Det kommer meget an på om din målgruppe er hr. og fru. jensen private side, som max. har 20 besøgende om dagen, eller om du ønsker at have webshops, jeg vil bestemt mene at de fleste af dem som driver webshops og portaler, vil have antal på, da man ellers efter 3 måneder, bliver nød til at skifte webhotel, fordi ens webshop eller portal "belaster serveren i urimelig høj grad" Når man f.eks. sprøger surftown erhverv, om man må bruge 100 GB siger de : så længe ressourceforbruget ikke er til gene for de andre kunder, må man bruge alt det trafik man vil, du kan læse om vores forbehold i forbindelse med vores fritrafik i vores betingelser... men hvornår er man til gene ?? Derfor vælger jeg som sagt aldrig webhoteller, som tilbyder mig ubegrænset.. for det er ALDRIG ubegrænset. Det er selvfølgelig bare min mening, så må du jo selv bestemme om du vil tage det med i dine overvejelser eller ej. |
Hvad vil du give for webhotel
Det rigtigt, men der er jo forskellig meninger heldigvis. Ja det korrekt, de webhoteller der bruger for "meget" trafik vil blive lukket, hvilket også vil stå i betingelserne. Men ja, jeg er meget åben for nye ideer? hvad sælger bedst? At man realt skriver ubegrænset eller mængden på trafik man må HAVE. Mvh Søren Høvring |
-- Man kan hvad man vil!
Igen kommer det også an på hardwaren i serveren, og hvor stor mængden på kunder der er sat ind, jeg har hørt hvad eksempel b-one har og web10, de er oppe omkring 1000 kunder PR. server. Jeg vil max gå med til 250 stykker hvilket i mit tilfælde også er meget. Jeg vil skabe kvalitet, hvilket mine kunder også kommer til at kunne mærke. Ja, det jo netop det man skal tænke over. Selvfølgelig har jeg haft det i mine overvejelser, der er mange ting man kan gøre, man kan lave enkeltløsninger osv. til erhverv og privat personer, men det skal helst være en pakke alle kan benytte sig af. Sidder med tanken om at man evt. til erhverv kunne vælge fast mængde trafik / ubegrænset. Der er stor overvejelse, ved produktet for der er så mange ting man kan gøre. Derfor forsøger jeg at forhøre mig her om, bla. hvordan I synes man burde gøre tingene. |
-- Man kan hvad man vil!
Det er jo ikke et spørgsmål om hvad der sælger bedst, men om hvad der bedst beskriver det produkt kunden køber. Det må gerne være formuleret så attraktivt som muligt, men bør da være faktuelt korrekt - så hvis du lukker for kontoen, hvis et site trækker for meget trafik, så er det da misvisende at skrive "ubegrænset trafik". Mvh. Joachim |
Mvh. Joachim Lykke Andersen
Nu behøver jeg jo ikke og gøre det samme som de gør, men min erfaring er at der er ca. 20 % flere kunder hvis du skriver ubegrænset end hvis du skriver med trafik. Så må man jo vælge om man vil have de 20 % mere med. |
-- Man kan hvad man vil!
b-one(one.com) gør det, hvilket gør at utrolig mange af deres kunder forlader dem inden for et år, enten fordi de oplever den utrolig dårlige support, eller fordi One simpelthen lukker deres webhotel når deres kunder får succes. De kan tillade sig det fordi de har så voldsomt mange kunder, det kan du ikke som ny på markedet. Jeg går ikke ud fra du har afsat et par millioner til markedsføring, og dermed vil dårlig omtale rundt omkring på nettet tage livet af dig. Lær af andres fejl, og spil dog istedet med åbne kort istedet for at oversælge dit produkt. Det får du intet godt ud af i længden ( min mening) |
Folk der ikke har forstand på hvor lidt en normal hjemmeside trækker vil måske blive bange for at se en grænse på eks. 50 GB - hvilket jo er trist når kun 0,001% sikkert rammer loftet. Derfor tror jeg det er et minus at skrive grænse fremfor ubegrænset, selv om at det måske er mere korrekt at skrive det andet. Men sætter man grænsen så ingen faktisk rammer den eks. 50 eller 100GB, så må det jo betegnes for ubegrænset trafik. Så skriver man i betingelserne at rammer man dette loft, så vil man blive opsagt og pengene betales tilbage for at slippe for dårlig omtale netop omkring dette... Ellers laves en aftales om betaling. |
Så er det mest rigtige nok at skrive det, selvom det ikke er rigtigt. Det ville give mening at skrive "begrænsningen" hvis det var erhverv fordi det er oplagt at de vil have en shop som skal have en del besøgende. Mange private har en side bare for at vise vennerne den. :) |
-- Man kan hvad man vil!
Jeg skal dog lige sige, at jeg ikke mener at man skal skrive forkerte informationer på ens website, det skal være det mest korrekte. Hvilket jeg mener at ubegrænset kan være hvis man har en grænse der er så stor at den kun vil kunne ramme meget få ud af mange tusinde kunder. Dog mener jeg ikke at private er de "hellige" omkring trafik, de smider ofte en masse billeder, chat m.v. på deres webhoteller som kan trække mere om ikke så meget som en webshop. Det er jo ikke kun antal besøgende der bestemmer hvor meget trafik man trækker, men mere om folk har kunne komprimere deres billeder, hvor private nok ikke tænker på det, men erhverv gør da folk jo helst ikke skal vente år på at købe ind. |
|