Jeg står og skal have gang i et firma, jeg har haft et andet firma, men gik rimelig død i økonomien indberetning af moms osv. osv. osv.
Jeg er god til det jeg laver, og kan køre en god forretning på det, men jeg har ikke energi til og kan let komme til at glemme sådan noget som at indberette moms.
Er det sådan noget en revisor vil kunne gøre for mig, eller er der nogen af jer som laver sådan en service ?
Jeg laver mit arbejde, sender regninger de bliver betalt og moms bliver indberettet osv. ?
Personligt kan jeg ikke døje sådan noget arbejde og jeg syntes der er en masse forskellige ting man skal sætte sig ind i, så jeg har simpelthen valgt at betale mig fra det.
En gang i kvartalet sender jeg alle mine bilag til regnskabet til et lille kontor firma og så sørger de for resten bliver lavet. Jeg tjekker dog selv om regningerne bliver betalt, men det er jo lige til at overkomme. Jeg bruger firmaet http://kontorassistancen.dk/ hvilket jeg varmt kan anbefale til andre.
Jeg ca 2 timer pr mdr a 300kr stk, men det forudsætter os at jeg selv ligger bilagene i orden (man er vel iværksætter og skal spare). Jeg ved ikke om det er en pris du kan regne med i din virksomhed da en del af mine kunder er faste kunder som ikke bliver faktureret hver mdr.
Jeg har stået i samme sitiuation som dig dig. Havde ikke styr på bogføring og moms ect i mit gamle firma. Så hvis du ikke har lyst og ikke minst forstand på det, så lad nogen andre gøre det for dig. Det er ikke mange penge det koster, i forhold til renter rykker gebyr, tiden man skal bruge på at forklare Told og Skat hvorfor at man ikke lige fik indsendt momsangivelsen osv osv. Endvidere kan du også altid fremvise ballancer, kvartals rapporter til banken hvis de lige vil se hvordan det går. Jeg taler af erfaring. Jeg havde aldrig noget ordentligt at vise banken, kunn noget havlfærdigt, og det er ikke gode tegn at sende til ens vigtigste kreditor.
Jeg har et lille firma der laver freelance bogholderi og andre administrative opgaver, for andre selvstændige, små og mellemstore.. Vi er to, der udelukkende beskæftiger os med dette.. Vores kunder er spredt geografisk over hele landet, og er indenfor mange forskellige erhvervsgrupper & virksomhedsformer...
Vi bruger forskellige systemer, har vores eget c5 hvor mange af vore kunder kører på, da du hermed også sparer udgifter til eget regnskabssystem og bruger også summa, e-conomic, mfl. Nogle også hvor vi kobler os op på kundens server og laver det den vej ... Så mulighederne er mange, også så man selv løbende kan følge med i udviklingen.
Vi sørger for alt din indtastning af bilag, din moms og indberetningen, balancer og klargøring til revisor hvis man ønsker dette til årets slutning. For mange tager vi os af betalinger, debitor/kreditor, fakturering og meget mere..
Vi ligger på en timepris på ca 275.. Så det er ganske overkommeligt, for at man selv kan få frigjort tiden og bruge den til det man er bedst til... :-)
Skriv endelig hvis dette kunne være interessant eller du bare har lidt spørgsmål til det... second-act@esenet.dk