har du så tilgengæld gjort med dit indlæg, tillykke med det ;-)

Nej den ene time batter ikke meget. Men det er med til at sætte fokus på et problem, og her i huset giver det ihvertfald stof til eftertanke for ungerne omkring energiforbruget.

Om de stearinlys der lyder rummet op her til aften udleder mere co2 end lamperne tør jeg ikke spå om. Man skal dog aldrig tro på alt hvad man hører fra Lomborg.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:28

Allan Bidault:
Men det er med til at sætte fokus på et problem, og her i huset giver det ihvertfald stof til eftertanke for ungerne omkring energiforbruget.

Vi har fået en elmåler, der indberetter til SEAS, så vi kan se på nettet hvornår vi bruger hvor meget el. Ud over at den er 2-3 dage forskudt, så er det meget lærerigt. Desværre har vi forlængst været besparelserne igennem, så der er ikke meget at hente.

Mvh Maria

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Allan Bidault:

Intetsigende:

Jeg har ikke tænkt mig at latterliggøre mig selv for andres børn, og i denne sag hellere ikke hvis jeg havde nogle selv. 

Kan være at jeg tænder et ekstra i den time, alene for at vise hvor dumt jeg synes dette tiltag er.

Det har du så tilgengæld gjort med dit indlæg, tillykke med det ;-)

Nej den ene time batter ikke meget. Men det er med til at sætte fokus på et problem, og her i huset giver det ihvertfald stof til eftertanke for ungerne omkring energiforbruget.

Om de stearinlys der lyder rummet op her til aften udleder mere co2 end lamperne tør jeg ikke spå om. Man skal dog aldrig tro på alt hvad man hører fra Lomborg.

Nå ja, det kan jeg godt se nu.

Børn får tænkt på miljøet et par timer om året. Så kan det være de strejker i børnehaverne og forlanger sparepærer på stuerne. Inden vi får set os om har de indtaget alverdens magtpositioner og indført fængselsstraf for at slå en skid.

Eller ikke?

Kom ned fra jeres lyserøde sky, og indse, at der skal en revolution til, hvis vi ønsker noget gjort ved miljø problemet i et hurtigere tempo end lobbyisterne tillader det. Ellers væn jer til det, drop jeres feel-good pis og opfør jer som voksne mennesker.

Fortsat god aften :)

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Intetsigende:
Ellers væn jer til det, drop jeres feel-good pis og opfør jer som voksne mennesker.

Hvorfor er det at VI skal droppe et ønske om at gøre noget ved miljø-situationen, bare fordi DU ikke tror på at et budskab om at slukke alverdenens lamper i en time, overalt i verdenen kan gøre en forskel ?

Hvis man stopper med at tro på at man kan gøre en forskel, hvor står man så?

Intetsigende: Synes du skal se denne video med Martin Thorborg /med hensyn til din attitude omkring at folk skal droppe deres feel-good pis og opføre sig som voksne mennesker/ &feature=player_embedded#at=35">

&feature=player_embedded#at=35

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:59

Det er sku nok ligesom med el-bilen. 

Læste i FDM bladet at el-bilen (Mitsubishi) udleder mere Co2 og er dyre pr. km end en Polo Blue motion (Diesel).

Også er den lige ca. 75.000 dyre i indkøb..

Der knækker filmen nok lidt for mig, med alt det miljø fis.. Kan godt se at det er den rigtige retning, og ser da også frem til de får lavet en ordenlig el-bil, som ikke udleder mere Co2 end en diesel bil.

Men indtil da, må de, for min skyld, blive på tegnebrættet!

P.s. Skal da lige sige at jeg bliver er en af de første, der køber solceller til el, når det kan betale sig :)

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lassevesterskov:

Intetsigende:
Ellers væn jer til det, drop jeres feel-good pis og opfør jer som voksne mennesker.

Hvorfor er det at VI skal droppe et ønske om at gøre noget ved miljø-situationen, bare fordi DU ikke tror på at et budskab om at slukke alverdenens lamper i en time, overalt i verdenen kan gøre en forskel ?

Hvis man stopper med at tro på at man kan gøre en forskel, hvor står man så?

Intetsigende: Synes du skal se denne video med Martin Thorborg /med hensyn til din attitude omkring at folk skal droppe deres feel-good pis og opføre sig som voksne mennesker/ 

&feature=player_embedded#at=35" target="_blank">
&feature=player_embedded#at=35

Jeg siger ikke at nogen skal stoppe. Jeg siger enten gøre noget ved det, eller lade være. At slukke lyset en time om året og så bilde sig selv ind at man gøre en forskel er bare barnligt.

Har set videoen, og jeg ser ikke pointen. Er jeg en ballademager, eller hvad hentyder du til?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Intetsigende:

Jeg siger ikke at nogen skal stoppe. Jeg siger enten gøre noget ved det, eller lade være. At slukke lyset en time om året og så bilde sig selv ind at man gøre en forskel er bare barnligt.

Jeg er ikke helt enig. Hvis jeg havde slukket alt lyset herhjemme, samtidigt med at gadelamperne var slukket udenfor, så havde det givet anledning til en god snak med mine unger om det at spare på strømmen. På den måde kan det bruges positivt, til at minde hinanden om at vi forbruger alt for meget energi

Jeg er til gengæld enig med dig, at et stort flertal ikke gør noget reelt ved sagen og lader det være status quo.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)