Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil du give for webhotel

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det har meget at sige.

Jeg tror jeg laver en begrænsning så filer over 50 mb bliver slettet pr. automatik
.mp3 .wma osv. Så der ikke kommer ulovlige genstande på webhotellet. Og at man sikrer at det kun er billederne der bliver vist frem.

Tror det vil begrænse meget, og tror dernæst ikke man skal være bange for overforbrug.

-- Man kan hvad man vil!

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Fra  Agoo Skrevet kl. 16:52
Jeg vil i din sammensætning give dig meget ret.

Men jeg kan jo somsagt lave en begrænsning med max 50 mb filer, eller mindre.

Webhotel er brugt til hjemmeside, og billeder ikke backup.

Men tror du ikke man får mere dårlig omtale hvis man lukker det? I begrundelse af at kunden udnytter det.. Mest fordi at man ikke kan få beskrevet hvordan udnyttelse af sit webhotel skete? Er for "store filer" nok grund til det?

-- Man kan hvad man vil!

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:02
Hvordan kan du nogensinde få det mest korrekt at skrive ubegrænset når man har mulighed for at skrive grænsen.. Et tal vil stortset altid være mere korrekt end ubegrænset, da ubegrænset er rent salgsgas.

Korrekt, men det er forsat et minus i forhold til folk som ikke kender til hvad 50GB betyder og måske vælger konkurrenten.

Jeg mener dog også at hvis grænsen er så høj at faktisk alle ikke rammer ind i grænsen, så er det jo faktisk fri trafik for 99,999999% - skal man så nedsætte muligheden for at få en kunde fordi den rammer ved siden af for 0,00001%

Det er det samme som hvis en kunde siger, at han kun vil være kunde, hvis du skifter alle PCerne ud til dell, vil du gøre det fordi 0,000001% af kunderne vil have det ellers vælger de en anden?

Jeg ville langt hellere se et seriøst hostingselskab til billige priser, et der ikke skulle bruge en masse salgsgas som de fleste gør. Jeg tror efterhånden der findes en rigtig stor målgruppe som er blevet træt af oversælgende webhoteller. Det ses jo også tydeligt hvis man kigger på den omtale one.com og lign får i diverse fora.

Det siger folk, men alligevel går de videre fra one.com til et andet billigt firma som skriver præcis det samme. Dog mener jeg heller ikke problemet er der hvis man sætter en grænse i nærheden af 50 eller 100GB, men sætter man en på 1 GB eller mindre (eller bare i nærheden) er snakken en anden. Det kommer an på hvor mange der vil blive generet af det.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Fra  Agoo Skrevet kl. 17:11
Det
siger folk, men alligevel går de videre fra one.com til et andet
billigt firma som skriver præcis det samme. Dog mener jeg heller ikke
problemet er der hvis man sætter en grænse i nærheden af 50 eller
100GB, men sætter man en på 1 GB eller mindre (eller bare i nærheden)
er snakken en anden. Det kommer an på hvor mange der vil blive generet
af det.

Da jeg ikke var så erfaren, ville jeg da klart have valgt ubegrænset end et begrænset tal, selvom gennemsnittet er 1-2 gb trafik /månedligt

-- Man kan hvad man vil!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:47
Hej Søren

Jeg haft eget hosting firma, og vi kørte også med de helt billige ned til 9 kr. Og det eneste jeg kan sige er, sæt prisen op men gør det så muligt i stedet at betale for mindre perioder af gangen. Der kan du hente mange kunder fra one.com og de andre lavpris webhoteller.

Det er min erfaring at folk ikke har det mindste i mod at købe et webhotel som er dyre fx 50 kr. bare tingene er i orden, især dem som allerede har haft one.com osv. Men det betyder da virkeligt også noget at din support så er i orden. Vi danskere har jo så mange pengene mellem fingrene så det at blive ved med at konkurrere på prisen indenfor dette område, vil ende med at være en dødsejler.

Sæt prisen op og gør noget mere for kunderne. Så slipper du også for at supportere alle de novicer som ligger gemt i de nye kunder som køber de helt små webhoteller og ikke ved hvad det handler om, og dermed har en masse spørgsmål. Sats lidt mere på de lærde, og tag den højere pris.

Dernæst regner jeg selvfølgeligt med at du har en god gennemarbejdet forretningsplan, hvor du har regnet på det hele, fundet ud af hvilken hosting software du vil bruge osv. (her blev jeg meget skuffet over web10.dk latterligt "kontrolpanel" skal man lede længe efter. Det skal siges at jeg har prøvet speednames, web10, surftown og b-one/one.com samt en del andre.) ja speednames, er faktisk det dyreste og mest forvirrende system jeg har prøvet. Det giver slet ikke mening at de har så mange kunder som de har, for brugervenligheden er da helt i bund. Her tænker jeg på flere forskellige login, og login steder - ligesom med web10. Det holder simpelthen ikke, ALT SKAL kunne styres fra et centralt login til et kontrolpanel, for at hæve brugervenligheden. Køb dig desuden et godt FAQ system som kan holde styr på og distribuere alle de sprøgsmål der kommer fra dine kunder, og dermed kan være med til at hjælpe dine andre kunder og gøre dine supportere arbejdsløse og dig rigere ;-)

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål, eller du vil have flere gode råd.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:02

Hej igen Søren

Glemte lige at nævne at 250 webhoteller er meget lidt på en server, medmindre den er meget lille. Ved ikke om det er servere du lejer dig ind på eller hvad det er, så kan det selvfølgeligt være en flok virtuelle servere eller noget cluster halløj. Men 250 weboteller af 9 kr. det er dæleme ikke mange penge om måneden, til at betale udgifter til en større server.

Bare fordi du laver et webhotel på 2000 MB på en server med 250 kunder, så behøver du ikke have 500GByte plads, det er de færreste kunder der overhovedet bruger mere end 50mb plads. Det er kun noget som kan bruges til at sælge, altså kan det kune bruges som salgstrick. For min skyld kunne du skrive 100GB plads, det ville måske sælge lidt mere, men kunderne ville i gennemsnit ikke bruge 0.1 % af den plads. Ubegrænsede email, FTP, osv er jo også bare salgstrick.

Fri trafik som i diskuterer er nok den sværeste størrelse, især da der helt sikkert er nogle kunder som vil tage det helt bogstaveligt, og virkelig udnytte det. Derfor SKAL der laves noget som kan redde dig fra den visse død. Men det kan du jo selv se i de forretningsbetingelserne hos de mange lavpris webhoteller. En helt ren linie, som fortæller kunderne hvor meget de må bruge ville være det bedste og mest ærlige, men der vil du tabe mange kunder.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 22:50
Dato: 04-03-2007 22:02:23 Forfatter: Kim Sand

Hej igen Søren

Glemte lige at nævne at 250 webhoteller er meget lidt på en server, medmindre den er meget lille. Ved ikke om det er servere du lejer dig ind på eller hvad det er, så kan det selvfølgeligt være en flok virtuelle servere eller noget cluster halløj. Men 250 weboteller af 9 kr. det er dæleme ikke mange penge om måneden, til at betale udgifter til en større server.

Bare fordi du laver et webhotel på 2000 MB på en server med 250 kunder, så behøver du ikke have 500GByte plads, det er de færreste kunder der overhovedet bruger mere end 50mb plads. Det er kun noget som kan bruges til at sælge, altså kan det kune bruges som salgstrick. For min skyld kunne du skrive 100GB plads, det ville måske sælge lidt mere, men kunderne ville i gennemsnit ikke bruge 0.1 % af den plads. Ubegrænsede email, FTP, osv er jo også bare salgstrick.

Fri trafik som i diskuterer er nok den sværeste størrelse, især da der helt sikkert er nogle kunder som vil tage det helt bogstaveligt, og virkelig udnytte det. Derfor SKAL der laves noget som kan redde dig fra den visse død. Men det kan du jo selv se i de forretningsbetingelserne hos de mange lavpris webhoteller. En helt ren linie, som fortæller kunderne hvor meget de må bruge ville være det bedste og mest ærlige, men der vil du tabe mange kunder.

Enig med Søren.
Vi (www.uk2.net) har 6-800 kunder på hver server, men lader det helt afhænge af load på serveren - og vort system sætter kunderne på den server som har lavest load. 10 kunder kan nemt æde alle resourcer på en server, hvor 1000 andre kunder kan køre med load  under 1. Antallet af kunder er derfor ikke den rigtige målestok, men sørg for at load kører lavt (max max 5.0)...

Og ja, som Søren skriver. Der er egentligt ikke noget i vejen med at sælge mere end du har (overselling kaldes det), men du skal altid altid altid sørge for at have ressourcerne til at give det du lover til dem der kan/vil bruge det. Ellers holder du ikke længe :)

9kr/mdr incl. telefon support er meget meget billigt. Du skal regne med at 18-20% ringer til dig hver måned. Et opkald tager i gennemsnit 8-9 minutter - og en god (rigtig rigtig god) supporter kan klare 30-40 opkald på en dag, hvis de er godt pakket. Så kan du selv regne på hvad det vil koste dig pr opkald. Der er squtte møj tilbaws til dig.

:)
d.

www.onapp.com

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)