Dato: 11/15/2005 10:22:56 PM Forfatter: Peter - Revisor
Lige en lille rettelse: Der kan IKKE indskydes nogen form for værdier i 2. halvår...det SKAL være KONTANT kr. 125.000,- , som indskudskapital for oprettelse af et ApS!
Indskud af værdier kan KUN ske 1. halvår af et indkomstår...
M.h.t. åbningsbalancen ville vort firma nok i overenstemmelse med god revisionsskik vælge at revidere åbningsbalancen...
Man kan naturligvis selv oprette et ApS, som beskrevet her...men vi vil dog godt pointere, at det kræver en god indsigt i selskabslovgivningen...og der kan hurtigt laves fejl, så registreringen trækker ud...
Når man vælger at oprette et ApS...vil det nok næppe være der...man skal spare penge...
Jeg kan godt forstå, at man søger hjælp hos en revisor eller advokat i forbindelse med oprettelse af et selskab, men i dette tilfælde er der jo ingen reel kommunikation. Det hele er baseret på nogle standard kontrakter ala dem, du kan downloade forskellige steder, og indtastningen i felter på hjemmeside. Så kan man vel ligeså godt indtaste data i felterne på Webreg, og selv sætte sit navn ind i dokumenterne. Det er jo ikke sådan, at man tager et møde med advokaten eller revisoren, og de så tager den derfra. For mig at se er det en nem måde at spare 1800kr, som man alligevel ikke rigtigt får noget ud af..
Dato: 11/15/2005 10:36:16 PM Forfatter: Peter - Revisor
OK...it''s up to you
Det er nok nemmere ved kontantindskuddet...men værdiindskuddet kræver en revisorerklæring...
Dog er vores efaring, at selskabsstiftere enten vælger en revisor eller advokat til at forestå registreringen!
Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre ved værdiindskud. Hvordan er jeres fremgangsmåde, når I tilmelder en ny virksomhed? Har I ikke bare en række standard dokumenter, som I udfylder med navn, adresse osv. og sender ind?
Vi har en master, som vi bruger som udgangspunkt...
Der ligger dog en del arbejde i at tilrette hver enkelt m.h.t stiftelsesdokumenter, vedtægter, spørgsmål som skal ApS'' et have en bestyrelse eller blot en direktion m.m. ...
Om man så vil spare kr. 1.800,- ...eller være sikker på at tingene er i orden...er så op til een selv...dog er omkostningen i forhold til kapitalindskuddet efter vores mening minimal...
Jeg har oprettet mange selskaber gennem tiden og kunne da sikkert godt finde ud af det hele selv, men helt ærligt så har jeg altså bedre ting at bruge min tid på, så jeg overlader det ALTID til min revisor at ordne den slags.
Du skal iøvrigt huske, at du meget let kan komme til at hænge på mere end de 125.000 selv. Hvis dit firma f.eks. optager lån vil banken normalt kræve at du hæfter personligt også. Der hvor sikkerheden kommer ind i billedet er hvis du f.eks. får en kæmpe erstatningssag på nakken eller andre pludseligt opståede store udgifter.
Dato: 11/15/2005 11:02:41 PM Forfatter: Peter - Revisor
Vi har en master, som vi bruger som udgangspunkt...
Der ligger dog en del arbejde i at tilrette hver enkelt m.h.t stiftelsesdokumenter, vedtægter, spørgsmål som skal ApS'' et have en bestyrelse eller blot en direktion m.m. ...
Om man så vil spare kr. 1.800,- ...eller være sikker på at tingene er i orden...er så op til een selv...dog er omkostningen i forhold til kapitalindskuddet efter vores mening minimal...
I Ditselskab.dk er der ingen tilrettelæggelse idet, man selv indtaster alt information på deres hjemmeside, så skal de bare indsætte det i dokumentet.
Jeg kan ikke forstå, at du sammenligner oprettelsesgebyret med kapitalindskuddet. Det kan man jo ikke sætte op mod hinanden, man får jo pengene igen, og man kan frit bruge af dem. Det er lidt ligesom at anbefale et A/S fordi, at oprettelsesprisen er forholdmæssigt langt under oprettelsesprisen på et ApS.
Som Mikkel så rigtigt påpeger...et det netop sikkerheden for orden i sine papirer...der kan have en meget stor betydning...i en evt. uforudset situation...
Vi anbefaler ikke den ene selskabsform frem for den anden...men gør blot opmærksom på, at omkostningen (f.eks. dit tidsforbrug) målt i forhold til "skomager bliv ved din læst" ...måske ikke er værd at spare...
Jeg kan ikke forstå, at du sammenligner oprettelsesgebyret med kapitalindskuddet. Det kan man jo ikke sætte op mod hinanden, man får jo pengene igen, og man kan frit bruge af dem.
Frit og frit....Jeg mener at der en eller anden grænse, som siger at man ikke må tabe mere 60% af egenkapitalen....
Dato: 11/16/2005 7:02:28 AM Forfatter: Bjarne Brusen
Dato: 11/15/2005 11:18:16 PM
Frit og frit....Jeg mener at der en eller anden grænse, som siger at man ikke må tabe mere 60% af egenkapitalen....
Det er korrekt, men ledelsen af et Aps har 6 mdr til at stille forslag som fører til genetablering af kapitalen, så der er ingen der kommer efter dig, slevom at hele kapitalen skulle være brugt