Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Én der har forstand på erhversleje kontrakt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  Burcharths Handelsselskab Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
I forlængelse til:

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=12056

Jeg kan sende kontrakten på mail til dem der kan/vil hjælpe!

Jeg er i tvivl om hvor vidt den nuværende leje passer?
Der betales 3000 om måneden, men hvad har index reguleringen at sige? Burde lejen så ikke stige efter den eller hvordan? Fordi den er, i kontrakten, en væsentlig del større og noget hen af den leje jeg mener er passende.

I kontrakten står følgende:
Lejemålet kan skriftligt opsiges af begge parter med 6 mdr varsel, til den første i en måned. lejemålet er dog fra udlejers side, uopsigeligt i 5 år fra kontraktens indgåelse.

Kontrakten er underskrevet 15/11-2001, så for mig at se betyder det vel egentlig at den kan opsiges med et halvt års varsel, ikke?

Håber der er nogle der er villige til at hjælpe mig lidt på vej her.

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louis

Jeg tror ikke du skal forvente, at det er så enkelt som beskrevet at komme af med en lejer. Der er i forvejen begrænsede muligheder for at opsige en lejer, hvis denne ellers opfører sig som aftalt i kontrakten, dvs. betaler den aftalte leje til tiden, foretager den aftalte vedligeholdelse etc. En lejer kan opsiges, hvis eksempelvis ejeren står foran selv at skulle anvende ejendommen, men vær der opmærksom på at hvis det fremgår af lejekontrakten, at lejemålet er erhvervsbeskyttet, kan ejeren selv i en sådan situation blive mødt med krav om erstatning for fraflytning af lejemålet.

Den 5-årige uopsigelighed rammer bl.a. den situation hvis udlejer beslutter selv vil anvende lokalerne - det kan så først ske efter 5½ år. Lejeren kan derimod komme ud med ½ års varsel.

Når reglerne er skruet sådan sammen er det fordi, at lejer som udgangspunkt er den svage part i det aftaleforhold, hvorfor lovgivningen er sat op på at beskytte lejeren som denne svage part og dennes rettigheder.

Jeg vil varmt anbefale dig at søge rådgivning hos en advokat, så du kender din situation. Jeg kunne se af den anden tråd at du her fik et tilbud om en uforpligtende samtale med advokat Karsten Duch Lynggaard. Det synes jeg simpelthen er dagens tilbud - tag dog imod det.

Ole

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)