Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smiley Ordning

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad syntes i om den?

God eller skidt?

hav denne her i menté

DET KOSTER CA. 4600 kr.

SÅ HAR DU 4 GLADE Smileys igen!!!

kan man så som forbruger være tryk(G)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:26
Prøv forklar lidt mere, lige nu forstår jeg ikke din påstand?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 19:30
Hej Martin!

Lad os sige en restauration lige har haft besøg af fødevare direktoratets kontrollører!!

Og de fik denne gang en MEGET SUR smiley..

Så kan restaurationen bestille endnu et kontrol besøg. DOG MOD BETALING, ca 1000 - 1200 kr.

Det gør restaurationen 4 gange = FYLDT UD MED GLADE SMILEY IGEN!!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:33
Men for at få en glad smiley kræver det vel også at de har strammet op på de ting de har gjort noget ved? Ergo så er det jo også fint de får en smiley?

Btw. er det muligt at bestille et nyt tjek lige efter? eller skal der gå x antal uger/måneder.?

Gennerelt synes jeg smileyordningen er en okay løsning, det gør at en del har strammet en smule op fordi de kommer og tjekker, selvfølgelig vil der være nogle der udnytter der og alligevel opbevarer ting forkert mm. Men i det store hele tror jeg det har hjulpet på branchen i forhold til hvis løsningen slet ikke havde været der.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 01:12
Dato: 24-02-2007 19:33:26 Forfatter: Martin Tygsen
Men for at få en glad smiley kræver det vel også at de har strammet op på de ting de har gjort noget ved? Ergo så er det jo også fint de får en smiley?

Btw. er det muligt at bestille et nyt tjek lige efter? eller skal der gå x antal uger/måneder.?

Gennerelt synes jeg smileyordningen er en okay løsning, det gør at en del har strammet en smule op fordi de kommer og tjekker, selvfølgelig vil der være nogle der udnytter der og alligevel opbevarer ting forkert mm. Men i det store hele tror jeg det har hjulpet på branchen i forhold til hvis løsningen slet ikke havde været der.

Hej Martin og Jens

Det er rigtigt at der kan bestilles en nyt kontrol hvis man dumper i et eller andet, men det vil jo alt andet lige give samme resultat hvis der ikke er gjort noget ved fejlen.

Men hvis man har bestilt et ekstra kontrol besøg til at rette en fejl, som også kan være af administrativ art, viser  man også at man tager det seriøst. Der står også på kontrol rapporten hvilke områder der eventuelt hænger og trækker ned.

Jeg kan så som tidliger restaurantchef oplyse om at de fleste læser den på vej ud......... Smart ikk (hvis de læser den)

Hvor mange her læser den inden de spiser ?

Om det kan bestilles straks ved jeg faktisk ikke men det mener jeg, men hvis der er noget der gør man fik en sur skulle man måske starte med at bestille en håndværker (knækkede fliser, køleskabe der ikke køler), gøre ordentligt rent, få lavet egenkontrol, få styr på den uddannelse status der skal være eller hvad de nu har påpeget.

Mvh.

Thomas

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:09
Dato: 24-02-2007 04:04:20 Forfatter:Jens Lykke Nielsen

Hvad syntes i om den?

God eller skidt?

hav denne her i menté

DET KOSTER CA. 4600 kr.

kan man så som forbruger være tryk(G)

Hvis man driver en virksomhed der sælger fødevare er de 4600 kr. vel ikke det store problem , og 4600 kr. koster det jo også kun hvis der har været et problem på et tidspunkt, jeg er nu personligt meget tilfreds med smiley ordningen, så slipper jeg for at spise de steder hvor der er ,, og derved undgår en maveforgiftning.. så jeg er sådan set meget tilfreds med den, dog tror jeg godt de kunne sætte kravende endnu højere for at få et  ,, når man ser nogle af de steder der har , kan man godt blive forbløffet, (typisk pizza steder, deres "køkken" ser bestemt ikke altid rent ud)

PS. jeg syntes ofte de hænger så man ikke kan se dem.. det er jo nok med vilje, eller også kan man se dem, men ikke læse teksten.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:40
Dato: 24-02-2007 04:04:20
Forfatter:Jens Lykke Nielsen
DET KOSTER CA. 4600 kr.

Er det noget du har dokumentation for sker i praksis? Tror næppe fødevareregionen vil acceptere at du med det formål bestiller 4 tilsyn på en uge...
Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:41

PS. jeg syntes ofte de hænger så man ikke kan se dem.. det er jo nok med vilje, eller også kan man se dem, men ikke læse teksten.

Det er et krav den hænger synligt for forbrugeren, ellers koster det - så vidt jeg husker - 5.000 kr. samt en sur smiley.

I øvrigt kan du finde alle rapporter på http://smiley.fdir.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:40
Dato: 25-02-2007 17:41:20 Forfatter: Michael Kjærsgård

Det er et krav den hænger synligt for forbrugeren, ellers koster det - så vidt jeg husker - 5.000 kr. samt en sur smiley.

I øvrigt kan du finde alle rapporter på http://smiley.fdir.dk

jeg ved skam godt det er et krav, men hvad hjælper det, når det ikke er et krav som bliver overholdt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:52
I stedet for at se så meget på de der Smileys, bruger jeg som regel et godt tip som jeg fik af en top-kok fra New York i bogen "Kitchen Confidential" (en virkelig underholdende bog!) - tjek toiletterne! Det er MEGET lettere at gøre toiletter rent end et køkken, så hvis de ikke engang kan holde toiletterne rene, så forestil dig hvordan køkkenet ser ud :)
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)