Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ultimative kamera?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Det bedste køb lige nu er et Canon EOS 600D - det er en helt ny model med de nyeste funktioner og super video del.

Alt snakken om 5D mkII og objektiver med fast brændvide er ikke aktuel for dig lige nu, 600D med et kit objektiv, så er du rigtig godt igang - du kan altid købe flere objektiver bagefter.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=EOS+600d&sp=all&pid=4751126

Noget af det fede ved kameraet er skærmen der kan vippes ud, det bliver du glad for når du skal lave video. - og husk det er ikke kameraet der tager gode billeder, det er bare et værktøj ;)

Du kan evt kigge med på min blog der handler om video og fotografering med Canons spejlrefleks kameraer : www.meiks.dk

God fornøjelse!

Meik

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:51

Personligt ville jeg nok hellere stille spørgsmålet: hvad er den ultimative linse.....købe den og så vælg et lidt billigere kamera - selvfølgelig indenfor budgettet.

Der sker meget lidt udvikling på linser sammenlignet med kameraer. Linser holder typisk i årevis, mens kameraet er forældet efter 4 år.

For Nikon plejer jeg at anbefale en deres 16-85mm linse. Den har fået kanon god kritik og er rimelig i pris. Med et D3100 kamera burde det være indenfor budgettet.

Canon har sikkert noget tilsvarende, men jeg kender ikke Canons produkter.

Hold dig langt væk fra 18-55mm kit-linserne. De er noget forfærdeligt crapSmile

Jeg fuldt enig med Meik. Glem alt om Canon 5D og faste brændvidder nu. Det kan komme om 3 - 5 år, når dit udstyr bliver en begrænsning.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Fotograf Carsten Olsen:
Der sker meget lidt udvikling på linser sammenlignet med kameraer. Linser holder typisk i årevis, mens kameraet er forældet efter 4 år.

Det er en god måde at se det på. Det kræver så bare, at man på forhånd ved, at man er hook på fotografering på lang sigt.

Fotograf Carsten Olsen:

Det forstår jeg ikke helt. Jeg vil gerne tro, at de teknisk har en del mangler/svagheder, men jeg har ikke indtryk af, at den er gal med skarpheden.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:48
Hej
Jeg har næsten lige anskaffet mig mit begynder kamera. Det blev et Nikon D90 med 35mm 1,8 objektiv. Kan på det varmeste anbefalde denne.
Dejligt kamera. Jeg var ved at se på Nikon d3100 men da jeg kom ned i butikken var den meget træks at ha i hånden hvorimod d90 lå perfekt. Plus at D90 er meget mere brugervenlig hvis du skal ændre noget. Der er de knapper som du skal bruge hele tiden lige ved hånden. D3100 skal du igennem menuen hver gang du skal ændre noget og hvis FOTO fanger dig vil du nok gro hurtigt fra den. Hvor en som d90 nok vil kunne følge dig i lang tid.
D90 har også video men har ik rigtigt brugt denne funktion.
Var også varm på Nikon d7000 afløseren for d90 men det ville vist blive et overkill for mig. Men det siges at den sparker røv Og har bla autofokus på video delen etc.
Jeg fandt Info og hjælp på fotostart.dk nikonforum.dk og cameralabs.com.
Jeg blev også fortalt at man heller skulle ligge pengende i objektiverne frem for kamerahuset.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 13:56

Mange tak for hjælpen!

Men ja, jeg er jo nybegynder, og jeg elsker simpelthen at tage billeder :)

Og så skal jeg snart ha en blog hvor jeg også gerne vil kunne optage noget godt video :)

Så.. Ved sku ikke rigtigt! Syntes det er så svært?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:12
Hvad er det du vil optage med video, hvilke slags vidoer?
Hvis du klikker ind på cameralabs.com kan du se nogen grundige test af forskelllige kameraer bla d3100,d90 og d7000.
Der kan du se hvordan det er mht video delen.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 15:24

Til udendørs video, og til blogging :) Også fritid

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:31

Uanset hvad ville jeg altid vælge enten et Nikon eller et Canon - de to mærker har det største udvalg af tilbehør, hvilket du vil blive glad for på sigt.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et 550D eller 600D uden objektiv, for så at kunne købe et brugt lysstærkt objektiv. Sig gerne til hvis du mangler et par fif til at handle brugt glas.

/ Emil

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 16:00

Fotograf Carsten Olsen:

Det er klart at der findes bedre objektiver end den der er med i kit pakken, men jeg vil nu stadig mene at det er et fint begynder objektiv, og det giver med tiden en god fornemmelse af hvilket objektiv man skal bruge de dyre penge på. :)

//Meik

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:42

Hej du.

jeg kan også kun anbefale dig D3100 som er et super godt begynderkamera!

Derudover ville jeg købe en bedre linse. Fx en 16 - 85 - så skulle du være godt dækket ind.

Mvh Tobias.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)