...til de autodidakte hajer, der har forstand på, at lave et onlineforum, som f.eks. denne (underforstået Amino.dk) Jeg har gennem stykke tid puslet med en idé til et forum, og nu skal der gøres noget ved det. Jeg har ikke selv tid til at sætte mig ind i udvilingsarbejdet omkring det, så jeg søger en der er interesseret i dette. Dette er et hyggeprojekt (dog med ambitioner), så der er ikke penge at gøre med som udgangspunkt. Sidder du og gerne vil bruge nogle interessetimer på, at få en reference på udviklingen, så er det måske os der kan lave dette projekt sammen. På sigt vil der være berigelser på vej i udviklerens retning, dels i form af f.eks. annoncering på sitet og også en økonomisk gevinst. Det bliver helt fra opstarten du skal indgå. Dvs allerede ved valg af forumsoftware efter en række krav. Ser frem til at høre fra interesserede.... |
Kan du lave onlineforaer????
søger ligesindede i Sønderjylland
|
Jeg har kigget på bl.a. phpbb.... Jeg kender dog ikke nok til forumsoftware. Hvor er sikkerheden i top? Hvor kan jeg tilpasse forumet fuldstændig til mine ønsker? Hvilket er mest søgemaskinevenligt? Hvilken er mest brugervenlig, så jeg selv kan administere på siden også......? Det er et spørgsmål om mine manglende evner netop på dette område. Derfor søger jeg en, der kender til det, og kan videregive instruktioner. Så kan vi altid finde ud af hvad der skal ryge den anden vej. |
Jeg har selv haft gode erfaringer med netop. phpbb, det er et enormt populært open source software med et utal af funktioner. Rent sikkerhedsmæssigt skal jeg ikke gøre mig alt for klog. Men har nu drevet 5 forskellige fora sider og har aldrig oplevet problemer. De er lige rigtig nemme at tilpasse dine behov, du er selvfølgelig underlagt forum strukturen. Ligeledes er seneste version af phpbb blevet søgemaskine opdateret. Jeg vil anbefale dig at downloade en pakke og prøve det af. Det er meget intuitivt og let at gå til. Jeg vil gerne kunne tilbyde min service, men har allerede alt for meget om ørene. |
![]() Et udtryk jeg godt kan følge. Jeg ville ikke kende til opstarten af et forum, og søger derfor en "skomager" der kan bruge denne "læst" Hvis jeg, mod al forventning, har en weekend, hvor jeg intet har at se til, kunne det da være en mulighed, at begrave sig i nogle guides, og så ellers kaste sig ud i det. Ang. PhpBB så har jeg bare læst, at sikkerheden ikke spiller helt, og nu hvor jeg har forventningen om, at det skal blive et stort forum, så skal det i hvert fald være opfyldt. Søgeoptimering er bestemt også meget vigtigt.... |
Skal kunne klare potentialet for en mange brugere og uploads. |
Søger du efter "hack phpbb" på google, får du som nogle af de første hits links til videor på YouTube der viser hvordan man gør. ;-) I stedet vil jeg foreslå dig at kigge på vBulletin. Mht SEO har jeg kendskab til 2 plugins til vBulletin - det ene hedder vBSEO og koster lidt, det andet hedder ZointsSEO og er gratis. Sidstnævnte bruger jeg selv på mit webmaster forum. Disse plugins har en masse features der gør vBulletin mere søgemaskinevenlig. Bl.a. kan de ændres urls, så de ikke kommer til at hedde http://amino.dk/idealbb/forum.asp?forumID=22 De er begge mest effektive på Unix-platform. |
mht. phpbb så er den sikker så længe den er up2date 24/7 og du hele tiden holder øje med hvad der sker med den (fejl o.s.v). |
tak for svaret. Der er naturligvis mange subjektive vurderinger, hvilket betyder at andre mener at helt andre software er bedre. Jeg er lidt på jagt efter noget portallignende som phpbb plus tilbyder. Hvis det tilbydes steder hvor sikkerheden er i top er det bestemt interessant. |