Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et firma kræve mit domæne

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg ved ikke om det her er den rigtige kategori at stille dette spørgsmål i, men her kommer det.

Kan et firma kræve mit domæne lukket?

Sagen kort:

Jeg har en klub med nogle venner hvor vi går ud og spiser noget god mad et par gange om året. Klubben hedder "Club De Michelin" da vi kun spiser på Michelin restaurenter. Vi har lavet os et logo og oprettet domænet: www.clubdemichelin.com (mest for at få e-mail adresser til alle i klubben)

Nu har jeg så modtaget et brev fra det franske firma company Compagnie Générale des Etablissements Michelin. Der kræver at vi lukker vores site. 

Skal vi det? Og kan de bare tvinge os til det fordi deres navn indgår i vores domænenavn?

På forhåndtak.

Her er brevet oversat i Google translate:

-------------------

Dear Sir,

Vi handler som Intellectual Property Advokater på vegne af vores klient, det franske selskab Compagnie Générale des Etablissements Michelin (i det følgende benævnt "Michelin), hvis hovedkontor er 12, Cours Sablon, 63000 Clermont-Ferrand, Frankrig.

Michelin ejer varemærket MICHELIN som i vid udstrækning beskyttes i verden i forbindelse med bil-og dæk fremstillingsindustrien, samt i forbindelse med hotel / restaurant guides og kort publikationer. Michelin har også en bestemt og ubestridt ry i bilindustrien og i franske og udenlandske gastronomi.

Michelin er opmærksom på registrering og brug af domænenavnet <clubdemichelin.com> som inkorporerer helt varemærket Michelin.

Du har aldrig været ydet af Michelin enhver tilladelse til at bruge varemærket MICHELIN eller firmanavn i domænenavnet <clubdemichelin.com>.

Desuden er der ingen juridiske og / eller forretningsmæssige forhold mellem dig og Michelin, der kunne indikere, at du har ret, titel eller andel i Michelin navn.

Derfor, registrering og brug af dette domænenavn må formodes at udgøre en overtrædelse af velkendte varemærke MICHELIN og snylteri.

Derfor, og uden at det berører alle skader, der kunne blive anmodet om, kræver vi at du:

- Ophøre umiddelbart brugen af ​​domænenavnet <clubdemichelin.com>;

- Annuller sagde domænenavn;

- Skriftligt forpligter sig til, og på brevpapir, ikke at bruge varemærket MICHELIN under nogen form, og bl.a. som varemærke, firmanavn, firmanavn, handel tegn eller domænenavn uden tilladelse i fremtiden.

Vi forventer at modtage en bekræftelse på din virksomhed med skriftlig dokumentation inden for de næste 8 dage.

Medmindre vi får sagt bekræftelse, vil Michelin lancere alle relevante juridiske procedure med henblik på at opnå ophævelse af domænenavnet <clubdemichelin.com>.

Vi er fortsat til rådighed for din advokat.

Med venlig hilsen

Nathalie Dreyfus

---------------------

Fra Søborg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:03

Hvis MICHELIN er et registreret varemærke, så tror jeg sq ikke du har en særlig god sag her. Også er det ligemeget om i kun er en "kaffe" klub. Skulle de tillade jer at bruge navnet, så skal de også give tilladelse til 5.000 andre, hvorpå deres egen produkter/side vil drukne "undskyld mig" i ligegyldige sider.

Det professionelle Malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:10

Det er bare at aflevere.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 23:35

Det er virkelig ærgeligt i jeres tilfælde hvor i jo bare er en fredelig lille klub :(

Men der er nok desværre ikke så meget at gøre...

Men hvis det bare er en side i selv bruger internt i klubben kunne i jo vælge at købe et andet domæne som club-m.com eller hvad hulan i nu kan finde på, så er alle glade og i kan uden problemer køre siden og ikke mindst klubben videre :)

jeg håber i finder en løsning!

God weekend,

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 01:28

I  kommer  nok  til  at  opgive  det   MEN  hvis  I  vil  drille  dem  lidt  så  kunne  I  jo  prøve  at  tænke   noget  ligesom   Anne Linnet  m.fl.  i  tøsegruppen  Shit og Chanel  gjorde   da  den  måtte  strække våben  overfor et andet fransk firma af de store - nemlig Chanel  parfume firmaet.    Da de  skulle  genudgive  var det så  under navnet  Shit og Chalou

Alle  tænker  på  Chanel  når de  hører de melodier  -  så  hvor meget  cleaning  Chanel fik   ud af  det  når det  kom til stykket  er måske lidt tvivlsomt  på den ene side /lidt på  den anden side.

======

Hvis I skal  gentage  kunststykket  og  erhverve  jer  noget  "evigt liv"  med  noget af  Michelin auraen  (for det  er  jo  det  I har  gået efter med  jeres  lille  frokostklub og visitkortene  med  den  fancy mailadresse   -   så  må  I  udtænke  en strategi  for  at  holde  en   konflikt  i  live  med  hende  den  franske  advokatpige  -   og  selvfølgelig  få  noget  udpå  en  blog  -  få   noget i  pressen  - i tv  osv    .....  og  I skal  allerede   nu  finde  et  erstatningsnavn  -  som kan træde i stedet  og  så  give  jer  en  ½-overlevelse    med  lidt af  Michelin flavouren

Kunne..........nilehciM.com  bruges  ???    eller  Michnile.com  ???   Men for at folk  skal forbinde Michelin  navnet  med  de  her  erstatningsnavne, som I  skal  trække  Jer tilbage til  -  så  skal  I  spille  med  på  spillet.  Ved hjælp af  undvigende  defensiv taktik  trække  jer langsomt  tilbage.  Forsvare  jeres  lille uskyldige  club - kæmpe  for den (selvom kampen er  håbløs og forudsigelig tabt).  

Når nu det skal være  Michelin - Omvendt  så  kunne  I jo f.eks. tage en tur til Paris her til Påske  og så entrere  på  den fineste og  bedste  af restauranterne    og forlange  deres  5 retters menu  servereet  i  OMVENDT  rækkefølge.  Det  vil  da  være  en  anderledes måde at tage  den  på

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:43

Så længe de ikke gider ulejlige sig med at kontakte en dansk advokat for at skrive til jer ville jeg ikke tage henvendelsen seriøst. Derudover mener jeg faktisk kun de kan forbyde jer at benytte domænenavnet hvis der er chance for at i kan forveksles med dem ... i skal blot gøre tydeligt opmærksom på at Michelin er et registreret varemærke.

Jeg ved f.eks. at det er tilladt at lave model-biler som bærer producenternes logoer og designs, på trods af at det er 1:1 kopi .. så jeg ville nok umiddelbart ikke give det fra mig frivilligt.

Mit svar til dem ville nok være noget i retning af at de kunne få lov at byde på domænet, hvorefter i vil overveje det, alternativt byde dem velkommen til at anlægge sag ved domæneklagenævnet, jeg ville ihvertfald ikke give det op friviligt.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 05:42

Så fik jeg lige læst HELE det trådstarter skrev også den oversættelse Zip it!

/allan

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 11:29

Hej Alle,

Tak for jeres svar/råd.

Jeg tror jeg vil gå efter den model der hedder luk sitet og kræv at de dækker udgifterne for domænet.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:32

Du har ikke krav på noget i den forbindelse - dit domæne krænker deres varemærke og det er dit eget ansvar.

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 11:50

Også selvom at domænenavnet indholder deres navn i forbindelse med to andre ord. De kan vel ikke eje alle kombinationer med deres navn i. Eller kan de?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)