Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ultimative kamera?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Fotograf Carsten Olsen:
Hold dig langt væk fra 18-55mm kit-linserne. De er noget forfærdeligt crapSmile

Det forstår jeg ikke helt. Jeg vil gerne tro, at de teknisk har en del mangler/svagheder, men jeg har ikke indtryk af, at den er gal med skarpheden.

Ja, ja da....den måtte jeg lige checke op påSmile Jeg var ikke klar over, at Nikon var kommet med en version 2 af den linse. Skarphedsmæssigt ser det ud til, at den er ganske OK, men den får kritik på den mekaniske opbygning. Det mekaniske er dog næppe noget problem til almindeligt hobbybrug, hvor man passer godt på sine ting.

Den første 18-55mm fik utrolig mange hug (også for skarpheden) på diverse fora, selvom www.photozone.de faktisk ikke er så kritisk omkring skarpheden.

18-55mm på et D3100/D7000/D90 (crop 1.5) svarer til 28-70mm for fullframe/35mm film, hvilket er lidt til den korte side.

Foslaget med D90 er slet ikke dårligt. Man får utrolig meget kamera for pengene ved at nøjes med den foregående generation. Til sammenligning kan jeg sige, at langt de fleste billeder i mit København-galleri er taget med mit gamle D70 med en første-generation Sigma 18-200mm linse......tal lige om en crap-linseStick out tongue

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:
Sigma 18-200mm linse......tal lige om en crap-linseStick out tongue

Ej! At du kan nænne det!

Motoren til mit 18-135 mm på D80'eren gik itu, og mens det blev lavet, købte jeg netop et Sigma 18-200 mm, fordi jeg også ville have noget i reserve til fremtiden! Men da så 18-135'eren kom tilbage, ja, okay, så kunne jeg godt se forskellen mellem de 2! Men alligevel! At kalde det "crap-linse" helt offentligt! Øv, hvor sandheden er ilde hørt!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)