Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Business angel søger kunder!!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

[/QUOTE]

"Det må være dejligt at skrive 'bare' om penge.. Det er dejligt at der da er nogle iværksættere der kan skaffe nok af dem.
Men sådan er det ikke alle der har det, jeg kunne f.eks. ikke låne en femøre der jeg startede op i sin tid. Så for mig havde afgivelse af 51 % været en yderst fin løsning.
Btw. Så husk at hvis du låner penge i banken, så hæfter du næsten altid for dem personligt og det er ikke altid rart.
Pointen er at alle er forskellige, fordi i er født med en sølvske i munden, betyder ikke at alle har det sådan.
Dbh Martin"

Men hvis det var sket Martin så er det ikke 100% sikkert at du have haft dit firma mere og, at du ville være hvor du er idag.
Istedet gik du den lange (svære?) vej og har stadig kontrollen over dit firma. Det har sikkert været en meget hård kamp. Men jeg forestiller mig, at det har givet dig en bonus.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:16
Det kommer vel meget an på hvad ens formål er med at drive virksomhed. Vil man have et imperium der kan gå videre til næste generation er mindre end 51% nok ikke det fede. Ønsker man derimod at bygge et firma op og sælge det med stor profit kan jeg sagtens se at de tkan være profitabelt at sige ja tak til 49% eller mindre. Som Martin siger, uden en krone på lommen er det sgu op ad bakke, og man får ikke meget banklån hvis man ikke kan stille sikkerhed.

Hvor banker har et loft over hvor meget de kan tjene på et lån er det ikke noget øvre loft over indtjening for en venture kapitalist. Derfor mener jeg ikke det er naivt at gå til disse hvis bankerne siger nej. Thomas, kan du uddybe hvorfor dette er naivt?

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:42
Jesper, jeg har ikke sagt det er naivt at gå til/anvende venturekapital.

Mvh Thomas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:56
Jeg tror ikke i har læst hvad manden skriver. Han vil komme med penge, bestyrelse og diverse anden hjælp. Undskyld jeg siger det, men ideer er snot, god ledelse og penge er guld. Ideer er der rigeligt af, det er de andre ting der altid mangler.
Er man selv en super leder, man har en super ide og en god aftale med banke og deril masser af tid, så er det klart at man skal gå selv. Men er man en lille iværksætter med en god ide og mangler resten, så er 51 % sgu billigt..

Dbh Martin

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 19:18
Jeg er også en smule skeptisk... men dermed ikke sagt at man ikke ændrer mening en dag. En fordeling på 49-51 lyder mere rimeligt så man derved føler man stadig har "bukserne på" :) Kunne man ikke indgå en aftale om at investorerne eks. får en større del af overskuddet el. lign. mod at iværksætteren beholder sine procenter... Jeg har nu heller ikke meget forstand på det, men overvejer da mange forskellige muligheder da jeg har et par software idéer der kommer til at koste mange penge... penge jeg selvfølgelig ikke har!

Min skepsis ligger i at min far byggede et godt og solidt vagtselskab op i 70-80erne... solgte så ud til en stor svensk virksomhed i slutningen af 90erne som netop lovede ham en fortsat stilling i firmaet... det var trods alt næsten 20 års hårdt arbejde og bare 2 måneder efter kontrakten fyrede de ham. Det blev til 10 års retsag som endte med at give min far medhold og en lille erstatning... men hvad hjælper det når han så står som arbejdsløs og har mistet sit "barn"!!

Ja - sådan kan det gå.

Jeg synes dog alligevel at at det lyder som et godt projekt bortset fra %fordelingen :)

Held og lykke Flemming

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:48
Hellere 49 % af noget stort end 100 % af ingenting. Jeg mener også klart at dette er projektspecifikt, hvis du skal bruge småpenge så lån dem i banken. Endvidere er alt jo til forhandling, man kan jo skrue det sammen med optioner eller warrants, så ens andel øges over tid hvis det går godt.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:34
Kender i den i folkeskolen/gymnasiet som forlod den skriftlige eksamen efter 30min. og sagde hold op hvor var det nemt?

95% garanti for han aldrig forstod opgaven. Og ditto er efter min mening det der kan ske for mange der har travlt med at nedgøre et for nogen generøst tilbud.

Jeg har selv prøvet i år 2000, at få at vide, at vi havde mere end 2 computere, så vi var dermed en IT-virksomhed, og selvom vi dengang omsatte for nogle få mio. så  ville folk ikke røre os med en ildtang.Vi måtte derfor drive vor virksomhed på godt købmandskab.....undervejs har vi da også takket nej til indtil flere opkøb, hvor det vi syv år tidligere blot var næsten promilller af tilbudene, men hvad havde vi ikke opnået havde vi dengang fundet en lille investor på nogle få mio.

Og eftersom man selv er blevet ældre, så må jeg da også tilstå at jeg i enkelte perioder har overvejet at give afkast på enkelte procent for væsentligt mindre beløb end de beløb vi ellers er blevet tilbudt, men ALT afhænger af sammenhæng, grundlag etc.....så man bør imo. aldrig sige nej, blot for "nej"ets skyld

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:50
Sjovt som folk antager at man bare skal maile flemming, også har man 2mil. på sin konto næste bankdag samt 3 forskellige "eksperter" ved døren til at lave alt arbejdet.

Jeg er ny herinde, så er "hvis nu" brugt meget i alle tråde, eller er det kun i denne?

Ricki, måske det havde noget at gøre med manglende luft i en  dotcom boblen?

Mvh Thomas
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 04:10
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:56
Hmm....

Jeg syntes at Flemmings initiativ er friskt. - og faktisk vil jeg også påstå at der rent faktisk er et behov, for BA med lyst til at investere indenfor den beløbsgrænse som han har sat.

Nu er det efterhånden nogle år siden jeg selv har afsøgt det markede for kapital, men er en af dem der uden en krone på lommen, stod i en situation hvor jeg enten kunne acceptere min daværende arbejdsgivers elendige forhold, og konstante pisserier op og ned af mig, eller sige "kys min blege" og gå i gang selv.

Jeg ville starte min virksomhed op og mente at den med enkelte huller var bullet-proof (det mener man vel altid) - så en tur i banken, blev det til i første omgang, og eftersom samtlige konti var med røde tal, kunne jeg ikke få meget ud af dem.

De BA jeg fandt frem til dengang var i høj grad fokuseret på IT/Medical og anden big business, hvor man søgte emner med behov fra 2 mill og op efter.

Mit behov var væsentligt lavere (250-500K) - og målet var at kunne brødføde mig selv og skabe en virksomhed som gik mod strømmen.

Jeg fandt til start en partner som tilbød en røvfuld $$$ - men som endte med at komme med 1/4, og iøvrigt tage mig i røven og næsten have held til at ødelægge min forretning. - hov - det var en NB:

Enden på det hele blev at jeg rendte banker ned fra ende til anden gennem 2 år, fremviste 40-50 siders lange bizz plans, forkromede budgetter, og alt sammen i jagten på kapital til at skabe grundlaget for min fremtid - for hos bankerne var det eneste sted jeg kunne gøre mig nogle som helst forhåbninger. Jeg fik fremskaffet 125K som i virkeligheden var alt for lidt, men sammen med en factoring aftale, kunne de alligevel hænge sammen. Nu - 1½år senere har jeg ikke længere problemer med at skaffe penge i banken, men den trak tænder ud til at starte med, og meget tid var spildt.

Jeg ville gerne have haft en BA dengang - det kunne have sparet en masse besvær, og tilføre mig en masse resourcer som jeg ikke selv havde. Og BA''en ville have haft sin investering forrentet yderst lukrativt. WIN-WIN if U ask me - og antageligtvis er der mange som mig derude, som har potentialet, men som ikke formår at skaffe kapitalen, fordi bankerne er deres mulighed, og bankernes investeringsprofil i virkeligheden sjældent harmonere med den risiko, en iværksætter udgør.

BA''er forventer formodentligt at ikke alle høns lægger guldæg.

Jeg håber Flemming og evt prospekter til hans kapital, får held med hinanden.

Buddha-Guruh (in absentia) 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)