Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har en debitor der i 2010 er død. Debitoren har en lille regning hos mig på ca 650 kr inkl. moms, og den skal jeg have væk. Nu skal jeg have afskrevet ham, men da jeg allerede har afregnet moms for 2010, hvordan får jeg ham så afskrevet korrekt rent momsmæssigt? Jeg burde jo have afskrevet ham allerede sidst år, så momsen kom korrekt med i 2010. De forskellige steder jeg har læst om afskrivninger, skal man afskrive i det år, hvor tabet konstateres, men lige nu syne jeg det ville være meget mere overskueligt for mig at bogføre det i 2011, og så bare lade momsen blive returregnet ved næste momsafregning ... men må man det? ... eller hvad gør jeg? Håber der er nogen der kan hjælpe mig til at blive klogere på dette spørgsmål :O) Hilsen Anita |
Hej Anita
Man har mulighed for ekstraordinært at indberette momsdifferencer via en efterangivelse men jeg er helt enig med dig i at det er nemmest for dig at medtage momsen i 2011. Du behøver ikke at have dårlig samvittighed for det sker ofte i praksis med mindre beløb efter revisor har lavet regnskab :).
Hvis du har flere spørgsmål kan du evt. skrive en privat besked