Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgivelse af bog

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Jeg ville helt sikkert selv udgive den,

Du kan enda i Adobe''s nye version få dit helt eget ebook publiceringssystem med DRM så den ikke kan kopieres. Mht. markedsføring så har det virket rigtig godt for en række af vores forlagskunder at vedlægge bogen som bladreformat til gennemlæsning hos boghandlere, forlag osv. Ved at det er lidt salgssnak fra min side, men det har virket rigtig godt for vores kunder både til gennemlæsning, PR og markedsføring generelt.

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:08
Igen, tak for alle de gode input!

Jeg har regnet lidt på det og det lader til at jeg kan få lavet bogen hos bod.dk for under 10.000,- inkl. layout, registrering hos boghandlere, etc., og så kan jeg samtidigt købe eksemplarer til et relativt beskedent beløb.

Samtidigt slipper jeg for al bøvlet selv, så jeg er nok ret lun på den løsning, da jeg gerne vil have bogen ud nu.

Mht. markedsføringen er det vel begrænset hvad de mindre forlag laver?

God weekend!

Mvh.

Thomas :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:35
Nu har jeg arbejdet 6 år i bogbranchen - bl.a. som marketinchef hos Bog & idé, stifter af eForlag.dk m.m. - og senest på et reklamebureau som havde to af kæderne som kunder. Har også udgivet et par bøger. Og jeg vil helt klart IKKE anbefale selv at udgive bogen.
Det er korrekt, at du selv vil kunne stå for PR og marketing samt finde en trykpartner, og hvis du orker det, kan du da også gå i gang med at få den eksponeret hos boghandlere, online samt sælge ind til indkøbsafdelinger etc. Men der er en grund til, at der findes forlag. Bl.a.:
- kompetente redaktører (som ved hvad der sælger og kan give dig den kritik, som familie og gode venner ikke kan)
- salgschefer (som kender de indkøbere, man skal kende, og sikrer din bog eksponering i katalogerne fra boghandlerkæderne m.m. - og de sælger bøger skulle jeg hilse og sige!)
- PR-folk (som sparer dig den udgift og som snakker med redaktionerne hver dag om nye titler).

Derudover findes der jo forlag, som tænker i co-financing - f.eks. Peoples Press. Hvor du selv bærer en del af risikoen. Og endelig så er et kendt forlag også en blåstempling i forhold til biblioteker etc., som alene vil gøre, at din bog købes mere flittigt ind disse steder - og det er der også penge, foredrag etc. i. Så min holdning er generelt den (der er ALTID undtagelser), at har forlagene vurderet, at bogen ikke er god nok, så tager de som regel ikke helt fejl.

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 12:34
Der var et mindre forlag som var interesseret, men de nølede meget med det, og nu vil jeg gerne have den ud.

Jeg talte på et tidspunkt med Peoples Press og de sagde at man enten skulle være kendt eller have en virkelig unik bog. De nævnte dog ikke noget om co-finansiering?

Jeg vil som sagt meget gerne have den ud nu, så jeg kan forestille mig at jeg udgiver den med bod.dk og så ser hvad der sker. Der vil nok komme et par anmeldelser af den, og vil evt. selv prøve at markedsføre den lidt, og viser det sig at der er interesse for den, kunne man så ikke forestille sig at de store forlag evt. kunne blive interesserede?

Mvh.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 08:54
Hej Thomas

Det er - som andre også skriver - ret nemt at lave sit eget forlag, og jeg synes det er værd at springe ud i hvis man tror på sin ide! Og måske nøjes du ikke med at skrive den ene bog?

Hvis du vælger at bruge en distributør i stedet for at lave det hele selv, vil jeg anbefale Nordisk Bog Center. De er billigere end DBK, og har i øvrigt en forlagskonsulent, Leif Jochimsen, som er en kæmpehjælp når man ikke aner hvad det er man har med at gøre (ved ikke om DBK har en tilsvarende person, men ved henvendelse til dem, fik jeg bare en stak papirer tilsendt).  Hans kontaktnr. står på deres hjemmeside http://www.nordisk-bog-center.dk

Det Ukendtes boghandel tilbyder i øvrigt også distribution, men så vidt jeg kan forstå på deres hjemmeside, kommer de kun rundt til de spirituelle boghandlere, og det var for begrænset til mig, så derfor valgte jeg et "almindeligt" distributionscenter. Og sørme om ikke de spirituelle boghandlere har fundet min bog alligevel.

Til sidst må jeg lige erklære mig fuldstændig enig i at en pressemeddelelse er vigtig! Jeg kan tydeligt se at jeg sælger flere bøger i de områder hvor min bog har været nævnt i en lokalavis.

Mange hilsner
Anja

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 15:11
Hej Anja

Tak for det!

Ja, som det fremgår hopper jeg lidt mellem selv at skulle udgive den og så få bod til det.

Har faktisk manuskriptet helt færdigt nu og har også lavet en forside, så egentligt er det eneste jeg skal bruge bod til, at få et isbn-nr, få den listet hos boghandlerne (inkl. online med billede) og til tryk.

Det er desuden ikke en fantastisk hjertelig betjening jeg har fået hos dem.

Min bog er på omkring 160 sider (ingen farver). Nogen der kender et trykkeri omkring København, der vil kunne lave dem relativt billigt?

Jeg prøver lige at ringe til ham Leif. Ved du om de også får den listet hos biblioteker og online-butikker, etc.?

Så hvis det skal skæres ud i pap, så kunne fremgangsmåden være således:

1. Få oprettet firma.

2. Bliv registreret som forlag hos ISBN.

3. Få ISBN-nr.

4. Få bogen trykt i et eller andet oplag.

5. Få distributionsaftale med NBC.

6. Markedsføring.

Er det helt skævt?

Mvh.

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 15:22
Vil det egentligt være nødvendigt at blive registreret som virksomhed?

Mvh.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 02:55
Dato: 12-03-2007 15:11:10
Forfatter: ThomasT

Min bog er på omkring 160 sider (ingen farver). Nogen der kender et trykkeri omkring København, der vil kunne lave dem relativt billigt?

Jeg har brugt ScandBook i Sverige via Nørhaven. Der fik jeg min hardcover-bog til ca. 24 kr. pr. stk. inkl. sats ved 1000 eksemplarer. (Aner ikke om det er billigt, men kvaliteten er god, og jeg er tilfreds )

Jeg prøver lige at ringe til ham Leif. Ved du om de også får den listet hos biblioteker og online-butikker, etc.?

Det gør de.

Så hvis det skal skæres ud i pap, så kunne fremgangsmåden være således:

1. Få oprettet firma.

2. Bliv registreret som forlag hos ISBN.

3. Få ISBN-nr.

4. Få bogen trykt i et eller andet oplag.

5. Få distributionsaftale med NBC.

6. Markedsføring.

Er det helt skævt?

Det lyder fuldstændig rigtigt. Det er ikke nødvendigt at registrere sig som virksomhed, vil jeg mene (med mindre du forventer en omsætning på over 25.000 om året), men jeg synes det er praktisk.

~
Anja

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 02:57
Suk... quoting gik da helt galt... håber man kan se/gætte hvad der er mit og dit...

Anja

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 08:24
Er der nogen, som kan fortælle hvor mange procent boghandlere typisk vil have i provision for at sælge ens bog (salgspris 100 -150 kr.).

mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)