Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spark søges!!!!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så endnu en af dem med håbløs gæld og en svær situation.

Jeg er gift har fire børn, bor i eget hus - min kone har arbejde - jeg har desværre ikke - og det er rigtig svært at få et.

Der er ingen jobs indenfor mit fag - og når jeg søger andre bliver jeg dømt overkvalificeret.

Vi skylder 600.000 væk og balancerer på kanten af tvangsauktion - ikke særlig sjovt. Men lige nu kan jeg tude eller jeg kan prøve at gøre noget ved det. Jeg søger virkelig alt det arbejde, der er at søge - men uden held. Så jeg overvejer at starte noget op selv.

Problemet er bare - jeg har ikke mange penge at putte i projektet - til gengæld vil jeg gerne knokle dag og nat for at få det til at lykkes. Er der mon nogen, der har et godt råd til hvad, hvordan osv.....ved godt det er svært at rådgive om på så løst et grundlag - men skyd ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:57

Det er en trist situation du er i - jeg håber at du klarer den!
Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med, men prøv at søge efter jobs på amino freelancer. Der er ofte meget konkurrence, men hvis du knokler skal det nok lykkes. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

Jeg synes, du skal sætte dig ned og remse op, hvad du kan. Dernæst laver du en liste over, hvad du har lyst til. Hvis det ikke med det samme giver dig en retning, må du igang med udelukkelsesmetoden og så få pejlet dig ind på en retning, evt. 3-4 mulige, men ikke for mange.

Du skal finde ud af, hvad folk har behov for. Det skal kombineres med, hvad du kan/har lyst til at yde. Du skal være parat til at sadle om og bryde gamle mønstre om, hvad man må og hvad kan lade sig gøre.

Lige for tiden er der meget fokus på internet og SEO her på Amino, men det betyder så, at der er andre områder uden fokus på. Du skriver ikke meget om, hvad du laver/kan, så det er svært at give forslag...

Fremgangsmåden er der ikke meget nyt i, men jeg tror, at du skal gøre det for at give dig noget konkret at arbejde hen imod.

Det er ingen sjov situation, du befinder dig i, så jeg krydser fingre for dig. Intet er statisk, så på et tidspunkt begynder du at øjne lys forude.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det første der skal afklares er: Hvad kan du?

Ikke som i "hvad er du uddannet til", men som i "hvad kan du finde ud af, hvad er du god til, hvad giver dig et kick at lave, hvad får dig til at stå op om morgenen, hvad ville du ønske du var endnu bedre til, hvad ville du ikke have noget imod at bruge din fritid og aftener på at lære mere om mens du arbejder med noget helt andet om dagen".

Ingen herinde kan give dig gode råd medmindre du fortæller om hvad du kan, hvilken personlighed du er, hvad du drømmer om osv.

Generelt set så starter de fleste virksomheder ikke fordi man har en pose penge man ikke ved hvad skal bruges til (så i det tilfælde er du i samme situation som de fleste andre iværksættere), men fordi man har noget man gerne vil, brænder for at blive bedre til, stort eller småt, eller fordi man har et problem man skal løse (gæld, huskøb, høj levestandard osv).

Afhængig af jeres gældssituation så er det vigtigt at tage banken med på råd og overbevise dem om at du har en positiv indstilling til at arbejde din gæld af, du har bare brug for tid til at gøre det.

Ligeledes nytter det ikke at spørge dem om en pose penge til at komme i gang for.  De fleste begår den fejl at de tager ned til banken som en anden Dick Bird med en ide om at hvis de baaare lige giver en 200.000 så går der 6 måneder og så får de millioner tilbage. Det sker meget meget sjældent. Næsten så sjældent som i aldrig. Derfor vil banken også med det samme stemple dig som useriøs og eventuelle fremtidig forsøg vil formodentlig allerede være afvist på forhånd hvis du laver det nummer. 

Du skal være i stand til at overbevise dem om at du kan bootstrappe din virksomhed (dvs komme i gang for 0 kroner) også selvom du kun tjener 1000 kr om måneden de første 12 måneder. Af de 1000 kr om måneden bør du altid sørge for at tilsidesætte en væsentlig procentdel til at vedligeholde dine eksisterende lån. Så kan de nemlig se en idé i det. Det kan lyde dødsygt, men hvis i allerede lever på bankens nåde, så er det den vigtigste organisation i jeres liv at være gode venner med. Uanset hvor firkantede, gammeldags, ambitionsløse de kan være. 

Det kan sagtens betyde at du de første år ikke kan vækste så meget som du gerne vil, investere i de store maskiner som du er overbevist om er nødvendige for at tjene flere penge osv, men hvor der er vilje er der vej og som regel findes der altid en mere pragmatisk og økonomisk smartere løsning end at investere i den nye Xmatrix4000-rsg/1 til 500.000 kr eller hvad de nu alt sammen hedder. Det kræver at man er villig til at arbejde smartere, anderledes og måske er lidt kreativ med de midler man nu har og det er som regel dem der vinder i sidste ende, selvom det tager lidt længere tid og ikke nødvendigvis er lige så sexet som den nye Skype eller lignende virksomheder man får ørerne tudet fulde af i Børsen m.v. :-)

Tilmeldt 21. Mar 11
Skrevet kl. 12:30

Du har ret...:)

Jeg er uddannet indenfor kommunikation.

Jeg kan skrive artikler, formidle, tekstforfatte og fotografere.

Jeg ved meget om hvordan pressen agerer osv.

Hvad jeg har lyst til - jamen jeg vil helst arbejde indenfor det jeg kan - det er naturligvis også det jeg brænder for - men alle muligheder er åbne udfra "hvad jeg har lyst til".

Lige nu er jeg der hvor jeg kan sætte mig ned og se det hele rable - eller jeg kan tage chancen og gøre noget - et eller andet - og måske går det galt alligevel - men så har jeg prøvet noget. 

Jeg ved ikke om det giver mening for andre end mig selv :)

Jeg har søgt et telefonsælgerjob her på amino, og skrev også kontrakt osv - men ringelisterne kom aldrig :/  Har ellers rykket for dem flere gange - men ingen grund til at dvæle ved den slags :)

Tilmeldt 21. Mar 11
Skrevet kl. 12:35

Oscar - jeg er helt med på at den kommende tid ikke bliver super sjov - jeg har et problem - og jeg prøver at tage ansvar og løse det.

Vi skrev vist nærmest samtidig - men det jeg kan er også det jeg er uddannet til....men spørgsmålet er om det kan bruges til noget som selvstændig eller om jeg skal prøve en helt ny vej af.

Jeg har INGEN intentioner om at øge min gæld. Så da jeg skrev det med opstartsøkonomien i mit første indlæg betød det bare, at forslag i stil med "hvis du smider 50.000 på bordet, så kan du......" ikke rigtig er relevante i min nuværende situation.

Men igen - ethvert forslag - enhver idé - modtages med kyshånd :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:58

Nikolaj Møller:

Oscar - jeg er helt med på at den kommende tid ikke bliver super sjov - jeg har et problem - og jeg prøver at tage ansvar og løse det.

Vi skrev vist nærmest samtidig - men det jeg kan er også det jeg er uddannet til....men spørgsmålet er om det kan bruges til noget som selvstændig eller om jeg skal prøve en helt ny vej af.

Jeg har INGEN intentioner om at øge min gæld. Så da jeg skrev det med opstartsøkonomien i mit første indlæg betød det bare, at forslag i stil med "hvis du smider 50.000 på bordet, så kan du......" ikke rigtig er relevante i min nuværende situation.

Fuldt forståelig. Det lyder som om du ved hvilken situation du sidder i og det er som regel det bedste udgangspunkt. Desværre ikke altid situationen for mange der skriver lignende indlæg herinde. :)

Hvor er du placeret henne i landet og hvad skal du tjene om måneden for at du kan få tingene til at løbe rundt (aka sjovere end at være på sociale ydelser)?

Kan du formulere dig skriftligt på andre sprog end dansk (ofte meget interessant for mindre virksomheder der gerne vil målrette sig mod hele skandinavien) og hvad er dit erfaringsgrundlag (tidligere ansættelser)?

Lige til højrebenet er jo at sige at du skal starte som selvstændig tekstforfatter, pressechef eller lignende, men jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis er en stabil nok indtægt hvis det skal vejes op mod tabte sociale ydelser i det øjeblik du går i gang med at arbejde.

Et alternativ er at rigtig mange små virksomheder ikke har råd til at ansætte en pressechef/kommunikationschef på fuld tid, så der kunne ligge et marked i at arbejde for en række mindre virksomheder på deltid for den enkelte virksomhed som kommunikationsansvarlig. Det kunne man muligvis godt stable en lille freelancerforretning på benene med.

Der er i hvert tilfælde mange produktfolk der sidder med en virksomhed som gerne ville betale en 5-10.000 om måneden for at slippe for at håndtere presse kommunikation m.v. og samtidig få sendt lidt nyhedsbreve m.v. ud, uden at de ved hvordan de skal gribe det an fordi de har fokus på produktet og ikke miljøet omkring produktet, hvor det kan være svært nå det hele med 24 timer i døgnet og man ender så med at produktudvikling i stedet for kommunikationsudvikling (det sidste kender jeg kun alt for godt personligt til).

Tilmeldt 21. Mar 11
Skrevet kl. 13:08

Ja erkendelse er jo første skridt;)

Jamen på dagpenge har jeg jo 10.000 udbetalt hver måned - så alt derover er jo på den rigtige side. 

Man kan også sige at 10.000 pr måned er bedre end dagpenge - fordi de er tjent og ikke bare modtaget. Jeg har et stort behov for ikke bare at være passiv.

Jeg har indtil for nyligt arbejdet som skrivende dagbladsjournalist - men dagbladene har det svært lige nu - så skal jeg bruge mine kompetencer fra mit fag skal jeg helt sikkert "over på den anden side af bordet".

Jeg kan sagtens skrive nyhedsbreve, varetage kommunikationsopgaver, lave pressemeddelelser, skrive hjemmesidetekster mv - det er ikke et problem. Til gengæld aner jeg intet om, hvordan man starter som selvstændig. Hvordan jeg kommer i kontakt med de forskellige virksomheder, der kunne have brug for min hjælp etc.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:28

Hops; gør som mig - udnyt dine skriftlige evner og lær en smule til:

1. Læs og forstå denne og denne (det kommer ikke helt af sig selv, men kræver lidt tålmodighed og især praksis)

2. Lær lidt om at lave en hjemmeside der tjener penge (men hold dig til 1 i stedet for mange små)

3. Lav en hjemmeside eller blog - brug gratis templates eller lignende så ikke du bruger for meget tid på design, enerverende kode og andre tidsrøvere

4. Læs denne og forstå den efterhånden som du avancerer

5. Optimer og udbyg din hjemmeside eller blog

Et godt råd fra en der har været i samme situation som dig - blot i Schweiz uden dagpenge. Og nej, jeg er ikke en programmørhat - jeg har bare lært det mest nødvendige, og derved sparet de udgifter, der afholder mange fra at starte.

/JG

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj,

Der er mange herinde, der kan hjælpe med inspiration til, hvad du direkte kan gøre for at tjene penge.

Jeg tænkte, at jeg lige vil gøre dig opmærksom på, at du også kan få et "spark" ved at øge din generelle trivsel som ledig, for det er en stor udfordring som ledig at skulle gøre det. Ofte kan det bare være en nødvendighed i jagten på arbejde.

Min bedre halvdel  beskæftiger sig en del med det i form af artikler, blogindlæg og har lige udgivet en bog om det. I nærheden af 100 biblioteker har allerede købt bogen, så er der er god mulighed for også at læse den gratis.

Jeg er ret sikker på, at du vil få inspiration ved at kigge forbi hendes hjemmeside på http://ledighedsstress.dk/. Al held og lykke!

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)