Hej Jeg har skrevet en bog om selvudvikling med en del udspring i asiatisk filosofi. Det er jo ikke det letteste at få en aftale med de store forlag, så har overvejet en løsning som www.bod.dk. Er der nogen der har erfaring med dem? Som jeg ser det gør de følgende: - Layout - Trykker bogen - Får skaffet ISBN-nr. og sendt pligteksemplar til Det Kongelige Bibliotek - Får den listet i boghandlernes fælles indkøbsdatabase og hos online-boghandlere Er der nogen der har erfaring med selv at gøre ovenstående? Det ville jo nok kunne spare en en masse penge. Tak for det og god weekend! Mvh. Thomas :) |
Jeg overvejede en tilsvarende løsning, da jeg startede på Franciskanerserien men besluttede mig til at lade være, fordi
1. Jeg havde besluttet mig for et format som netop ikke var standard
2. Jeg skal have lavet 12 bøger på 2 år (er i gang med den syvende lige netop nu)
3. Jeg har en kontakt, som kunne hjælpe mig med alt det praktisk omkring registrering, IBSN-numre osv.
4. Jeg vil gerne have meget stor indflydelse på layoutet
Hvis jeg kun skulle udgive en enkelt bog, ville jeg ikke mene, at det var ulejligheden værd at sætte mig ind i alle de ovenstående ting, og så virker bod.dk som et rigtig godt bud. Hvis man tjekker priserne ud på de ekstra bøger, man selv vil have (til eget videresalg osv.) er det ikke dyrt. Det er også muligt, at de får solgt flere bøger gennem boghandleren, end du ellers ville gøre. Jeg har kun solgt meget få gennem boghandlere, hvorimod bibliotekerne er relativt flinke til at købe, uden at jeg har gjort noget særligt for at reklamere for bøgerne overfor biblioteker.
Jeg synes dog der er tvivl om forsiden: Hvordan bliver den designet og hvad er med i prisen.