Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udfærdigelse af et skriftligt tilbud.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Oksbøl
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Fra  JyskRen Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så måtte jeg jo også lige prøve. (har indsat denne meddelelse et andet sted,men tror den er mere synlig her)

Jeg er i opstarten af et nyt rengøringsfirma,og søger her lidt hjælp med opstillingen af et godt tilbudsbrev.

Jeg står og skal give tilbud på 2 forskellige steder,og vil gerne have at det hele ser så godt ud som muligt. Vil naturligvis også gerne have alle de små vigtige ting med som feks. det med betalingsfrister osv osv med i tilbudet.

Hvordan skal det stilles op,hvis vi feks siger det kun er gulvarealer og toiletter som skal tages dagligt?

Er der nogle fra et rengøringsfirma som evt kunne sende forskellige forslag på opstillinger af tilbud,jeg evt kan bruge som en slags klade. Ville naturligvis være en god ide hvis det var et firma som ikke lige ligger her i Vestjylland ,så vi ikke er konkurrerende.

Håber at få en masse gode forslag og evt tips i forbindelse med dette.

på forhånd tak.

Ole

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Et tip jeg en gang har lært og som virker godt for mig, er at bruge side 1 til at "sælge" og efterfølgende sider til detaljerne og de tekniske. F.eks.

Start med en sælgende overskrift på tilbudet, f.eks. "Rent så det skinner".

Lav en kort indledning i dit eget sprog. Ikke noget med "hermed tilbud i følge aftale..." - det skal være dig der skriver.

Lav ca. 3-7 bulletpoints med den værdi du giver til dem der får gjort rent, brug meget gerne nogle af de ord de selv har brugt i de indledne samtaler. Hvis de f.eks. har sagt "vi har aldrig tid til rengøring", så kan du vende den om og skrive "Vi tager snavset, så I får mere tid til ....."

Skriv herefter prisen - tydeligt. Det er vigtigt at kunden ved præcist hvad det koster. Afhængigt af hvordan du afregner eller hvor mange valgmuligheder du giver kunder, kan det selvfølgelig være svært at gøre tydeligt. Men prøv så godt du kan.

Afslut side 1 med et kortfristet tilbud. "Godkender du inden 3 dage får du 1L gratis universal sæbe..." eller noget i den stil.

På de efterfølgende sider går du så i detaljer og beskriver arealer og evt. betingelser for tilbudet, tilbudets gyldighed, levering, forbehold etc.

Som sagt, det virker for mig -  men det er jo ingen garanti for det virker for dig :-)

 

Fra Oksbøl
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Fra  JyskRen Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Takker mange gange for dine fine tips. Tager imod alle gode råd med "kyshånd"

Ole

PS: Skulle der være nogle der ligger inde med direkte klader jeg evt kunne få via mail,ville det være en kanon hjælp. ( naturligvis med overstregning af kundenavne).

Kunne bruge dem som et godt udgangspunkt til mit "eget" tilbudsbrev, og gøre brug af de forskellige tips jeg allerede har fået , til at lave evt forbedringer,og et mere personligt tilbudsbrev.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ole,

Jeg sender dig et tilbud jeg har givet for mit rengøringsfirma,  på en stor ejendom indenfor ejendomsservice.

Jeg vil anbefale dig ikke at lave for mange salgstaler når du sender selve tilbuddet, det skal helst bare være kort og konkret.

Det du får , er et tilbud på ejendomsservice, trappevask , snerydning +  andet, og det blev sendt til kunden per mail. Hvilket også er et bindende tilbud

En Pm er på vej

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Oksbøl
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Fra  JyskRen Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Jimi

Lyder rigtigt godt. Takker mange gange for din hjælp. Syntes det er lækkert med den hjælp man kan få som iværksætter, fra erfarne folk.

Ikke fordi jeg ikke har erfaring inden for rengøring,da jeg har arbejdet med det i 18 år, men er bare blevet rusten mht tilbudsgivning, da det er længe siden jeg arbejdede med disse ting. Ærgrer mig lidt over jeg ikke selv havde gemt nogle af de gamle "salgstaler"

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal nok komme igen :-) Det bare ligesom at køre på cykel

Held og lykke med det !

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Oksbøl
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Fra  JyskRen Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

He he..Ja jeg er nu også ret sikker på det kommer hurtigt igen, men med hensyn til det med at cykle ved jeg nu ikke...er da vist endnu længere siden jeg har været oppe på sådan en ;-)

Det så godt ud det du sendte,og kan helt sikkert bruge dele af det.

Mht betalingsfrister..Hvad er så mest normalt. Er det løbende måned+ 10 dage,og så ellers 2% i rente pr måned,eller er der andre og bedre løsninger på det (som også kunden godtager)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Hej Ole,

Jeg sender dig et tilbud jeg har givet for mit rengøringsfirma,  på en stor ejendom indenfor ejendomsservice.

Jeg vil anbefale dig ikke at lave for mange salgstaler når du sender selve tilbuddet, det skal helst bare være kort og konkret.

Det du får , er et tilbud på ejendomsservice, trappevask , snerydning +  andet, og det blev sendt til kunden per mail. Hvilket også er et bindende tilbud

En Pm er på vej

 

Kanon respekt herfra Jimi, det er en ren iværksætterånd,

den giver topkarakter herfra.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er rigeligt med plads til os alle :-)

Men tak for det, og selv tak for dine bidrag :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps:

Jeg sender regninger ud ca d 22 i måneden, og så får de ca 14 dage til at betale. Husk at hvis det på abonnement, så skal du have ind i kontrakten at du justerer prisen hvert år i forhold den gældende inflationsrate. Så udhuler du ikke din indtjening.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)