Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldopkrævning efterfølgende?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Jeg har i forbindelse med et skoleprojekt skulle bestille nogle varer hjem.

Jeg bestilte fra to leverandører i USA hvor den ene (SparkFun) tidligere havde leveret varer til mig.

Nu har jeg ventet pakkerne et stykke tid, og fik i Fredags et brev fra PostDanmark. Heri står, at de har en pakke til mig - som jeg skal betale for.

Der er tale om Importmoms og Importgebyr inkl. moms på i alt 210 kr.

Nu ligger det sådan, at jeg har bestilt varer for samlet set 500 kr. hvilket i forvejen var 200 kr. over det af skolen stillede budget - ja, ambitiøsitet koster.

Jeg har ikke tidligere fået en sådan opkrævning, og regner derfor med at det er den anden leverandør (ikke SparkFun) som jeg skal betale import for. Men jeg lagde kun 150 kr. inkl. levering hos dem. Og nu skal jeg betale stort set det samme i importafgift SOM JEG ALDRIG ER BLEVET INFORMERET OM?

Jeg synes det er for dårligt, at jeg uvidende nu bliver opkrævet et så relativt stort beløb.

Desuden kan jeg ikke finde ud af hvad det er for en pakke jeg har modtaget - der står nemlig på denne forsendelsesseddel fra PostDanmark, at afsenderen er "Internationalt Postcenter" fra USA.

Er der nogen som har erfaringer med dette? Hvad ville i gøre?

God søndag til alle.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:32

Sune:

Jeg har ikke tidligere fået en sådan opkrævning, og regner derfor med at det er den anden leverandør (ikke SparkFun) som jeg skal betale import for. Men jeg lagde kun 150 kr. inkl. levering hos dem. Og nu skal jeg betale stort set det samme i importafgift SOM JEG ALDRIG ER BLEVET INFORMERET OM?

Nu er det ik sælger, som har ansvar for at informere dig om importreglerne, men derimod dig selv... Så du kommer ik særlig langt ved, at bebrejde sælger...

Jeg er ved at skrive en artikel om told, moms og toldgebyr... Der finder du helt sikkert svar på alle dine spørgsmål, selvom den endnu ik er færdig ;D

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:32

Det er ganske normalt, at der skal betales importmoms/told når du importerer varer udenfor EU - og det er så Post Danmark der opkræver dette hos dig, når du importerer som privatperson.

Så at du ikke er blevet informeret omkring dette er vist hverken butikken eller Post Danmarks skyld.

Så du er nødt til at betale for at få pakken udleveret.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 13:38

Husk at post danmark også skal have et fortoldningsgebyr på mellem 165 og 200 kr. så vidt jeg husker.

Men ja, det handler om at alt udefra jo skal fortoldes når det importeres, og har du købt noget, som en anden handlende i EU har en forhandlingsaftale med,  kan du meget vel ryge i fælden med antidumping told.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:41

Michelle:

Men ja, det handler om at alt udefra jo skal fortoldes når det importeres, og har du købt noget, som en anden handlende i EU har en forhandlingsaftale med,  kan du meget vel ryge i fælden med antidumping told.

Det er så ik helt sandt... Det er først, når du køber for over 1150 kr inkl porto, at du skal betale told... Og alt under 80 kr inkl porto slipper for både moms og toldgebyr...

Og antidumping told er noget helt andet, end det trådstarter er udsat for her...

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 13:50
Så hvem end der har fundet på at jeg skal have denne regning ved også hvor meget værdi der er i pakken?

Skal jeg så også regne med endnu en regning på ~200 kr. når jeg får min anden pakke bestilt i USA?

Jeg forstår blot ikke helt - jeg har jo købt for ca. 300 kr. hos SparkFun før og blev ikke belemret med told.

Nu jeg husker nærmere købte jeg også tidligere for 6x 200 kr., hvor 3 af pakkerne blev forsinket pga af told, men jeg skulle aldrig betale en øre?

Det virker da helt utroligt, at når jeg i rollen som privatperson bestiller varer til et skoleprojekt skal være meget opmærksom på, om jeg bestiller fra USA og i så fald skal undersøge en masse toldregler? Jeg leger jo ikke ligefrem importør, da det bare er nogle små varer til privat brug.

Det har godt nok været en dyr omgang hvis der kommer endnu en regning på 210 kr. - og jeg så har betalt i alt 900 kr. for 15 små elkomponenter.
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 13:56

Som fashionseller siger kan jeg hoppe rundt i reglerne om antidumping told ja, men fakta er at alt som importeres over 150 kr. som privat person skal svares afgifter af. Og så kommer der et ekstra fortoldningsgebyr for postdanmark ud over.

Du kan have været heldig, at din pakke ikke har været udtaget  til kontrol. De kan jo have så travlt at de lader pakker passere. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:01

Sune:
Så hvem end der har fundet på at jeg skal have denne regning ved også hvor meget værdi der er i pakken?

De kan se værdien på den faktura, som der ligger i pakken...

Sune:

Skal jeg så også regne med endnu en regning på ~200 kr. når jeg får min anden pakke bestilt i USA?

Bliver den taget i tolden, så JA!

Sune:

Jeg forstår blot ikke helt - jeg har jo købt for ca. 300 kr. hos SparkFun før og blev ikke belemret med told.

Nu jeg husker nærmere købte jeg også tidligere for 6x 200 kr., hvor 3 af pakkerne blev forsinket pga af told, men jeg skulle aldrig betale en øre?

Du har bare været heldig, at dine pakker er sluppet igennem tolden...

Sune:

Det virker da helt utroligt, at når jeg i rollen som privatperson bestiller varer til et skoleprojekt skal være meget opmærksom på, om jeg bestiller fra USA og i så fald skal undersøge en masse toldregler? Jeg leger jo ikke ligefrem importør, da det bare er nogle små varer til privat brug.

Det har godt nok været en dyr omgang hvis der kommer endnu en regning på 210 kr. - og jeg så har betalt i alt 900 kr. for 15 små elkomponenter.

Nu er reglerne lavet imod privatpersoner, så der er ik det store at klage over...

Reglerne er, som de er, fordi man vil mindske importen fra lande udenfor EU... Derfor kan det typisk heller ik betale sig, at handle i f.eks USA...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:04

Michelle:

Som fashionseller siger kan jeg hoppe rundt i reglerne om antidumping told ja, men fakta er at alt som importeres over 150 kr. som privat person skal svares afgifter af. Og så kommer der et ekstra fortoldningsgebyr for postdanmark ud over.

Alt over 80 kr inkl porto skal der svares moms af + et toldgebyr...

Alt over 1150 kr inkl porto skal der svares told + moms + et toldgebyr...

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 14:04
Åbner de virkelige sådan nogle små pakker? :-)

Så har jeg da lært noget nyt.

Tak til alle for indlæggende.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)