Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgivelse af bog

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har skrevet en bog om selvudvikling med en del udspring i asiatisk filosofi.
Det er jo ikke det letteste at få en aftale med de store forlag, så har overvejet en løsning som www.bod.dk. Er der nogen der har erfaring med dem?
Som jeg ser det gør de følgende:
- Layout

- Trykker bogen

- Får skaffet ISBN-nr. og sendt pligteksemplar til Det Kongelige Bibliotek
- Får den listet i boghandlernes fælles indkøbsdatabase og hos online-boghandlere

Er der nogen der har erfaring med selv at gøre ovenstående? Det ville jo nok kunne spare en en masse penge.

Tak for det og god weekend!

Mvh.

Thomas :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:09
Jeg overvejede en tilsvarende løsning, da jeg startede på Franciskanerserien men besluttede mig til at lade være, fordi

1. Jeg havde besluttet mig for et format som netop ikke var standard

2. Jeg skal have lavet 12 bøger på 2 år (er i gang med den syvende lige netop nu)

3. Jeg har en kontakt, som kunne hjælpe mig med alt det praktisk omkring registrering, IBSN-numre osv.

4. Jeg vil gerne have meget stor indflydelse på layoutet

Hvis jeg kun skulle udgive en enkelt bog, ville jeg ikke mene, at det var ulejligheden værd at sætte mig ind i alle de ovenstående ting, og så virker bod.dk som et rigtig godt bud. Hvis man tjekker priserne ud på de ekstra bøger, man selv vil have (til eget videresalg osv.) er det ikke dyrt. Det er også muligt, at de får solgt flere bøger gennem boghandleren, end du ellers ville gøre. Jeg har kun solgt meget få gennem boghandlere, hvorimod bibliotekerne er relativt flinke til at købe, uden at jeg har gjort noget særligt for at reklamere for bøgerne overfor biblioteker.

Jeg synes dog der er tvivl om forsiden: Hvordan bliver den designet og hvad er med i prisen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:29
Det er ikke det mindste svært.

Jeg har kun udgivet en enkelt bog (endnu), men kan nikke genkendende til Anettes erfaringer med boghandlere og biblioteker.

Men som sagt kan du sagtens selv stifte og drive et forlag. Du kan læse alt, hvad du har brug for på www.isbn.dk. Hvis du har brug for hjælp, er du meget velkommen til at ringe.

mvh Hans

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 17:55
Tak for svarene!

Ved I hvordan det fungerer med at blive registreret i boghandlernes indkøbssystem og hvordan man evt. giver dem besked om at nu er der en ny spændende bog.

Ellers nogen gode ideer til promovering af en bog?

Tror godt at jeg kunne være forfalden til www.bod.dk, da jeg så ikke skal tænke så meget på udgivelse, etc., og som det også bliver sagt så kan jeg købe til eget salg relativt billigt.

Skal også have noget assistance med layoutet.

Mvh.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:57
Dato: 26-02-2007 17:55:09 Forfatter: ThomasT
Ved I hvordan det fungerer med at blive registreret i boghandlernes indkøbssystem

og hvordan man evt. giver dem besked om at nu er der en ny spændende bog.

Dette ville jeg gribe an med en pressemeddelelse, som gerne kunne krydres med en event, der var relevant i forhold til bogens indhold. Desuden ville jeg, hvis det var praktisk muligt udsende direct mail til hele målgruppen.

Jeg har netop i dag afsendt en bog til én som kunne huske, at hun havde læst om den i Landbrugsavisen for et års tid siden. Hun kontaktede derefter den journalist, som havde skrevet min pressemeddelelse af. Journalisten ringede til mig og formidlede kontakten. Den slags insisterende kunder skulle man have nogle flere af. Nå men  en pressemeddelelse er i hvert fald en god investering.

Skal også have noget assistance med layoutet.

Bare ring 9787 9898 - så ta''r vi en snak om det.

mvh Hans

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 09:52

Alle tiders, tak!

Jeg kender et par grafikere, der kam hjælpe med layoutet, men tak for tilbuddet.

Kan det passe at det er fra Ugefortegnelsen fra DBC at boghandlerne får deres info? Altså, kommer man med i Ugefortegnelsen, så kommer man i boghandlernes indkøbssystem?
Gælder det også online-boghandlerne, som saxo, etc.? Hvad med billede af cover, beskrivelse, etc. til disse?

Ellers nogen gode ideer til at markedsføre den overfor boghandlerne?

Mvh.

Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:14
Hej Thomas.

Jeg har en kammerat som laver mange layouts til bøger. Han kører det freelance igennem forlaget Mellemgaard.

Hvis du har svært ved at komme igennem til forlagene, så prøv at ring til dem. Spørg efter Kaj Sørensen. Find tlf. nr. på mellemgaard.dk

Jeg kender ham ikke, men sig du har fået nr. igennem Kim Laustrup, så skulle han være lydhør.

Mener det er ham der beslutter hvilke nye bøger de satser på.

Det er Kim der har lavet mange af de layouts du ser på hjemmesiden.

Det koster jo ikke noget at spørge.

Håber det kan bruges.

Ulrik Max

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:48
Hej Thomas   

For at få bogen registret hos boghandlerne skal du have fat i Bibi-redektionen (Bibi er navnet på det søgesystem boghandlerne pt. bruger) Kontakt Den danske boghandlerforening på: E-mail: ddb@bogpost.dk · Telefon 32 54 22 55
De er nogle super søde mennesker der sidder der ind, og de er klar til at hjælpe dig med det meste. De kan også hjælpe med at kontakt til boghandlerne - men pas på med at sende for mange mails. Man bliver lidt træt når man for 5. gang i den samme uge, får den samme mail fra det samme forlag.

Online-boghandlerne trækker alle deres info fra Bibi.

Ta´ evt. bogen under armen når den er blevet trykt og gå ud og aktiv opsøg boghandlerne i dit nærområd. De fleste boghandler vil gerne hjælpe nye bøger på vej, hvis man er indstilte på at lave komisionsaftaler (boghandlerne har din bog i x-tid og efter den tid afregne I for de solgte og du får evt. usolgt eks. med igen) Jeg har lavet en del aftaler med nye forlag på den måde i mine snart 11 år som boghandler.

Med den type bog, du planlæger vil jeg prøve at kontakte: Det ukendtes boghandle Tlf. 3313 3701 E-mail: dub@detukendtes.dk  De har også et forlag tilknytet. (og nej jeg er ikke ansat der)

Held og lykke med din bog. Det vil glæde mig at sælge din bog en dag :-)

Med venlig hilsen

Bogormen

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 15:05
Tak for alle de rigtig, rigtig gode input.

Jeg har efterhånden fået det indtryk at jeg næsten ligeså godt selv kan udgive den, fremfor at betale for at få sådan nogle som bod.dk til det, da de jo ikke laver noget markedsføring for bogen (med mindre man også betaler for det)?

Vil I mene at det er helt skævt?

Mvh.

Tilmeldt 26. Jul 05
Skrevet kl. 16:07
Er det ikke også rigtigt forstået at det er begrænset hvor meget marketing der bliver lavet, hvis bogen udgives med et af de mindre forlag?

Mvh.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)