[/QUOTE] "Det må være dejligt at skrive 'bare' om penge.. Det er dejligt at der da er nogle iværksættere der kan skaffe nok af dem. Men sådan er det ikke alle der har det, jeg kunne f.eks. ikke låne en femøre der jeg startede op i sin tid. Så for mig havde afgivelse af 51 % været en yderst fin løsning. Btw. Så husk at hvis du låner penge i banken, så hæfter du næsten altid for dem personligt og det er ikke altid rart. Pointen er at alle er forskellige, fordi i er født med en sølvske i munden, betyder ikke at alle har det sådan. Dbh Martin" Men hvis det var sket Martin så er det ikke 100% sikkert at du have haft dit firma mere og, at du ville være hvor du er idag. Istedet gik du den lange (svære?) vej og har stadig kontrollen over dit firma. Det har sikkert været en meget hård kamp. Men jeg forestiller mig, at det har givet dig en bonus. |
Det kommer vel meget an på hvad ens formål er med at drive virksomhed. Vil man have et imperium der kan gå videre til næste generation er mindre end 51% nok ikke det fede. Ønsker man derimod at bygge et firma op og sælge det med stor profit kan jeg sagtens se at de tkan være profitabelt at sige ja tak til 49% eller mindre. Som Martin siger, uden en krone på lommen er det sgu op ad bakke, og man får ikke meget banklån hvis man ikke kan stille sikkerhed.
Hvor banker har et loft over hvor meget de kan tjene på et lån er det ikke noget øvre loft over indtjening for en venture kapitalist. Derfor mener jeg ikke det er naivt at gå til disse hvis bankerne siger nej. Thomas, kan du uddybe hvorfor dette er naivt?