Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 integration til webshop

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Denne forespørgsel har været fremme mange gange, men jeg har ikke kunnet finde noget jeg kunne bruge. Har ledt efter en løsning som forbinder C5 og en webshop, men de fleste kan ikke hvad jeg skal bruge - er med andre ord begrænsede. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da der ikke er udviklet nogen løsning (som jeg ser det), der tager udgangspunkt i brugeren i dagligdagen.

Jeg skal bruge en webshop til integration med C5. Der skal være b2b på et domæne og b2c på andet domæne - det hele skal dog være i samme C5 (samme lager/virksomhed). 


Det skal være muligt at afgrænse hvilke kunder (b2b) der kan købe hvilke varegrupper ved login. Det skal være muligt for b2b kunderne at få de priser/rabatter der er sat op i C5 allerede ved ordreafgivelse.



Løsningen skal kunne benytte varianter, som vi har en løsning på i C5. Alle b2b kunder skal kunne se hvor stk der er af en hovedvariant i de forskellige størrelser - f.eks. 67|S - 77|M - 4|L - 11|XL - 2|XXL. Alle b2b kunder må gerne bestille mere end beholdning. Alle b2c kunder skal kun kunne se at det muligt at vælge S, M, L, XL OG XXL. Dog skal købet begrænses af det antal der er på lager for b2c kunder. 


Det skal være muligt (både b2b og b2c), at lave menu for både produktgrupper (med flere brands) og for brands. Det skal være muligt at eventuelt søge på alle varer der er i XL eller størrelse 42 (ved sko), så man kan se alle varer der er i f.eks. XL.


 Det skal være muligt at vide de 10/30 mest solgte og 10/30 mest viste varer i både b2b og b2c.



Det skal være muligt at lave en favoritliste for både b2b og b2c. 


Det skal være muligt at styre rabatter på kunder eller kampagner.



Det skal være muligt at vide nyheder på forsiden eller i et felt på forsiden.
 

Er du udvikler, så er jeg også klar på at lave en skræddersyet løsning fra bunden.


Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder næsten som en beskrivelse af den løsning jeg har fra www.expandit.dk - standardløsningen kan meget af det du efterlyser - det øvrige er ret let af lave - i hvert fald har jeg selv udviklet en del af den yderligere funktionalitet du efterlyser.

Mvh Teddy

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Går ud fra at din C5 løsning køre fra en SQL database - hvilket så vidt jeg ved er kravet, for at der kan integreres direkte til C5.

Afhængi af din deadline er det noget vi meget gerne vil hjælpe med, men det kan desværre først blive om ca. 2 mdr. vi kan gå i gang med udviklingen, da vi pt. er presset af en række andre opgaver. Men vi vil som sagt meget gerne hjælpe, hvis en deadline på omkring 3 mdr. fra i dag er acceptablet?

Ecreo webbureau, webløsninger med CMS
Individuelle e-handels-, intranet- og webløsninger med CMS i Microsoft .NET

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg læser lige med, da jeg muligvis også skal bruge en lignende løsning på et tidspunkt!

 

 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lisbeth,

 

Har set på scancommerce og den kan ingenting. det samme gælder dandomain. de er begge meget låst og kan ikke håndtere varianter. dandomain foreslog endda at jeg kontaktede deres samarbejdspartner, hvor jeg kunne købe integrationsmodulet. de glemte bare at fortælle, at hvis jeg opgraderede til 4.01, så lå det som en del af c5.

det er en jungle og i løbet af de seneste 3 dage har jeg fået tilbud på at alt fra 30.000 til 250.000. der er åbenbart stadig virksomheder, der tager sig for godt betalt for en løsning som denne. jeg har endda også været udefor et firma der ville tage 10.000 for at lave en foranalyse!!!!

 

håber stadig der er nogen der kan komme med et fornuftigt alternativ, der ikke flår os økonomisk. Ellers tror jeg vi vælger den løsning til 30.000.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob

Jeg kan faktisk godt nikke genkendende til mange af dine forklaringer. Det er en jungle at finde rundt i. Ligesom det du fortæller med et integrationsmodul til Dandomain, der bliver en del af C5, men det fortæller ingen - heller ikke vores C5 leverandør, selv om jeg mange gange har bedt om et nyhedsbrev med  bl.a. den slags oplysninger.

Vi havde først købt en løsning af et lokalt firma, hvor vi skulle have fuld integration mellem C5 og en webshop, ligesom vi selv skulle have en webserver stående. Det lokale firma fik det aldrig til at fungere, og ophørte med at samarbejde med selve shopudvikleren. De tog det hele retur, men alligevel kostede det os mange penge til egenindkøbt udstyr, og ikke mindst i spildt tid. Derefter ville de sælge os en løsning via en ny samarbejdspartner, men den ville i månedlige omkostninger blive rigtig meget dyrerere end den første, og derfor begyndte jeg at sondere markedet selv. Vi endte med en fra Scancommerce, fordi de kan lave integrationen til C5, men vi kører den udelukkende som standardshop lige nu, og jeg kan heller ikke kan overskue, hvad integrationen og tilretninger løber op i. Vi ved heller ikke, om det kan betale sig for vores vedkommende, da vi alligevel ikke kan bruge selve lagerstyringen (køber frisk fisk ind hver morgen til de eksakte ordrer). Jeg savner mere noget automatisk fragtbrevsudskrivning. Men, lige nu arbejder jeg meget lidt på det, da vi har et andet og meget større problem, som vi først skal have løst, og det er nogle rimelige fragtpriser på levering til private (dag til dag og levering i dagtimerne). Vi bruger Danske Fragtmænd, og de klarer det flot, men det er bare alt for dyrt for os.

For at vende tilbage til dit problem, så kan eseller faktisk godt administrere varianter, men til gengæld kan C5 ikke som standard, men det har du måske allerede betalt for tilretning af. Scancommerce siger, at de kan rette alt til mod betaling. Du kunne evt. prøve igen at kontakte Peter Klintholm hos dem.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob

 

Er selv inde i samme overvejelser og har snakket med bl.a. Easyflow, som skulle kunne levere en løsning med C5. De har både en B2B og en B2C løsning, så måske var det også værd for dig at kigge på og måske kan du så give din holdning tilkende her ? Jeg syntes ihvertfald at det ser meget lovende ud mht. varianter m.m. Men det er en jungle, som er ret svær at gennemskue...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-02-2007 08:33:24 Forfatter: Jacob Christiansen
Hej Lisbeth,


Har set på scancommerce og den kan ingenting. det samme gælder dandomain. de er begge meget låst og kan ikke håndtere varianter. dandomain foreslog endda at jeg kontaktede deres samarbejdspartner, hvor jeg kunne købe integrationsmodulet. de glemte bare at fortælle, at hvis jeg opgraderede til 4.01, så lå det som en del af c5.

det er en jungle og i løbet af de seneste 3 dage har jeg fået tilbud på at alt fra 30.000 til 250.000. der er åbenbart stadig virksomheder, der tager sig for godt betalt for en løsning som denne. jeg har endda også været udefor et firma der ville tage 10.000 for at lave en foranalyse!!!!


håber stadig der er nogen der kan komme med et fornuftigt alternativ, der ikke flår os økonomisk. Ellers tror jeg vi vælger den løsning til 30.000.


 

Hej Jacob,

 

Kan du evt. nævne de firmaer der har givet dig tilbud, hhv. fra de 30-250.000 kr, jeg selv går og søger efter nogle der kan integraere c5 med en shop

 

som gerne auto. skulle udskrive en faktura når en kunde bestiller en vare på shoppen, og auto bøgføres i c5, og skriver en ordrebekræftelse til kundens email, og auto udskriver pakke lables, og en ordre til vores lagermedarbejder.

 

er det også det du har søgt på og fået de tilbud, vi håber på at finde noget i mellem 25-50.000 max. 75.000 hvis der bliver med en super opsætning.

 

skriv gerne svar her eller på min email, her på amino.

 

 

Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
halløj allesammen,

jeg har nu sonderet terrænet meget effektivt og kommer hele tiden tilbage til en udbyder. www.e-supplies.dk ! Super referencer, prof salgsmøde og en god fornemmelse i maven. Har dog stadig et par potentielle, som jeg ruger over de næste par dage. Jeg skal nok give mit endelige svar.
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)