Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål Angående Start af enkelmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogle kan hjælpe med mit problem.

Jeg vil gerne starte et Murerfirma (enkeltmandvirksomhed) spørgsmålene er

jeg er stadigvæk ansat i et murerfirma og vil være det, men hvis jeg blev momsregisteret og stadigvæk er lønmodtager vil der så ske ændringer med min skatte fradrag og procent.

selvom mit nye firmas indkomst siger 0 kr

se det sådan her kære venner, jeg starter et firma op annoncere mit firma og venter på noget arbejde til mit firma, imens jeg stadigvæk arbejder hos min arbejdsgiver, vil der være nogle økonomiske tab for min side af, såsom fradrag eller højere i skat.

mit andet spørsmål. kan man stadigvæk være medlem af en akasse eller ikke, og hvordan forgår det.

Håber noogle kan hjælpe mig.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej..

a-kasse kan du sagtens stadig stå i. Om det er klogest at blive hvor du er eller skifte over i en anden skal jeg ikke gøre mig klog på inden for dit område.

Spørgsmålet til hvorvidt du kan starte op og fortsat være lønmodtager, er vel mest af alt et ? om hvad din chef siger til det. Arbejder du indenfor murerfaget nu? Så kunne man jo tænke at han ville være bekymret for om du var der for at "fiske" hans kunder... Så dette må du lige have på plads først..

Det ændrer mig bekendt ikke noget ved hvor meget du skal betale i skat. Du skal betale skat af din indtjening/overskud, og det må jo give det samme i den sidste ende ... fordelen ved at oprette firma er vel at du kan trække de ting fra som du skal bruge i din virksomhed...

Mvh Jannie

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)