Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS - vi afleverer dine pakker hos naboen ????

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på et tidspunkt fået leveret en pakke med GLS, og hold da op et cirkus!

Først var pakken i Tåstrup, så var den forsøgt afleveret til mig 3 dage før den leveringsdato de oplyste mig, så var den igen i Tåstrup, næste dag var den så i Hvidovre, hvor jeg i øvrigt selv kunne hente den....... Jamen altså. Nu er det jo ikke mig, der er leveringsfirmaet, det er GLS, så det må vel for sa*** være dem, der skal levere min pakke. Da jeg endelig fik pakken, manglede halvdelen, og så startede cirkusset forfra.

Nu fortæller en jeg kender så, at hun har kontaktet GLS i dag, for at finde ud af hvor pakken med hendes computer er. Den har GLS da afleveret for længst. Hun har så bare ikke modtaget den. Det har hendes nabo - for 14 dage siden!!!! Naboen har så heller aldrig være inden med computeren til den rette modtager.

GLS siger til hende jeg kender, at de gerne må aflevere pakken hos naboen. Men hun har aldrig afgivet accept på, at de må aflevere hos naboen, hvis hun ikke er hjemme.

Jeg mener ikke, at GLS har ret til bare at aflevere pakken andetsteds, men jeg er selvfælgelig i tvivl. For mig er det en lidt sløset omgang med pakkepost, når man 'bare' smider pakken af, dér hvor der nu er nogen hjemme.

Er der nogen som ved mere om det, der kan be- eller afkræfte hvorvidt GLS har lov til dette? (Jeg har prøvet at finde oplysningerne på deres hjemmeside, men det er ikke lykkedes mig.)

Er der andre, der har lignende oplevelser med GLS?

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Melina

Jeg kan ikke forestille mig at de har lov til at "smide" din pakke af hos "naboen/ andetsteds" - Det lyder som om de forsøger at læne sig lidt op af postdanmarks flexordning.

Uanset hvad så kan du ikke drages til ansvar - hvis din pakke bliver væk. Hvis ikke transportfirmaet kan dokumentere at de har afleveret den til dig så mener jeg de har problemet mht. erstatning.

Kunne man forestille sig at de godt ved de har kvajet sig og vedkommende i callcenteret bare ikke vil tage ansvar og løse problemet og dermed forsøger med lidt historier?

- Kasper

PS. Jeg har personligt kun gode erfaringer med GLS

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for dit svar! Det er også de tanker jeg har mig, fordi det kan jo ikke være mit problem, at de ikke kan finde ud af at levere pakken til mig. Og leverer den forkert, har de jo erstatningspligt, som du skriver.

Ja, det kan det helt sikkert, og det er bare så irriterende, når man ikke er helt inde i reglerne omkring deres pakkelevering, fordi så er det jo svært at diskutere situationen.

Mvh Melina

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også været udsat for at pakker bliver leveret til min nabo. Jeg kan dog ikke huske om det var GLS eller et af de andre firmaer. Jeg tvivler kraftigt på at det er helt i overensstemmelse med reglerne.

Jeg har gode erfaringer med at få leveret til GLS' partnerbutikker - det er et fedt koncept de har, hvor man kan få pakken leveret til sin lokale et-eller-andet butik og så hente den når man har tid.

 

Dårlig service fra fragtfirmaer er webbutikkernes akilleshæl. Hvem vil købe en vare til 200 kr på nettet, hvis man efterfølgende bliver tvunget til at tage fri fra arbejde en hel dag for at kunne få den udleveret ... Desværre er det danske lønniveau for chauffører nok årsagen til at fragtfirmaerne ikke kan levere bedre service (?)

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kørt kurer og leveret pakker for forskellige firmaer.

Det er afsender som skal godkende at en pakke må leveres til nabo. Eks ved UPS, der har de en service hvor afsender kan oplyse om pakken må leveres til nabo.

Mange firmaer leverer til nabo, selvom de måske ikke har fået lov. Og grunden er penge.
EN chauffør får typisk penge for hvert antal stop de har på deres rute. Er kunden ikke hjemme, skal chaufføren udfylde en seddel, eller på anden måde bruge mere tid hos kunden. Og det koster chaufføren. Så hvis han lige kan levere til naboen, så sparer han tid og kan levere flere pakker og komme tidligere hjem.

Men det vil altid være transportselskabet som har erstatningsansvaret hvis pakken leveres andre steder, end afsender beder om.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd: Synes det er et underligt koncept, hvorfor i al verden skulle jeg give lov til at min nabo får min post/pakke. Det kræver jo, man snakker med naboen, og har et godt forhold til hinanden, ellers ser man jo aldrig pakken.

Det er et rigtig fedt koncept!! Men det kræver jo at pakken ender der på et tidspunkt i forløbet.

Men hvorfor skal det være en undskyldning. Skal kassedamen i Netto/fakta what ever, så være en sur citron, fordi hun ikke får meget i løn, og folk er pisse ubehøvlede.
Og nu er der vel heller ikke nogen der sætter en pistol på tindingen af chaufførerne hos gls og siger 'kør for helved ud med de pakker, eller jeg nakker dig'. De har vel i bund og grund selv sagt ja til jobbet, været bekendt med vilkårene, og lønnen. Så det giver jeg ikke en daddel for!

 

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund: Tid er penge, kan vel opsummere det du skriver meget godt. Men det der gør mig galt er, at chaufføren ikke ved om jeg er venner med min nabo. bare fordi man bor ved siden af hinanden, behøver man jo ikke være perle venner.

Og tilfældet med hende jeg kender, har jo netop været at naboen ikke har givet pakken videre til hende. Så er der immervæk ikke meget pointe i nabo afleveringen. Fordi gls følger jo ikke op på hvorvidt deres 'fejl-afleverede' pakker, når frem til rette modtager.

Men mange tak for dit svar!

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Melina Jørgensen:

Lund: Tid er penge, kan vel opsummere det du skriver meget godt. Men det der gør mig galt er, at chaufføren ikke ved om jeg er venner med min nabo. bare fordi man bor ved siden af hinanden, behøver man jo ikke være perle venner.

Og tilfældet med hende jeg kender, har jo netop været at naboen ikke har givet pakken videre til hende. Så er der immervæk ikke meget pointe i nabo afleveringen. Fordi gls følger jo ikke op på hvorvidt deres 'fejl-afleverede' pakker, når frem til rette modtager.

Men mange tak for dit svar!

Vi kan kun være enig, og var en idé til hvorfor det sker - uanset om man må eller ikke :D

Men generelt synes jeg GLS er elendige. Der er mange grimme historier fra dem.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person
Melina Jørgensen:
Og nu er der vel heller ikke nogen der sætter en pistol på tindingen af
chaufførerne hos gls og siger 'kør for helved ud med de pakker, eller jeg nakker
dig'. De har vel i bund og grund selv sagt ja til jobbet, været bekendt med
vilkårene, og lønnen. Så det giver jeg ikke en daddel for!


Mon ikke man bør tænke på, at det er transportkøberne der kræver billigere og billigere transport og samtidig mere og mere service til ingen penge.

Lad være med at kaste al skyld på de stakkels vognmænd og chauffører, hver gang i løber sur over en aktør der ikke lige gjorde som i ønskede.

mvh

 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger både GLS og DHL, ,og jeg må sige at GLS gør et rigtig godt stykke abejde i forhold til DHL. DHL er et HELVEDE!

GLS må kun sætte pakken et andet sted hvis det er aftalt.

xxx

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)