Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et firma kræve mit domæne

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det kan de.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:41

Skriv til dem, at du vil nedlægge domænet pr. dags dato, mod en betaling på 300 euro...

Er vel værd at prøve - mon ikke så stort et mærke, kunne foretrække at kaste lidt i nakken på jer, hvis i så lukker domænet omgående ;o)

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 12:49

Hej,

Du bevæger dig jo direkte i deres varemærke gruppe - restauranter og "madlavning" så ærligt.. Jeg ville passe på med at rasle for meget med sablerne fordi du kan vel ende med regningen for hele gildet + evt. deres omkostninger.

Det er jo dig, der krænker dem

- Kasper 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 12:54

Det svare vel lidt til at købe domænet: teleselskabetTDC.dk - Det tror jeg ikke du ville slippe godt afsted med.

Du har jo netop valgt at tage Michelin navnet som en del af navnet på dit domæne, for at "snylte" på ekslusiviteten der netop er omkring Michelin i restaurant branchen.

Så du handler i ond tro når du bruger navnet.

Hvis du havde heddet Søren Michelin - så ville du nok godt kunne slippe afsted med at tage domænet lemichelin.dk, såfremt indholdet af siden på ingen måde kunne henlede troen til at det var et officielt Michelin domæne.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 17:49

Luk sitet, kræv ingenting, du 'diluter' (udvander) og krænker deres varemærke.

Din sag kan ikke blive dårligere ! ifb. med et stærk varemærke.

Mogens Ludvigsen, www.ludvigsenpatent.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:54

Casper Poulsen:

Skriv til dem, at du vil nedlægge domænet pr. dags dato, mod en betaling på 300 euro...

Er vel værd at prøve - mon ikke så stort et mærke, kunne foretrække at kaste lidt i nakken på jer, hvis i så lukker domænet omgående ;o)

Det tror jeg næppe. Så er der også andre der vil købe domæner med deres navn - for at sælge dem. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:06

Ingen juridisk erfaring men..

Vær flabet, ligesom D.A.D tilbage den gang, hvor Disney krævede deres  navn ændret. (D.A.D = Disneyland After Dark)

Alle ved det betyder det og til koncerter laver de stadige korte lysglimt med det originale navn! Skype-Wink

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Gita Street:

Casper Poulsen:

Det tror jeg næppe. Så er der også andre der vil købe domæner med deres navn - for at sælge dem. 

kan lade sig gøre, jeg havde en affiliate side, for 2 år siden som lå tæt op ad et spil firma's hjemme side og hvor jeg reklamerede for dem. Fik en pæn henvendelse fra dem 3 uger efter siden var lagt op, om at det ikke var lovligt og at jeg skulle fjerne alt indhold fra siden. 

Der efter skrev jeg dem en mail, hvor jeg skrev at jeg var ked af, at havde krænket deres rettigheder på domæne navn og tilbød dem at købe domænet for 800$ og fik et positivt svar om at de ville de gerne. 

Det kan lade sig gøre... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Ivaerksaet:

I  kommer  nok  til  at  opgive  det   MEN  hvis  I  vil  drille  dem  lidt  så  kunne  I  jo  prøve  at  tænke   noget  ligesom   Anne Linnet  m.fl.  i  tøsegruppen  Shit og Chanel  gjorde   da  den  måtte  strække våben  overfor et andet fransk firma af de store - nemlig Chanel  parfume firmaet.    Da de  skulle  genudgive  var det så  under navnet  Shit og Chalou

Alle  tænker  på  Chanel  når de  hører de melodier  -  så  hvor meget  cleaning  Chanel fik   ud af  det  når det  kom til stykket  er måske lidt tvivlsomt  på den ene side /lidt på  den anden side.

======

Hvis I skal  gentage  kunststykket  og  erhverve  jer  noget  "evigt liv"  med  noget af  Michelin auraen  (for det  er  jo  det  I har  gået efter med  jeres  lille  frokostklub og visitkortene  med  den  fancy mailadresse   -   så  må  I  udtænke  en strategi  for  at  holde  en   konflikt  i  live  med  hende  den  franske  advokatpige  -   og  selvfølgelig  få  noget  udpå  en  blog  -  få   noget i  pressen  - i tv  osv    .....  og  I skal  allerede   nu  finde  et  erstatningsnavn  -  som kan træde i stedet  og  så  give  jer  en  ½-overlevelse    med  lidt af  Michelin flavouren

Kunne..........nilehciM.com  bruges  ???    eller  Michnile.com  ???   Men for at folk  skal forbinde Michelin  navnet  med  de  her  erstatningsnavne, som I  skal  trække  Jer tilbage til  -  så  skal  I  spille  med  på  spillet.  Ved hjælp af  undvigende  defensiv taktik  trække  jer langsomt  tilbage.  Forsvare  jeres  lille uskyldige  club - kæmpe  for den (selvom kampen er  håbløs og forudsigelig tabt).  

Når nu det skal være  Michelin - Omvendt  så  kunne  I jo f.eks. tage en tur til Paris her til Påske  og så entrere  på  den fineste og  bedste  af restauranterne    og forlange  deres  5 retters menu  servereet  i  OMVENDT  rækkefølge.  Det  vil  da  være  en  anderledes måde at tage  den  på

Nok et dårlig råd, du kan ende ud i noget med typosquatting her... Tror Wiki forklare dig hvad det er ....

Regningen kan ende med at blive større, hvis han bruger dit råd...

http://en.wikipedia.org/wiki/Typosquatting

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:46

Jeg synes at du skal være glad for, at der ikke er et erstatningskrav som du skal forholde dig til. Jeg er næsten sikker på, at der ikke er noget erstaningskrav fordi, at de godt kan se at I ikke direkte misbruger navnet til egen vinding.

Du har i god tro købt domænet og får nu et venligt vink med en vognstang om, at det ikke er ok.

Dine udgifter til domænet har måske vær 75 kr.? Det er vel næppe værd at diskutere om.

Det eneste jeg ville kræve af pågældende advokat er, at du får et underskrevet dokument hvoraf det fremgår, at såfremt du giver afkald på domænet og ikke bruger navnet mere, er sagen afsluttet og de kan ikke senere komme med krav mod dig.

Jeg tvivler på at de vil gøre det, men teoretisk set kan de vælge at køre sag mod dig efterfølgende, for at have misbrugt deres navn.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)